در حال بارگذاری ...
اعلام برنامه اجراهای جشنواره‌های تئاتری و تماشاخانه‌های رسمی کشور

آمادگی 26 گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره‌های آئینی و سنتی، سوره، شهر، ماه

بیست‌وشش گروه نمایشی برای اجرا در جشنواره‌های تئاتری و تماشاخانه‌های رسمی کشور در پلاتوهای خانه نمایش تمرین می‌کنند.

به گزارش ایران تئاتر، پلاتوهای خانه نمایش هر روز از ساعت هشت صبح الی ساعت 20 پذیرای گروه‌های نمایشی است و درحال حاضر نیز بیست‌وشش گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره‌های آئینی و سنتی، سوره، شهر، ماه و اجرا در تماشاخانه‌هایی چون خانه نمایش، تالار هنر، تالار مولوی، تالار محراب، خانه هنرمندان و پردیس تئاتر تهران تمرین می‌کنند.

همچنین نمایش‌های "شهرک غرب" نوشته سارا الهیان و کارگردانی سید حسن حسینی، "شاهدی برای فردا" نوشته فریبرز بید هندی و کارگردانی محسن حاجی یوسفی، "شایعه درخت تبریزی" نوشته  ژان میشل ری و کارگردانی سهیل جمشیدی، "روان‌پریش" نوشته  سارا کین و کارگردانی علیرضا گرگانی، "آخرین بازی" نوشته  محمود استاد محمد و کارگردانی بهروز سرو علیشاهی، "مردان بالاده، زنان پائین ده" نوشته سیدمحسن میر هاشمی و کارگردانی آوا کشانی فراهانی برای اجرای عمومی در خانه  نمایش تمرین می‌کنند.
بر اساس این گزارش، نمایش‌های"ماجراهای مهرداد جون" نوشته و کارگردانی مهرداد نظری برای اجرا در تالار هنر، "همشهری" نوشته و کارگردانی مازیار ملکی برای اجرا در تالار مولوی، "غمگین‌تر از شب" نوشته و کار مریم منصوری برای اجرا در سالن انتظامی خانه  هنرمندان ایران، "مده آ" نوشته‌ ژان آنوی با ترجمه  حسن جوادی و کارگردانی مریم رادپور برای اجرا در پردیس تئاتر تهران و "رکوئیم برای یک راهبه" با کارگردانی مهسا جمشیدی برای اجرا در تالار محراب تمرین می کنند.
پلاتوهای خانه نمایش نیز پذیرای یازده گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره  نمایش های آئینی و سنتی است و نمایش هایی چون "کلید گنج" نوشته  محسن میرهاشمی و کارگردانی حمید فضل الله و "هر که را طاووس خواهد" نوشته  دکتر رحمت امینی و کارگردانی سمیرا طباطبایی، "مهری ناز" نوشته  صبوره رنگرز و کارگردانی دکتر عطاء الله کوپال، "رفقا، رقبا" نوشته و کار روح الله ایرجی، "حکایت زنی بی نام و نشان" نوشته عسل عصری ملکی و کارگردانی فاطمه رادمنش، "چهل گیس،" نوشته ی شهناز روستایی و کارگردانی محمدرضا صفری، "مضحکه ماردوش" نوشته  حسن باستانی و کارگردانی غلامرضا عربی، "پلانترن ماژیک" نوشته  اصغر گروسی و کارگردانی وحید نفر، "هملت" نوشته و کارگردانی حسن عظیمی، "نقد حال" نوشته و کار هادی حوری، "معمای تلخک" نوشته و کارگردانی جواد انصافی برای این جشنواره تمرین می کنند.
همچنین نمایش های "فرجام" نوشته ملیحه مرادی جعفری و کارگردانی رضا انواری، "حکایت خنده داری که خنده دار نبود" نوشته و کارگردانی مسعود براهیمی بری اجرا در جشنواره ی تئاتر سوره و  نمایش "باغ هزار دخترون" نوشته ی دکتر افسانه شعبان نژاد و کارگردانی زهرا مولائیی برای جشنواره تئاتر شهر و نمایش
نوشته ساغر خواجه امیری و کارگردانی فرید یوسف پور برای اجرا در جشنواره  تئاتر ماه تمرین می کنند.
گفتنی است خانه  نمایش درحال حاضر هر شب به غیر از شنبه ها ساعت 19 با نمایش "یوسف و زلیخا" نوشته ی داود فتحعلی بیگی و کارگردانی منیژه داوری و ساعت بیست با اجرای نمایش سیاه بازی "مجلس شب چراغ" نوشته و کارگردانی داود معینی پذیرای تماشاگران تئاتر است.
علاقمندان به تماشای آثار نمایشی خانه نمایش می توانند با مراجعه به نشانی میدان فردوسی، ضلع شرقی میدان، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)، کوچه  محمدآقا، پلاک 34 مراجعه فرمایند. نشانی دوم خانه  نمایش برای کسانیکه تمایل دارند با خودرو شخصی به خانه  نمایش مراجعه کنند می توانند به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی، کوچه محمدآقا پلاک 34 مراجعه کنند.
همینطور از طریق کانال تلگرام به نشانی @edaretheaterkhanenamayesh  ازاخبار خانه ی نمایش و پلاتوهای این مجموعه مطلع شوند.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان
نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان

بهنام حبیبی: روایت‌های گوناگون مردگان برخاسته از گور، از دنیای پس از مرگ، پیوسته در قالب‌ها و محتواهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است. برخی از این روایت‌ها جدی و تراژیک و برخی دیگر با ...

|

«خونِ» روی صحنه می‌آید

«خونِ» روی صحنه می‌آید

نمایش «خونِ» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر با اجرایی از یک کودک 8 ساله در تالار مولوی روی صحنه می‌آید.

|

نظرات کاربران