در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های دولتی تئاتر تهران

فصل جدیدی از نمایش ها

اکثر سالن های دولتی تئاتر در هفته گذشته با نمایش های تازه ای میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته اول خرداد ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر در هفته گذشته اکثر سالن های دولتی تئاتر تهران با نمایش های تازه ای میزبان مخاطبان شده اند. البته نمایش هایی همچون «بی پدر» و «صعود مقاومت پذیر آرتور و اویی» همچنان به نمایش خود ادامه داده و با استقبال کم نظیر از سوی مخاطبان همراه است.در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته اول خرداد ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

تئاتر شهر و بی پدر تمام نشدنی

این روزها نمایش «بی پدر» به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات روی دور بوده و با استقبال کم نظیری از سوی مخاطبان مواجه شده است. در ابتدا قرار بود که «بی پدر» 22 خرداد ماه از سالن قشقایی خداحافظی کند، اما حجم استقبال از این نمایش به اندازه ای بود، که دست اندرکاران تئاتر شهر را قانع کند تا در این هفته نیز برای بار دوم اجرای این نمایش را تمدید کرده و«بی پدر» را در دو نوبت 17:30 و 20 برای تئاتر دوستان به نمایش درآورند. حسین منفرد، ابراهیم نائیج، علی حسین زاده، میلاد آریافر، علیرضا گلدهی، کوروش شاهونه بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

نمایش «بوفالوی آمریکایی» به کارگردانی سیامک زین‌الدینی نام نمایش تازه پلاتو اجرا تئاتر شهر است، که از ساعت 18 ، 25 اردیبهشت ماه به این سالن آمده و تا پایان این هفته میزبان مخاطبان در این سالن است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستان به سال ۱۹۷۵ در یک مغازه دست دوم فروشی واقع در جنوب شهر شیکاگو مربوط می شود. داخل مغازه سمساری فکسنی، مردی است به اسم «دانی دوبرو» که تصمیم گرفته در زندگی بلاخره دست به کاری بزرگ بزند و داد خود را از چرخ روزگار بستاند... . یگانه رجبی، فرزاد آیتی، سیامک زین‌الدینی، احمد مطوری، اکرم سامانی، حسن همتی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

همچنین نمایش «روح جهنمی» به نویسندگی و کارگردانی بابک محمدی از ساعت 18 دوشنبه 11 اردیبهشت ماه در سالن سایه میزبان مخاطبان شده و تا پنجشنبه این هفته در این سالن به نمایش در می آید. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: یک مرد، یک دنیا تنهایی در این دنیای پر تلاطم. یک موش، دو عروسک، یک مرد... . شکرخدا گودرزی تنها بازیگریست که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازد. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

ستاره ها در ایرانشهر

نمایش «مروارید» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی قطب الدین صادقی از ساعت 19:30  پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آمده و تا 19 خرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. مانلی حسین پور، سروش طاهری، محمدرضا آزادفرد، شیما حکیم پور بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

نمایش «نماینده ملت» نوشته سجاد افشاریان براساس اقتباسی آزاد از نمایشنامه برانیسلاو نوشیچ، اولین تجربه کارگردانی مجید مظفری بوده که این روزها در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر میزبان تئاتر دوستان شده و تا 19 خرداد ماه هرشب ساعت 21:30  به نمایش گذاشته می شود. نیکی مظفری، سوسن پرور، مجید مظفری، وحید آقاپور، بهنام شرفی، سام کبودوند، محمد لقمانیان، صحرا جبل‌عاملی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

همچنین سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز از  پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت  ماه میزبان نمایش «دیگری» به کارگردانی بهاره رهنما شده است.  این نمایش با بازی بهاره رهنما و شیوا اردویی تا دوشنبه ۲۲ خرداد ماه هرشب ساعت 21:45 برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 40 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

نمایش «مطرب» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی نام نمایش دیگر سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر بوده که از ساعت 19 یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه میزبان تئاتر دوستان شده است. شقایق فراهانی، سانیا سالاری، وحید دهشکار، مسعود رحیم پور، فهیمه رحیم نیا، ابوالفضل شاه کرم، حمید صفایی، علی طاهری، نگین ابدالی، زهرا روشن ضمیر، علی بی غم، بهزاد فراهانی، مهسا اقبالی، سیاوش خادم حسینی، حسن یارلو، انسی رمضانی، حمید یعقوبیان، ملیکا رضی، محمد آقا محمدی و عبداِله احسانی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان بوده و علاقمندان به تماشای آن تا 22 خرداد ماه فرصت دارند.

 

دژاکام همچنان در حافظ

نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتور و اویی» نام نمایش تالار حافظ است، که این روزها با کارگردانی امیر دژاکام میزبانی از تئاتر دوستان را بر عهده دارد. این نمایش نوشته برتولت برشت بوده که از 18 فروردین ماه اجرای خود را آغاز کرده و تا 20 خرداد ماه هرشب ساعت 20:45 برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش در می آید. داستان نمایشنامه در مورد جنایتکار خرده پایی به نام آرتورو اویی است، که از آشفتگی وضع بازار سبزیجات در شیکاگو و فساد موجود در دستگاه قضایی و شورای شهر استفاده کرده و به یک جنایتکار قدرتمند تبدیل شده است که تمام امور شهر را به دست گرفته، مخالفان خویش را ساکت کرده و قصد تسخیر سایر نقاط را دارد.امیر کربلایی زاده، بهرام ابراهیمی، نرگس محمدی، حمید فلاحی، مرتضی آقا حسینی، تینو صالحی، سروش طاهری، ملیحه کیا، شهره رعایتی، حسین شهبازی، هدیه آزاده، مهرنوش دارا، ابوالفضل جمشیدی، حامد پور محمد، عارف عباسی، احسان ابوالقاسم، سمیه صباغی، بهار قاسمی، دانیال ابراهیمی بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بلیط این نمایش کمدی 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

خانه هنرمندان همچنان با دو اجرا

نمایش «رقص روی لیوان ها» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و با کارگردانی سید جواد روشن نمایشی است که این روزها در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان میزبان تئاتر دوستان شده است. این اثر با بازی بابک خدایی، حمیدرضا تسلیخ و فاطمه عطایی تا جمعه 12 خرداد ماه هرشب ساعت 18:30 برای علاقمندان به نمایش های رئال روی صحنه می رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: همه‌چیز از سر درد شروع شد. شبا خوابم نمی‌برد. تا چشام رو می‌بستم خواب می‌دیدم. یه شب صدای نفس کشیدن یه نفر رو از زیر تخت شنیدم. بلند شدم، ولی هیچکس نبود. شب های بعد هم همین‌طور،  تا اینکه یه شب رسماً از پنجره اتاق یه پسر هندو دیدم که تو کوچه زیر نور چراغ‌برق داشت می‌رقصید... . بهای بلیط برای این نمایش 65 دقیقه ای 20 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «وصیت‌نامه خانم سارا» به نویسندگی نغمه ثمینی و با طراحی و کارگردانی زری اماد نام نمایش دیگر سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان بوده که از ۲۴ اردیبهشت ماه اجرای خود را در این سالن آغاز کرده و تا 12 خرداد ماه برای تئاتر دوستان به نمایش گذاشته می شود. مرضیه صدرایی، شهرام مسعودی، زری اماد و ارسلان قاسمی بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

سنگلج، جایی برای پیشنهادات سرآشپز

نمایش «سرآشپز پیشنهاد می کند» به نویسندگی رضا شفیعیان و با کارگردانی شهاب الدین حسین پور نام نمایش تماشاخانه سنگلج بوده

 که از ساعت 19  دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به تماشاخانه سنگلج آمده و تا 19 خرداد ماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش در می آید. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ضحاک ظالم پادشاه ایران زمین که از چاقی رنج می برد تصمیم می گیرد کنکور آشپزی برگزار کند و... . آرش فلاحت پیشه، مهدی فریضه، محمد صدیقی مهر، امیررضا میرآقا بازیگرانی هستند که در این نمایش 100 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 16 و 20 هزار تومان تایین شده است.

 

تالار هنر؛ جایی برای آشنایی کودکان با تئاتر

نمایش «دم ‌پنبه ای ها» به نویسندگی کیومرث قنبری آذر و با کارگردانی بابک مولانا که این روزها در تالار هنر میزبان مخاطبان شده، آخر این هفته اجرای خود را در این سالن به پایان می رساند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: گرگ  ها با زور سرزمین زیبا و شادی که خرگوش های دم پنبه ای بر آن حکمرانی می کردند را گرفته اند... .احمد خیر آبادی، رضا نعمتیان، محمد کار آزاد، لیلا ارجمند پیوند، سهیل پناهی و حدیثه سادات حسینی بازیگرانی هستند که در این نمایش کودک به ایفای نقش می پردازند. «دم ‌پنبه ای ها» برداشتی آزاد از کتاب شورش خرگوش ها اثر آریل دورفمان‌ بوده و بهای آن 15 هزار تومان تایین شده است.

 

مولوی با نمایش های تازه ای از جوان ها

نمایش «روزی می بایست می مُرد» با طراحی و کارگردانی سیدرضا موسوی از ساعت 20:30  سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سالن بزرگ تالار مولوی به صحنه رفته و تا جمعه ۱۹ خرداد ماه میزبان تئاتر دوستان است. فریبا طالبی، ایرج تدین، تارا هجرت، نگار سلحشور، فاطمه سوهانی، نغمه گرجیان منش، سالار صمدیان، فهیمه قنبری، نیکی ابراهیم شاه، الناز معرفت‌خواه، مینا طبیجی و رضا موسوی بازیگرانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. این اثر برداشتی آزاد از نمایشنامه مکبث ویلیام شکسپیر بوده وعلاقمندان می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

همچنین نمایش «دشمن مردم» به کارگردانی سینا راستگو نام نمایش دیگر سالن بزرگ تالار مولوی بوده که از ساعت 18 دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در این سالن میزبان مخاطبان شده است.در خلاصه داستان این اثر آمده است: «دشمن مردم» روایتی است از یک شهر آرام، در گوشه‌ای از دنیا، که ناگهان آرامش شهر به کلی بهم می ریزد.این نمایش با بازی محمدرضا ایمانیان، زهرا بهروزمنش، محمد حبیبی، امیر شاه علی، وحید شیخی، والا و بردیا عادلی، شهریار فرد، محمد مسگری، مرضیه موسوی، منصور نصیری و اشکان اژدری، ملیحه امیری، شیرین امینی، علی بنایی، محمود پیری، بیتا ثابتی محمدی، سارا خانکی، میلاد خان احمدی، عرفان دانا، سهند سلطانی، آیسان عبداللهی، باران فرد، منا مهدی پور ( به عنوان نقش آفرینان مردم شهر) تا ۲۰ خرداد ماه برای تئاتر دوستان به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 80 دقیقه ای 25 هزار تومان تایین شده است.

 

حوزه هنری ملودی شهر بارانی را می نوازد

نمایش «ملودی شهر بارانی» به نویسندگی اکبر رادی و با کارگردانی میکائیل شهرستانی که از ساعت ۱۹:۰۰ شنبه ۱۲ فروردین ماه به تماشاخانه مهر حوزه هنری آمده بود، چهارشنبه این هفته برای آخرین بار در این سالن به صحنه می رود. مسعود آشوری، نغمه تقوی، منیر ماندنی، عالیه شریفی، ناهید فرهمند، مهدی جواهری، زهرا زمانی، نسترن صفری، مرجان رستمی نیا، علی قنبرزاده، محسن زمانی، مهدی ارجمند بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر رئال می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

اداره تئاتر - خانه نمایش

نمایش «اندر حکایت یوسف و زلیخا» به نویسندگی داود فتحعلی بیگی و با کارگردانی منیژه داوری از ساعت 19 یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفته و تا آخر این هفته میزبان تئاتر دوستان در این سالن است.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستان به پادشاهی رسیدن حضرت یوسف و عشق زلیخا در قالب نقالی، پرده خوانی، سیاه بازی و... . منیژه داوری، رضا بهرامی، محمد رخشنده پی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «مجلس شب چراغ» به نویسندگی و کارگردانی داوود معینی کیا از ساعت 20 پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفته و تا آخر این هفته میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: نمایش مجلس شب‌چراغ کوششی درجهت یادآوری سنت‌های مراسم عروسی درگذشته است. حسین میرزائیان، مهدی رحیمی سده، سحر خداداده، عاطفه مقدسی، طناز عباسی، عاطفه ترابی، بروجردی، داوود معینی کیا بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 




نظرات کاربران