در حال بارگذاری ...
این هفته با پخش سریال های متنوع رادیویی همراه باشید

چهار نمایش درباره آزادی خرمشهر

در هفته جدید، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، سریال های متنوعی را برای پخش از شبکه های فرهنگ، جوان، تهران و ایران آماده کرده است.

به گزارش ایران تئاتر، «خاک خوب»، «تلخ و شیرین»، «شبحی در گردان گمشده»،  «نقش بندان»  عناوین نمایش هایی هستند که به ترتیب از شبکه های رادیویی فرهنگ، جوان، تهران  و ایران  پخش خواهند شد.
سریال رادیویی «خاک خوب» به نویسندگی نعیما کرمی  که این هفته ساعت 13:00 از رادیو فرهنگ پخش می شود که با نگاهی دیگر به آزاد سازی خرمشهر در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شد.
این نمایش رادیویی را فریدون محرابی، کارگردانی کرده است و هنرمندانی چون  مهین نثری، سعیده فرضی، پریسا مقتدی، مهدی طهماسبی، میر طاهر مظلومی، مهرخ افضلی، محمد رضا علی، حسین فلاح، مهدی نمینی مقدم، اسماعیل بختیاری، حمیدرضا هدایتی، عبدالعلی کمالی، علی میلانی، علی اصغر دریایی، عباس توفیقی، مجتبی طباطبایی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
«تلخ و شیرین» عنوان سریالی است که مجید حیدری  نوشته و داستان آن درباره ی گروهی از رزمندگان در شب آزاد سازی خرمشهر است که تلاش می کنند شهر را از وجود نیروهای بیگانه پاک کنند... حاج احمد فرمانده ی گروه برای این کار از جوانانی کمک می گیرد که در زمان سقوط شهر نیز حضور داشتند.
این سریال رادیویی به کارگردانی محمد عمرانی  ، هفته آینده ساعت 23:30 از رادیو جوان پخش می شود.
بر اساس این خبر، سریال رادیویی « شبحی در گردان » که از رادیو تهران به روی آنتن می رود را بر اساس خاطرات عزالدین مانع، توسط جواد تبخ جاوید تهیه و تنظیم رادیویی شده است و زمان اشغال خرمشهر را از نگاه این سرگرد عراقی تداعی می کند.
«شبحی در گردان» به کارگردانی مهین فردنوا و با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه شده است که ساعت 1:30 از رادیو تهران پخش می شود.
در رادیو ایران  نیز این هفته سریال رادیویی «نقش بندان» به نویسندگی : داریوش عبادی به روی آنتن می رود و ماجرای رزمنده‌ای است که به هنگام خنثی کردن مین در یکی از جبهه های غرب کشور، دست‌هایش قطع می‌شود، این اتفاق برای او که نقاش است سرنوشت تازه ای را رقم می زند.
نقش بندان به کارگردانی جواد پیشگر و  با هنرمندی : با هنرمندی مهرداد مهماندوست، زهره مجابی، محمد آقا محمدی، سوسن مقصودلو، مروارید کریم‌پور، مسعود زنوزی راد، امیر عباس توفیقی و اکبر مولایی تهیه و تولید شده است که ساعت 22:30 از رادیو ایران پخش می شود.
سایر شبکه های رادیویی نیز با پخش نمایش های تک قسمتی از تولیدات اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به استقبال هفته ی جدید خواهند رفت.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران