در حال بارگذاری ...
اصغر نوبخت رئیس انجمن نمایش استان قم در گفتگو با ایران تئاتر

خصوصی‌سازی به نفع تئاتر است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم اجرای مرحله دوم تئاتر خیابانی به صورت تخصصی را از برنامه‌های آتی انجمن در این استان عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش‌های تخته‌حوضی و تعزیه از دیرباز در استان قم به عنوان دو گونه نمایشی پر طرفدار مطرح بوده و استقبال مردم این استان به ویژه در مناسبت‌های مذهبی از تعزیه‌های اجرا شده زمینههای لازم برای رشد و بروز شخصیتهای نامداری را در این عرصه فراهم کرده است. به گونه‌ای که تعزیه در قم در زمان‌های دور از کثرت و کمیت و نیز کیفیتی بی‌نظیری برخوردار بوده است. هنر تئاتر بعد از انقلاب هم به ویژه در سال‌های اخیر در گونه‌های مختلف رشد بسیار خوبی داشته و هر سال آثار تازه‌ای از هنرمندان این استان در جشنواره‌های مختلف نمایشی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

هنرمندان استان قم این روزها خود را برای میزبانی از سومین جشنواره کریمه در حالی آماده می کنند که برگزاری این جشنواره به دلیل برگزاری انتخابات با 5 تاخیر در نخستین روزهای خردادماه برگزاری می‌شود. جشنواره‌ای رقابتی بین 6 نمایش صحنه‌ای و 3 اجرای خیابانی.

اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم با بیان این مطلب درباره مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن در سال جاری گفت: از نظر سخت‌افزاری مهم‌ترین اتفاق تئاتری ما افتتاح سالن 84  نفره پلاتو انجمن نمایش که در سال گذشته تکمیل و قابل بهره‌برداری شد. علاوه بر آن استان قم در اواسط فروردین ماه میزبان اولین ورکشاپ تخصصی تئاتر خیابانی با حضور سعید اسدی در تالار دانتشگاه فرهنگ و هنر بود و هم اکنون هم آن گروه‌ها مننتظر برگزاری دومین مرحله این ورکشاپ هستند که در صورت تایید در ماه دیگر برگزار شود.

نوبخت افزود: از دیگر نکات قابل ذکر که باید امسال سعی کنیم آن را به سرانجام برسانیم بهره‌برداری از مجموعه تخصصی تئاتر در استان قم شامل یک سالن 500 نفره، چهار بلک باکس و یک سالن مدور است؛ با وجود اینکه یک سال از افتتاح آن می‌گذرد هنوز از آن بهره‌برداری نشده است.

او درباره علت عدم بهره‌برداری از این سالن اظهار داشت: نداشتن بودجه باعث می‌شود این سالن 500 نفره تخصصی تئاتر که حدود 5 سال است در حال ساخت آن هستیم و یک سال پیش افتتاح شده بهره‌برداری نشود؛ چراکه یک سالن نیازمند تعداد زیادی تکنیسین برای رفع مسائل فنی است و این مشکلات بدون بودجه حل نمی‌شود.

رئیس انجمن نمایش استان قم در پایان با اشاره به موفقیت سالن‌های خصوصی در سال‌های اخیر عنوان کرد: ما برای اینکه بتوانیم هرچه زودتر از این سالن‌ها استفاده کنیم پیشنهاد خصوصی‌سازی را به آنها دادیم. زیرا اگر این سالن‌ها به دست هنرمندان اداره بشود خودشان می‌توانند مشکلات مالی خود را حل کنند اما هنوز هیچ عملکردی برای این درخواست صادر نشده است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است
گفت‌وگو با عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم

اصغر نوبخت: رشد هنرجویان در گرو بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان است

اصغر نوبخت، عضو هیئت داوران بخش خیابانی جشنواره استانی تئاتر قم بر لزوم بهره‌گیری از تجارب هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوت در تربیت هنرجویان تأکید دارد و می‌گوید اگر هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار هنرجویان نباشند، هنر تئاتر ارتقا پیدا نمی‌کند.

|

نظرات کاربران