در حال بارگذاری ...
سیروس کهوری نژاد در گفت وگو ایران تئاتر خبر داد

در صورت فراهم شدن شرایط رقص پریشان را در تالار وحدت روی صحنه خواهم برد

سیروس کهوری نژاد بازیگر باسابقه سینما ، تئاتر و تلویزیون و کارگردان نمایش‌های بوی خون، زمان سکوت برای زندگان، شرف نامه یحیی تیره بخت، سفر دور و دراز سلطان، دلوا (دل کوچک)، دیو بندان، مرغ‌هایی که از تخم مرغ پخته بدست می‌آیندو روزگار نازنین طلعت مهربان قرار است به زودی نمایش رقص پریشان را کارگردانی کند.

سیروس کهوری بازیگر باسابقه سینما ، تئاتر و تلویزیون  در گفت‌وگو با ایران تئاتر درباره فعالیت‌های جدید تئاتری‌اش عنوان کرد : قرار است نمایش رقص پریشان را برای اجرا درصحنه آماده کنم . متن نمایش را خودم نوشته‌ام و داستان این نمایش تاریخی درباره شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر جنوب کشور و دو شخصیت امام قلی خان و میر مهنای بندر ریگی است . میر مهنا در حدود 100 سال قبل در جنوب می‌زیسته است و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضورداشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است . امام قلی خان هم در دوره شاه‌عباس زیست می‌کرد و علیه استعمارگران پرتغالی قیام می‌کند و با رشادت نیروهای اشغالگر را از جزیره هرمز بیرون می‌کند .

وی با اشاره به بازنویسی مجدد متن برای اجرا افزود: تا اوایل خرداد ویرایش نهایی نمایش انجام می‌شود و خودم فقط به‌عنوان کارگردان در نمایش حضور خواهم داشت و قصد بازی را در نمایش ندارم .

کهوری درباره سالنی که برای اجرای نمایش رقص پریشان در نظر گرفته گفت : به دلیل جنس کار باید نمایش در سالن قاب صحنه‌ای اجرا شود و در همین راستا صحبت‌هایی با آقای شاه علی مدیریت تالار وحدت انجام داده‌ام  و ایشان هم قول مساعد داده‌اند و قرار است متن نمایش در شورای تصمیم‌گیری تالار وحدت موردبررسی قرار بگیرد . با توجه به گروه حرکت و صحنه‌های نمایشی جنگ در حدود بیست بازیگر در نمایش حضور خواهند داشت و در تیم بازیگری از چند چهره نام‌آشنا و سایر چهره‌های تئاتری استفاده می‌کنم .

 قابل به اشاره است کهوری نژاد فارغ‌التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و نگارش و کارگردانی فیلم کوتاه داستانی دنیای من (سال ۱۳۶۴) در انجمن سینمای جوان بندرعباس از نخستین کارهای هنری جدی‌اش است. سیروس کهوری نژاد از سال 1359 با نمایش متوری به کارگردانی شهره لرستانی در دانشکده هنرهای زیبای تهران کار بازیگری را آغاز کرد . وی در سال ۱۳۶۵ فیلم «بی‌بی» را ساخت. نخستین کار سینمایی کهوری نژاد سال ۱۳۶۷ بازی در آن‌سوی غروب بود . وی در نمایش‌های بابور، شهرزاد، جهاز جادو، عروسی چاه، تاجر ونیزی، الکترا، با دریا، رعنا، باران، رویای خلیج‌فارس، اذان صبح و وهم سرخ، دزدان و چند نمایش دیگر بازی کرده است . او در حوزه نگارش، نمایش‌نامه‌های بادبادک‌ها، داغ پوست، بازنویسی ماه و پلنگ، فیلم‌نامه سینمایی رها و انیمیشن زرد و سرخ را به رشته تحریر درآورده است . اخراجی‌ها ، یوسف ، ولایت عشق ،روز واقعه، بیا با من، سال‌های بی‌قراری، ولایت عشق، زخمی، روزی که زن شدم ، دختری به نام تندر، اخراجی‌های 1و2و 3، تهران 1500 و سریال‌های دومین انفجار، یک‌لحظه دیرتر، او هیچ گناهی نداشت، اروند، رد پای دوست، ماه مهربان، ولایت عشق، در شهر  خانه آرزوها، زیر بازارچه عمده کارهای بازیگری کهوری نژاد در سینما و تلویزیون هستند . سیروس کهوری‌نژاد، جایزه‌ی سوم بازیگری برای نمایش «رعنا» از جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، را در کارنامه دارد.

 

خبر از احمد محمد اسماعیلی

 




نظرات کاربران