در حال بارگذاری ...
در قالب 7 سریال رادیویی

رادیو نمایش 214 قسمت نمایش رمضانی را معرفی کرد

محمد‌رضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از پخش ۲۱۴ قسمت نمایش در قالب ۷ سریال رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: این نمایش‌های رادیویی در قالب 7 سریال رادیویی تهیه و تولیدشده است که در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش پخش خواهد شد.
قربانی ادامه داد: این آثار هرکدام در 30،34، 40، 50 قسمت توسط نویسندگان این مجموعه نوشته‌شده‌اند و موضوعاتی چون اخلاق‌گرایی، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ادای دین و کمک به دیگران، نیکی، پاداش، راستی، انسان‌دوستی، خودشناسی و نگاه به گذشتگان، اخلاق‌گرایی، جایگاه انسان، تقویت روحیه و پرهیز از گناه را دربر می‌گیرند.
بر اساس این گزارش؛ خلاصه داستان‌های این سریال‌های رادیویی و زمان پخش آن به شرح ذیل است:
سریال رادیویی «مقصد نهایی» به کارگردانی رضا عمرانی، ساعت 13:30 درباره‌ی زندگی قاچاقچی جوان اما کهنه‌کاری است که از سنین کم به دلیل فوت پدر و مادرش و به‌واسطه پسرعموی پدرش، با یک باند بزرگ قاچاق عتیقه و زیرخاکی همکاری داشته اما در سفر آخر درست چند روز مانده به ماه رمضان در حین جابجایی اجناس قاچاق ماشین او به ته دره‌ای سقوط می‌کند و بی‌هوش می‌شود و...
داستان «انعکاس» به کارگردانی فریدون محرابی که ساعت 16:00 از رادیو نمایش پخش می‌شود، درباره‌ی وکیل 50 ساله‌ای است که به خاطر راه ناصوابی که انتخاب کرده است، زندگی‌اش دچار آشفتگی شده است و حالا پسرش درگیر یک پرونده قضایی شده است و در ایام ماه رمضان به او تلنگری خورده و ...
«امید قنبر» به کارگردانی مهدی نمینی مقدم عنوان سریال دیگری است که در این ایام ساعت 18:45 دقیقه به روی آنتن می‌رود، ماجرای جوان 32 سالی است که در خانواده زحمتکش بزرگ‌شده است ولی به دلیل انتخاب راه اشتباه درگیر پرونده قتل شده است و حاجی مراد مرد نیکوکاری است که در ایام ماه رمضان به افراد خانواده نیازمند کمک می‌کند و ...
نمایش رادیویی «نذر» به کارگردانی: مینو جبارزاده نیز درباره مرد میان‌سالی است که سال‌ها قبل نذر کرده که هر وقت مغازه‌اش را افتتاح کرد در اولین ماه رمضان هرروز در طباخی‌اش به سی نفر مستحق افطاری بدهد اما درست در اولین روز ماه مبارک برایش اتفاقاتی می‌افتد که راه جدیدی را در زندگی او باز می‌کند. این سریال رادیویی ساعت 17 از رادیو نمایش پخش می‌شود.
علاوه بر آن 3 عنوان سریال نمایشی نیز برای پخش در ماه رمضان آماده‌شده است که به‌صورت تک‌قسمتی و اپیزودیک ارائه می‌شود.
مجموعه نمایشی «فانوس» هرروز در قالب نمایش به یک پرسش دینی کودکان و نوجوانان پاسخ می‌دهد. این نمایش هرروز ساعت 11:45 پخش می‌شود.
در مجموعه نمایشی «شبستان» نیز هرروز یکی از مساجد معروف ایران در قالب نمایش به مخاطبان معرفی می‌شود. این مجموعه هرروز ساعت 16:30 پخش می‌شود.
مجموعه نمایشی «مقصد نهایی» نیز با بهره‌مندی از احادیث بزرگان دین، راه‌حل‌هایی برای گریز از گرفتاری‌های زندگی دنیای معاصر ارائه می‌دهد. این سریال رادیویی هرروز ساعت 19:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.
گفتنی است همگی این آثار با هنرمندی همکاران رادیویی در اداره‌ی کل هنرهای نمایشی رادیو تولیدشده‌اند که علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان منتشر شد

فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان منتشر شد

معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت بسط و گسترش فعالیت‌های گوناگون هنـرهای نمایشی در مساجد کشور فراخوان برگزاری «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» را منتشر کرد.

|

نظرات کاربران