در حال بارگذاری ...
سامان ارسطو در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

نمایش همتون منو می شناسین تبدبل به فیلم مستند شد

سامان ارسطو بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویس، و مدرس تئاتر از سال۱۳۶۴ فعالیت های هنری را آغاز کرد . در سال ۱۳۶۷ با نویسندگی و کارگردانی نمایش‌نامه‌ی سلول هیجده واردحرفه‌ی کارگردانی تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی شد . نمایش های همان باش که نیستی و همه دزدها که دزد نیستند از کارهای آخر کارگردانی ارسطو محسوب می شوند

سامان ارسطو در گفت و گو  با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت :  فرشاد فدائیان کارگردان سینما نمایش همتون منو میشناسین را که شهریور و مهرماه دوسال قبل در تماشاخانه فانوس و تئاتر شهر اجرا کرده بودم ، را دیده بود و صحبت هایی انجام داد تا نمایش را تبدیل به فیلم کند . بدین صورت که تصمیم نداشت آن را به شکل تله تئاتر اجرا کند . بلکه قصد داشت نمایش را تبدیل به یک فیلم مستند کند . البته نمایش هم در گونه تئاتر مستند ارزیابی می شد . در حقیقت کار فدائیان تبدیل تئاتر به سینمای مستند و ارتباط بین آنها است . در همین راستا بعد از رسیدن به توافق یک اجرای ویژه انجام دادیم و فدائیان با سه دوربین کار را فیلمبرداری کرد و میزانسن های سینمایی هم در کارش اعمال کرد .

ارسطو در ادامه ضمن اشاره به تغییراتی جزیی در ساختار نمایش برای تبدیل شدنش به فیلم تصریح کرد : این اثر در تماشاخانه پایتخت فیلمبرداری شد وزمان فیلم در حدود 56 دقیقه است . مهدی جعفری ، فرزا فدائیان فیلم برداران ،  افسانه میرباقری، نادیا باوند، نیما شکری ، ماهی عظیمی ،امیر موید باوند، مانا شریفیان  و سامان ارسطو بازیگران  ، تدوین ، کارگردانی و فیلمبردارفرشاد فدائیان ، امیر موید باوند دستیار کارگردان ، اصغر آبگون صدابردار، گروه نمایش آوای دیوانگان تهیه کننده این اثر هستند.

ارسطو در بخش دیگر سخنانش در باره عرصه این فیلم گفت : اولین مراسم رونمایی از فیلم همتون منو می شناسین یکشنبه ششم خرداد درتماشاخانه پایتخت انجام می شود و در این مراسم تعدادی از اهالی تئاتر و سینما نظیر بهزاد فراهانی و احتمالا ناصر تقوایی حضور خواهند داشت و بعد از این رونمایی قرار است فیلم به جشنواره های معتبر خارجی نظیر کن ، ونیز و برلین فرستاده شود .

گفتنی است نمایش همتون منو میشناسین یک نمایش مستند است و در حقیقت این نمایش یک اتوبیوگرافی از زندگی سامان ارسطو به عنوان یک تئاتری و مشکلاتی که برایش پیش می آید، است. اپیزود اول مربوط به زمان دوره اول زندگی ارسطو بوده . این قسمت در یک کافه اتفاق می افتد. اپیزود دوم در پزشک قانونی رخ می دهد و ماجرای مشکلاتی است که برای تغییر جنسیت داشته. اپیزود سوم بعد از جراحی را به نمایش می گذارد و اتفاقات در یک بانک رخ می دهد.

سامان ارسطو عضو هیأت مدیره‌ی انجمن نمایش شاهرود بوده است. او تا کنون ده فیلم‌نامه نوشته است ودر سینما با بزرگانی از قبیل مسعود کیمیایی ،تهمینه میلانی ، اصغر فرهادی و کمال تبریزی همکاری داشته است. ارسطو  در سال ۱۳۶۷ گروه نمایش چکاوک را در شهرستان شاهرود تشکیل داد. گروه نمایش آوای دیوانگان نیز در سال ۱۳۷۶ با همت و تلاش وی در تهران تشکیل شد. او بین سال‌های ۱۳۸٩-۱۳۸۳؛ در سه دوره، بازرس اصلی انجمن بازیگران خانه‌ی تئاتر ایران بوده است.ارسطو تا کنون برنده و کاندید جوایز متعددی، در زمینه‌ی بازیگری و کارگردانی، از سوی جشنواره‌های بین‌المللی، ملی، استانی و منطقه‌ای بوده است.او همچنین دارای گواهینامه‌ی درجه‌ دو هنری (معادل فوق لیسانس) در زمینه تئاتر است. شب بارانی ،پرنده و فیل ،چهار دستان،بازیخانه،باکره پاییزی،هتل پلازا،خانه برنارد آلبا از جمله کارهای مهم کارنامه تئاتری سامان ارسطو محسوب می شوند .  

خبر از احمد محمد اسماعیلی 




نظرات کاربران