در حال بارگذاری ...
با کارگردانی گیلز کرافت

اجرای نمایش «بادبادک باز» در پلی‌هاووس لندن

گیلز کرافت کارگردان پیشرو تئاتر بریتانیا نمایش «بادبادک باز» نوشته خالد حسینی را در لندن روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر گیلز کرافت کارگردان مطرح و پیشرو تئاتر بریتانیا از 8 ماه جون 2017 برابر با 18 خردادماه نمایش «بادبادک باز» نوشته خالد حسینی نویسنده شناخته شده افغان را در پلی‌هاووس تیاتر لندن روی صحنه می‌برد.

متئو اسپانگلر متن این اثر نمایشی را با اقتباس از رمان «بادبادک باز» برای اجرای صحنه‌ای به رشته تحریر درآورده است.

در نمایش «بادبادک باز» امیلیو دورگاسینگ، نیکلاس خان، لیزا زهرا، دیوید احمد، عزرا خان، نیکلاس کریمی، آنتونی بانس، حنیف خان،  بوین بت، آندری کاستین، جاندیپ مور و ناتاشا کارپ در کنار بِن ترنر بازیگر شناخته شده سریال‌های «پزشک قانونی»، «دکتر هو»، «سانحه»و... ایفای نقش می‌کنند.

«بادبادک باز» داستان دوستی امیر و حسن در دوران کودکی است. حسن دوست صمیمی امیر در تمام دوران کودکی اش بوده، دوستی بی‌ریا و بی‌غل و غش. در همین دوران یعنی در زمانی که افغانستان هنوز به دست طالبان نیفتاده بود، کودکان افغانی زمستان‌ها بادبادک می‌پراندند، بعد از یک مسابقه بادبادک پرانی که امیر و حسن برنده مسابقه شده بودند امیر به حسن خیانت می‌کند و باعث می‌شود او و پدرش به هزاره جات بازگردند. این خیانت تا سال‌ها بعد نیز روح امیر را آزرده می‌کرد. نهایتا امیر  بعد از چندین سال زندگی در آمریکا برای جبران خیانتی که مرتکب شده بود به افغانستان بازمی‌گردد.

رمان «بادبادک باز» (The Kite Runner) نخستین اثر منتشر شده خالد حسینی نویسنده افغان به زبان انگلیسی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت و در سال ۲۰۰۷ فیلمی بر اساس این کتاب و به همین نام ساخته شد.




نظرات کاربران