در حال بارگذاری ...
علی سرابی با 40 بازیگر «دی‌روز» را به تئاترشهر می‌آورد

5 شب با 5 نمایشنامه‌ برتر دهه 80

علی سرابی بازیگر و کارگردان شناخته شده کشورمان جدیدترین فعالیت تئاتری خود را با عنوان «دی روز» را به تئاترشهر می‌آورد.

به گزارش ایران تئاتر علی سرابی بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر پس از اتمام اجراهای عمومی نمایش «خدای کشتار» که به دلیل استقبال چشمگیر مخاطبان مدت زیادی در دو سالن تئاتر مستقل و تماشاخانه پالیز روی صحنه بود، از 18 تا 22 خردادماه جاری پروژه خوانش و اجرا «دی‌روز» را در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌کند.

نمایشنامه‌های «افرا یا روز می‌گذرد» نوشته بهرام بیضایی، «یک دقیقه سکوت» نوشته محمد یعقوبی، «تهران زیر بال فرشتگان» نوشته نادر برهانی‌مرند، «در مصر برف نمی‌بارد» نوشته محمد چرم‌شیر و «کوکوی کبوتران حرم» نوشته علیرضا نادری، پنج نمایشنامه پروژه خوانش و اجرای «دی‌روز» هستند که با کارگردانی علی سرابی اجرا خواهد شد.

در این پروژه 40 بازیگر از جمله هنرمندانی همچون؛ با حضور بازیگران مطرحی همچون؛ رویا تیموریان، رویا نونهالی، سحر دولتشاهی، امیر آقایی، نازنین بیاتی، پریناز ایزدیار و بابک کریمی و مهرداد صدیقیان و... با سرابی همکاری می‌کنند.

در پروژه «دی‌روز» 5 نمایشنامه برتر دهه 80  از 5 نمایشنامه‌نویس برجسته تئاتر کشورمان خوانش  و 10 تا 15 دقیقه از هر اثر با حضور بازیگران مطرح تئاتر به صورت کاملا مینیمال اجرای صحنه‌ای می‌شود.

در پروژه خوانش و اجرای «دی‌روز» آتوسا قلمفرسایی به عنوان طراح صحنه، فریدون خلعتبری به عنوان آهنگساز، شیما مرادی منشی صحنه، محمدرضا آل‌طاها و داوود ونداده مدیران صحنه و نورالدین حیدری ماهر به عنوان مجری طرح با سرابی همکاری می‌کنند.

لازم به یادآوری است که این آثار از روز 18 تا 22 خردادماه جاری ساعت 19 به مدت 5 شب و هر نمایش فقط یک شب اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران