در حال بارگذاری ...
واکنش اینستاگرامی هنرمندان به پیروزی حسن روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری

حالا نوبت شماست که امیدِ ما را چند برابر کنید

چهره‌های شاخص تئاتری بعد از اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که به نفع حسن روحانی به پایان رسید، از انتخاب او ابراز خشنودی کردند و واکنش‌های مختلفی به این اتفاق نشان دادند.

به گزارش ایران تئاتر، بعد از اعلام نتیجه انتخابات، هنرمندان تئاتر انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهوری را در فضای مجازی تبریک گفتند. چهره‌های مختلفی به این اتفاق واکنش نشان دادند. پرویز پرستویی، حسین پاکدل، رضا کیانیان، ترانه علیدوستی، امیر جعفری و... ، بعد از اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که به نفع حسن روحانی به پایان رسید، از انتخاب او ابراز خشنودی کردند و واکنش‌های مختلفی به این اتفاق نشان دادند. در ادامه پست‌های چهره‌ها را در اینستاگرام‌شان می‌بینید.

 

آقای روحانی حمایت خودتان را از مردم دریغ نکنید!

پرویز پرستویی یکی از معدود بازیگرانی بود که نسبت به موفقیت حسن روحانی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پست‌های متعددی را منتشر کرد. او با انتشار تصویر پیرمرد و پیرزنی که با وضعیت نابسامان در انتخابات شرکت کرده بودند، خطاب به حسن روحانی نوشت: «آقای دکتر حسن روحانی برای انتخاب دوباره شما ملت ایران روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و خوشبختانه به پیروزی ختم شد. یادمان باشد این پیروزی را مدیون ملت شریف هستید؛ که از هر قشر و طبقه‌ای، چه در ایران و چه از هرجای دنیا با حضور پرشور و جدی خود بازهم حماسه آفریدند. با امید به اینکه پاسخگوی خواسته‌های به‌حق این ملت همیشه همراه و قهرمان و دلسوز و باغیرت باشید. بخصوص حمایت خودتان را از امثال آن مادر پیری که با چهارپایه پلاستیکی و آن پدر پیری که با فرغون، خودشان را به‌پای صندوق رای رساندند، دریغ نکنید. خصوصا جانبازان و خانواده‌های عزیز شهدا که سرمایه‌های اصلی این سرزمین هستند. تبریک و درود بر ملت حماسه آفرین ایران.»

 

مثل لبخندِ ملیحِ عوام در عکسِ یادگاری

حسین پاکدل که اواخر سال گذشته نمایش «کابوس حضرت اشرف» را در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد، نظرش را نسبت به نتیجه انتخابات دوازدهم این‌گونه اعلام کرد: «اسباب‌کشیِ ملی انتخابات تقریباً مثل اسباب‌کشی یا خانه‌تکانی‌ است. آدم در این مواقع با تکانِ زندگی و جابه‌جا شدن عاداتِ زیست، چیزهایی گم‌وگور و در عوض خیلی چیزهای گم و فراموش‌شده‌ را پیدا می‌کند. وسایلِ فرسود، اثاثیه به‌دردنخور، موادِ تاریخ‌مصرف گذشته و غیرقابلِ استفاده را دور ریخته و مطابق نیازهای تازه پدیده‌های نو سفارش می‌دهد. حتی گاه انسان لاجرم روش و منش زندگی را بر اساسِ تغییرات، باحال و هوای تازه هماهنگ می‌کند. خانه‌تکانیِ ملّیِ ملتِ ما این بار کاری بود کارستان. شگفت و عظیم. نه در وصف می‌گنجد و نه در تحلیل و تفسیر و گفت‌وشنود. کتاب که نه، کتابخانه‌ها باید برایش نوشت. در یک‌کلام، بغضِ فروخورده‌ِ هشت‌ساله با انفجاری مهیب ترکید و راه تنفسِ ملی را باز کرد. بومرنگِ تحقیرِ بی‌وقفه و فراگیر به سمت مبدأ خود برگشت. انگار دیوارهای تحجّر و سقف‌های کاذبِ ادعا- خصوص ادعاهای خود منحصراً حق‌پندار- فروریخته باشد. این وسط، درست که خیلی چیزهای نباید گم شد، ولی به‌عوض خیلی چیزهای بایدِ دیگر پیدا شد. مثل عزت‌نفس و مناعتِ طبعِ ملی. مثل آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری برای فردا. مثل امید. مثل زیستِ بی‌صدقه و انسانی، مثل مدنیت و احترام. مثل برملا شدن نیت‌ها. مثل ظهورِ تعداد زیادی عکسِ کهنگی ‌ناپذیر. از این عکس‌ها چندتایی یک‌راست رفت روی دیوار تالارِ اصلیِ تمامِ موزه‌های آینده. مثل عکس‌های معصومانه پیر و جوان در صفوفِ طویل رأی. مثل عکس‌های نگران. مثل عکسِ تقلیدهای مضحک. مثل لبخندِ ملیحِ آن عوام در عکسِ یادگار، وقتی رفیقِ شفیقِ معجزه هزاره سوم اسمش را روی برگ رأی نوشت.
مثل...حالا ماییم و حفاظت از دستاوردِ شیرینِ انتخاب ماییم و مراقبت از وحدت ملى ماییم و کمک به رشد و تعالى ماییم و ما و آینده...»

 

وقت رسیدگى به شکایت آن ١٦ میلیون نفری است که به شما راى ندادند

در ادامه امیر جعفری بازیگر نمایش «ضیافت پنالتیها» که این روزها در سالن یک تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود، نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: «شادباش به رئیس‌جمهور منتخب و... حالا دیگر وقت کار است و تحقق بخشیدن به آنچه در این ٤ سال به‌عنوان مقدمه تحول اقتصادى، اجتماعى، سیاسى و فرهنگى انجام شد. چشم مخالفان، موافقان،کوچ کرده‌ها، دل‌شکسته‌ها، کارگرها و سرمایه‌داران، عرب و فارس و کرد و بلوچ و تورک و... به شماست. شما رئیس‌جمهور تمام ایرانیان هستید. وقت رسیدگى به شکایت آن ١٦ میلیون نفری است که به شما راى ندادند.»

 

از اردیبهشت خرداد دیگری ساختیم

حبیب رضایی بازیگر نمایش «فنز» به کارگردانی محمد رحمانیان که سال 84 روی صحنه رفت، درباره موفقیت حسن روحانی نوشت: «نوش جانمان هم‌وطن...ایران برایمان ماند.
چه ها کردند که امروز، شب تار ما شود اما نشد؛ و آنان که بی‌معرفتی کردند و از دور نگاه کردند و به کنار ما نیامدند، هم امروز با خیال آسوده‌تر سلام می‌کنند،...از اردیبهشت خرداد دیگری ساختیم...مبارکمان باد...همین.»

 

حالا نوبت شماست که امیدِ ما را چند برابر کنید

شبنم مقدمی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون نیز بازیگر دیگری بود که نسبت به این اتفاق واکنش داد: «سلام آقای رئیس‌جمهور ما به عهدمان وفا کردیم، پایِ قول و قرارمان ماندیم و هستیم. امروز، خوشحالیم که به قطعیت شما رئیس‌جمهور همه مردم ایران هستید...چشمِ امیدِ این مردم از امروز به دولت شماست، به دولت ِ امید، تدبیر و امید، می‌دانیم که این را خوب می‌دانید... ما هستیم و پشتتان هستیم... کنارتان هستیم... نوبت شماست که امیدِ ما را چند برابر کنید. دوستتان داریم و تداومِ بودنتان را به خودمان و شما تبریک می‌گوییم.»

 

نگاه سنگین‌ و پرمخاطره‌ که  امیدش به انتظار شماست

اما هدیه تهرانی با انتشار عکس میرزا آقا، مردی که در روزهای انتخابات به یکی از چهره‌های مشهور دنیای مجازی تبدیل‌شده بود، پیرامون موفقیت حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «هیچ چاره نیست... عکس این مرد را بیشتر مردم منتشر کردند، بله تکراری است، ما هم یک‌بار دیگر تکرار کردیم، امید که این نمونه تکرار رنج و محنت و دردهاى مکرر نباشد!!! آقاى رئیسى، آقاى روحانى هرکدام از شما که باشید، چشمان خسته و پردرد و زجرکشیده امثال این مرد و مردم که براى حق ِداشتن حداقل‌هاى زندگى به هرکدام از شما راى دادند...

آقاى روحانى، هیچ چاره نیست، مسئولیت شما که نیمه‌راه هستید سنگین‌تر و پرمخاطره‌تر خواهد بود از بار نگاهى که چشمان امیدش به انتظار شماست، مسئولیت همه را که به شما راى می‌دهند باید بپذیرید تا اینجا به دنبال راى او بودید اگر منتخب این امید شدید ازآنجا به بعد پاسخگوى این چشم‌ها باید باشید!»

 

یادتان نرود، مردم منتظرند

هومن سیدی کارگردان و بازیگر نمایش «روایت ناتمام یک‌فصل معلق» با انتشار متنی کوتاه خطاب به رئیس‌جمهور منتخب دولت دوازدهم در صفحه خود نوشت: «تبریک جناب آقای رئیس‌جمهور یادتان نرود، مردم منتظرند...»

 

مردم؛ بلندترین دیواری که می‌شود زیر سایه‌شان نشست

صابر ابر بازیگر نمایشهای «کرگدن» و «کالیگولا» پس از موفقیت حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «آقای روحانی سلام حالا نوبتِ شماست. این مردم، بلندترین دیواری هستند که می‌شود زیر سایه‌شان نشست. محکم‌ترین دیواری که می‌شود به آن تکیه کرد. مردم، آدم‌های واقعی‌اند و نفس می‌کشند، کافی است بخواهند تا بشود.»

 

سلام به عشق، امید، صبر و تدبیر

الهام پاوه‌نژاد که اخیرا بازی در نمایش «کافه پولشری» را به پایان رسانده است، در مدح رئیس‌جمهور دولت یازدهم و دوازدهم ایران نوشت: «سلام به ایران، سلام به ملت بزرگ ما. سلام به سید عزیز اصلاحات محمد خاتمیِ جان. سلام به صبور اصلاحات سید مصطفی تاج‌زاده. سلام به رأی‌های تعیین‌کننده کوچه اختر که از پسِ هشت سال هنوز سبز است. سلام به حامیان رقیب که از تهمت و هتاکی و تهدید کم نداشتند! سلام به عزیزانی که باشعور و فرهنگ تعامل از تفکرشان دفاع کردند. سلام به تلاش برای تغییر و اصلاحات و یارانی که برای حفظ و به ثمر رسیدنش تلاش می‌کنند. سلام ایرانیان در تمام جهان، سراسر ایران، روستاهای دل، شهرستان‌های کوچک و بزرگ. سلام به عشق، امید، صبر و تدبیر... سلام به دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب که از امروز بار سنگین‌تری برای مراقبت از معشوقِ ما، «مامِ میهن» به دوش می‌کشد. با آرزوی سربلندی و درخشش روزافزونت ایرانِ جانِ ما...»

 

 حالمان خوب است از اراده جمعى‌مان

بهاره کیان افشار ترانه‌سرا و بازیگر سینما و تلویزیون و نمایش‌های «هتلی‌ها» و «کلاغ‌ها و دروغ‌ها» با انتشار متنی طولانی نوشت: «سربلندیم، مسرور و خشنود. حالمان خوب است از اراده جمعى‌مان. از اتحاد و همدلى‌مان. سربلندیم چراکه تنها ما می‌دانیم و شما و خدا که هرگز باور ما خریدنى نیست و جز شعور و دل‌هایمان که باور داشتند ارزش ماندنتان را چیزى ما را به حمایت خالص و همه‌جانبه شما وادار نکرد، خواستیم سربلند بمانیم و ماندیم؛ ما نشان دادیم که هستیم... حالا نوبت شماست، مردم را دریابید جوانان، کودکان، کارگران کارمندان، معلمان، بازنشستگان، زنان... و همه مردم را، ببینید و حمایت کنید، مردم عزیز و شریف وطنم ایران را...»

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد
نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد

علیرضا نراقی: هنگام خواندن نمایشنامه «پدر» نوشته فلوریان زِلِر که توسط ساناز فلاح‌فرد به فارسی ترجمه شده است، یکی از نقاط قوت متن که به‌سرعت خود را نمایان می‌کند، ایجاز زبان و فنی بودن ...

|

نظرات کاربران