در حال بارگذاری ...
با پخش «آیینه اقوام»

آیین‌های کهن ماه مبارک رمضان را از رادیو نمایش بشنوید

علاقمندان به آیین‌های کهن ماه مبارک رمضان می‌توانند هرروز شنونده برنامه رادیویی «آیینه اقوام» از رادیو نمایش باشند.

به گزارش ایران تئاتر برنامه رادیویی «آیینه اقوام» آیین‌های کهن ماه مبارک رمضان را روایت می‌کند.
منابع اصلی این برنامه از آرشیو فرهنگ مردم رادیو استخراج شده که تقریبا از سال ۶۲ جمع‌آوری‌شده است و در حال حاضر گنجینه‌ای عظیم به شمار می‌رود. همچنین در نحوه نگارش زبان این برنامه سعی شده کلمات در عین سادگی از پختگی و هماهنگی کامل با شنوندگان برخوردار باشد.
این برنامه سفری است به دیار سرزمین کهن ایران که راوی در پی آیین و مراسم ماه رمضان است. آیین‌هایی که در باورها و فرهنگ و رسوم مردم ایران ریشه دارد و هنوز هم در مراسم پیشواز و بدرقه این ماه برگزار می‌شود.
راوی برنامه در پی یافتن آیین‌ها و مراسم ماه مبارک رمضان به شهرهای مختلف رفته و آن‌ها را ثبت و ضبط می‌کنند و درواقع قصد بر این است تا آنچه که درگذشته این آیین‌ها انجام می‌گرفتند برای نسل جدید به‌گونه‌ای یادآوری و به رمز و راز آن آگاه شوند و در انتخاب بازیگران سعی شده با توجه به آشنایی با زبان‌ها و گویش‌های مردم شهرهای مختلف انتخاب شوند تا این سیروسفر برای شنوندگان باورپذیرتر شود.
در «آینه اقوام» هنرمندانی چون کرامت رودساز، معصومه عزیز محمدی، بهادر ابراهیمی، ماندانا اصلانی، ناهید مسلمی، کامیار محبی، مجتبی طباطبایی، شمسی صادقی، حسن تسعیری، مهدی نمینی مقدم، قربان نجفی، محمد یگانه، راضیه مومیوند، ماندانا محسنی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداختند.
این برنامه به تهیه‌کنندگی ناهید گودرزی، تحقیق ناصر ملاییان و نویسندگی سهیلا خدادادی هرروز  ساعت 7:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران