در حال بارگذاری ...
با ابراز همدردی به حادثه دیدگان بمب گذاری کابل

جشنواره تئاتر من با دو اثر ایرانی در آلمان افتتاح شد

جشنواره بین المللی تئاتر «me» (من) با نمایش، ویدیوآرتی از محمدحسین تهرانی و اجرای نمایش «فرستنده ها» به کارگردانی حمید مهنانی در سالن تئاتر نیونرپلاتس (Neunerplatz) وورزبورگ آلمان افتتاح شد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «me» (من) با استقبال آلمانی ها، شب گذشته اول ژوئن (۱۱ خردادماه) در سالن اصلی تئاتر نیونرپلاتس (Neunerplatz) شهر وورزبورگ افتتاح شد.
در اولین شب این جشنواره، اسون هونکه رئیس این جشنواره ضمن خیرمقدم به حاضرین، این جشنواره را تعامل فرهنگ ها دانست و گفت: امروز می خواهیم سنگ بنای رویدادی را بگذاریم که به آینده آن بسیار امیدوار هستیم، زیرا قصد ما از برپایی جشنواره «me» ایجاد گفتمانی فرهنگی بین ملت هاست تا از طریق هنر، بتوانیم انسان معاصر را بهتر بشناسیم. دنیای امروز نیاز به این تعاملات دارد تا آینده ای باشکوه را برای نسل بعد به یادگار بگذاریم.
در ادامه این مراسم جعفر مهیاری، دبیر جشنواره تئاتر «me» با اشاره به حادثه بمب گذاری در شهر کابل گفت: ما نخستین جشنواره تئاتر me را با ابراز همدردی به خانواده های آسیب دیده بمب گذاری روز گذشته کابل، افتتاح می کنیم. رویکرد ما در جشنوره «me» رسیدن به یک انسان واحد است، پیکرها و تفکراتی که همگی در تلاش هستند تا صلح و همزیستی را تجربه کنند. درد دنیای امروز کمرنگ شدن گفت و گو بین فرهنگ ها، ادیان و تفکرات است که نتیجه آن اتفاقات ناگواری است که در سراسر دنیا به ویژه خاورمیانه شاهد آن هستیم. خوشحالم که امروز هنر تئاتر در سراسر دنیا، هنرمندانی دارد که با علاقه به این موضوع توجه دارند و با هنر خود برای انسان های معاصر از صلح و همزیستی سخن می گویند. امروز جشنواره تئاتر «me» با هنرمندانی از ۵ کشور افتتاح خواهد شد اما دور نیست روزی که این جشنواره پایگاهی برای تمام هنرمندان آزاد اندیش سراسر جهان باشد.
لازم به یادآوری است، نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «me» (من) اول تا هفتم ژوئن (11 تا 16 خردادماه) در شهر وورزبورگ آلمان برگزار می‌شود.
این جشنواره که با حمایت سازمان خلاقیت جوانان شهر وورزبورگ و شهرداری این شهر برگزار می‌شود، از سوی دو کمپانی تئاتر زندگی از ایران و نیونرپلاتس (Neunerplatz) آلمان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
در این فستیوال که رویکردی بر اساس معرفی تجربه‌های نوگرا در عرصه هنرهای نمایشی دارد در نخستین دوره خود میزبان نمایش‌هایی از ایران، آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک است.

 




نظرات کاربران