در حال بارگذاری ...
شهره سلطانی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

نمایش مونولوگ هم سایه با محوریت جنگ را در سالن مولوی روی صحنه می برم

شهره سلطانی بازیگر – کارگردان باسابقه تئاتری فارغ التحصیل موسیقی از دانشگاه آزاد است و درسال های قبل در نمایش های هیچ در هیچ، روز والنتین به کارگردانی منیژه محامدی ، پینوکیا و مهمان سرای دو دنیا به بازی پرداخت.

سلطانی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش گفت : مدتی است مشغول تمرینات هم سایه در تالار کوچک مولوی دانشگاه تهران هستم . این نمایش ساختار مونولوگ دارد و نویسنده اش علی اصغری است . در این نمایش تعدادی از  دانشجویان رشته هنر با این کار همکاری می کنند .

وی در باره تم و ژانر نمایش گفت : در این نمایش محور اصلی جنگ است و  مرداد روی صحنه اجرا می شود و دوست داشتم جوانها در کارم مشارکت داشته باشند و تجربه کار حرفه ای را به دست بیاورند . تعدادی از این جوان ها از شاگردانم محسوب می شوند .  

سلطانی در باره کار جدید دیگرش متذکر شد: مدتی قبل نوشتن یک متن پر شخصیت را برای اجرا در یکی از تماشاخانه های خصوصی به دوست نویسنده ای سفارش داده ام و این نمایش در نیمه دوم سال به عنوان یک تئاتر بیگ پرداکشن با تهیه کننده حرفه ای روی صحنه اجرا می شود و در کست بازیگری از بازیگران حرفه ای و خاک خورده تئاتری استفاده می کنم و اعتقادی به استفاده از ستاره های سینمایی ندارم.

گفتنی است شروع فعالیت سلطانی درتئاتر با نمایش گلدونه خانوم در سال  1366 ،شروع فعالیتش در تلویزیون در سال 1369 و شروع فعالیت سینمایی با بازی درفیلم سه مرد عامی (سیامک شایقی) در سال 1372 است .شهره سلطانی با بازی درمجموعه ماندگار روزی روزگاری (امرالله احمدجو) به شهرت رسید و در چند مجموعه، موفق ظاهرشد و به عنوان یک بازیگر توانای تلویزیونی به محبوبیت رسید.خانه سبز (بیژن بیرنگ، مسعود رسام) و همسایه ها (محمدحسین لطیفی) ،قرمز (فریدون جیرانی) ،سه مرد عامی ،شلیک نهایی ( محسن شامحمدی)، رستوران خانوادگی ،ترش و شیرین ،جوانی ،برای آخرین بار (اکبر منصور فلاح،) ، ناتمام ،هشتمین خوان ازکارهای ماندگار بازیگری سلطانی محسوب می شوند .سلطانی برنده جایزه بهترین نمایش نامه نویس از پانزدهمین جشنواره تاتر فجر برای بازی در نمایش شعبده و طلسم شده است و کارگردانی آخرین حکایت فرهاد از اجراهای موفقش محسوب می شود و دو سال قبل موفق شد نمایش پینوکیا را درتماشاخانه ایرانشهر با بازی خودش ، محمدنادری و پرستو گلستانی با موفقیت اجرا کند.

 

خبر از احمد محمد اسماعیلی

 




مطالب مرتبط

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نظرات کاربران