در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از چهرهای مطرح تئاتر برگزار شد

آئین رونمایی از فراخوان جشنواره «چرخ و فلک» در تئاترشهر

آئین رونمایی از فراخوان جشنواره «چرخ و فلک» و معرفی اعضاء شورای سیاست‌گذاری این جشنواره با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان مطرح تئاتر در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در ابتدای این مراسم حامد زحمتکش قائم مقام دبیر جشنواره «چرخ و فلک» ضمن تشریح روند برگزاری این رویداد نمایشی، گفت: پس از اینکه زیرشاخه تخصصی موسسه هنرهای نمایشی تماشاگان با عنوان با نام «تماشاگان کودک و نوجوان» به همت رحمت امینی ایجاد شد، بر آن شدیم تا برنامه اول این تماشاگان را با عنوان جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» ویژه کودکان 3 تا 7 سال برگزار کنیم.

زحمتکش با اشاره به انتخاب شبنم قلی‌خانی به عنوان دبیر این جشنواره ادامه داد: از دلایل مهمی که خانم قلی‌خانی را به عنوان دبیر انتخاب شدند علاوه بر اینکه مربی کودک و نوجوان در زمینه نمایش هستند و خودشان یک مادر هستند، بازی ایشان در نقشی بود که برای همه ما تداعی کننده معصومیت در سینمای ایران است.

او در ادامه به معرفی شورای سیاست‌گذاری این جشنواره پرداخت و افزود: رحمت امینی رئیس شورا، حمید جبلی رییس جشنواره، رضا بیات رویس ستاد جشنواره، علی بهرامی رئیس مالی جشنواره، شبنم قلی‌خانی دبیر جشنواره و جلیل مرادی روانشناس شورا در زمینه کودک و نوجوان اعضاء شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» هستند.

زحمتکش در ادامه در تشریح چگونگی این جشنواره نیز توضیح داد: این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره با هنرنمایی کودکان ٣ تا ٧ سال در سه بخش «ستاره کوچولو» با مسئولیت راضیه رفیع ویژه کودکان 3 تا 7 ساله که میتوانند یک استندآپ کمدی، شاهنامه خوانی یا نقالی اجرا کنند، «اتل متل» با مسئولیت سمیرا طباطبایی ویژه خانواده‌ها و بخش «رنگین کمان آرزوها» با مسئولیت مهری نوایی ویژه مراکز آموزشی مانند مهدکودکها، فرهنگسراها، خانه های فرهنگ و موسساتی از این دستبرگزار می‌شود. برگزاری یک دوره دو روزه تکمیلی ویژه مربیان کودک نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

حمید جبلی بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه ما تماشاگران کمی برای تئاتر داریم، گفت: نیاز به این جشنواره کاری بنیادی است. زیرا ما دانشکده‌ و مدارس بسیاری برای پرورش بازیگر داریم و این‌ها نیاز به تماشاگر دارند تا دیده شوند و این جشنواره قصد ندارد کودکان زیردبستان را به بازیگر تبدیل کند بلکه قصدش پرورش تماشاگر خوب برای آینده است.

رحمت امینی نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با بیان اینکه تماشاگان نخستین موسسه خصوصی تئاتر است که برای خردسالان و کودک جشنواره‌ برگزار می‌کند، گفت: یکی از فرق‌های مهم این جشنواره با جشنواره‌های دیگر این است که ما نمی‌خواهیم فقط تئاتری‌ها در این جشنواره شرکت کنند و از همه افراد علی‌الخصوص مردم و خانواده‌هایی که تئاتر را نمی‌شناسند، برای حضور در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

 

حاشیه‌های افتتاح «چرخ و فلک»

- احکام اعضاء شورای سیاست‌گذاری این جشنواره توسط مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و حمید جبلی به اعضاء این شورا اهدا شد.

- احترام برومند، نسرین هرمگان (ترانه‌سرا کودک)، محسن تنابنده، بهنام تشکر، شهرام لاسمی (قلقلی) و منوچهر اکبرلو، رضا بابک و آزاده مویدیفر (صداپیشه) به عنوان حامیان معنوی جشنواره معرفی شدند.

- احکام اعضاء دبیرخانه توسط شهرام کرمی، ایرج راد و داوود کیانیان به اعضا اهدا شد.

- فراخوان جشنواره توسط حمید جبلی و منصور خلج رونمایی شد.

- شبنم قلی‌خانی دبیر جشنواره به علت سفر به خارج از کشور در مراسم حضور نداشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران