در حال بارگذاری ...
ناصر ایزدفرد در گفت و گو با ایران تئاتر:

40 درصد متون در استان قزوین توسط نویسندگان بومی نوشته می‌شود

ناصر ایزدفرد رئیس انجمن نمایش قزوین گفت: نزدیک به ۴۰ درصد نمایش‌های اجرا شده در استان قزوین توسط نویسنده‌های بومی نوشته می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر ناصر ایزدفرد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین درباره برنامه های آتی این انجمن با بیان اینکه استمرار در اجراهای عمومی، تدارک برای برگزاری جشنواره استانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در شهرستانهای مختلف این استان را از برنامه‌های سال جاری این انجمن در استان قزوین برشمرد و گفت: متاسفانه شهر قزوین به عنوان مرکز استان سالن تخصصی تئاتر و پلاتو ندارد و طرح تکمیل تئاترشهر نیز حدود 8 سال است کماکان به نتیجه نرسیده اما با این حال هنرمندان تئاتر این استان آثار خود را بدون مکان مناسب و در ساختمان کتابخانه و سالن سینماها اجرا می‌کنند این در حالی است که وضعیت شهرستان‌های استان قزوین به دلیل داشتن مجتمع‌های فرهنگی برای اجرای تئاتر مناسب‌تر است.

ایزدفر در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 40 درصد نمایش‌های اجرا شده در استان قزوین توسط نویسنده های بومی استان نوشته می‌شوند، افزود: نکته مهم تر اینکه از این مقدار متن نمایشی هیچ کدام اقتباسی نیست و این روند تاکنون بازخورد خوبی هم داشته است و به عنوان نمونه سال گذشته نیز یکی از همین کارها در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد.

رئیس انجمن نمایش استان قزوین درباره روند اجرای آثار نمایشی در این استان اضافه کرد: به طور کلی تمام نمایش‌هایی که برای جشنواره‌های مختلف در استان قزوین آماده می‌شوند در حقیقت از میان نمایش‌هایی که اجرای عمومی دارند انتخاب شده و هیچ فراخوانی برای ارائه متن داده نمی‌شود.

او همچنین درباره استفاده حضور بخش خصوصی در تئاتر نیز گفت: در زمینه خصوصی‌سازی، استان یک سالن آموزش پرورش و سالن سینما دارد که بیشتر درآمد آنها از گیشه­ تامین می‌شود و به همین خاطر بیشتر در اختیار گروه‌های تئاترهای کمدی آزاد است، چراکه نمایش‌های حرفه‌ای از نظر اقتصادی بازخورد مناسبی در این استان ندارند.

ایزدی‌فر در پایان با تاکید بر اینکه انجمن نمایش استان در حد توان خود از هیچ کمکی به گروه‌های تئاتری دریغ نمیکند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فروش گیشه هز مقدار باشد به خود گروه ها تعلق می گیرد، چنانچه نمایشی مناسب برای اجرا در سالن‌های خاصی باشد قطعا به آن‌ها معرفی می‌کنیم تا گروه‌ها بتوانند کمک مالی و اسپانسر پیدا کنند.




نظرات کاربران