در حال بارگذاری ...
در قالب سه دوره 4 جلسه‌ای

نغمه ثمینی کارگاه نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای برگزار می‌کند

موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی «پرسش» در راستای برنامه‌های بلندمدت خود در جهت بهبود فضای هنر و نقد هنری در ایران در نظر دارد اقدام به برگزاری دوره‌ی نمایشنامه‌نویسی با حضور دکتر نغمه ثمینی کند.

به گزارش ایران تئاتر این دوره از جهت فرم و محتوا با دوره‌های برگزارشده دیگر در ایران متفاوت است. این کارگاه  در طی 12 جلسه  و در قالب سه دوره 4 جلسه‌ای برگزار می‌گردد.
مخاطبین این کارگاه، کسانی هستند که دارای تجربه نویسندگی و کار در حیطه نمایشنامه‌نویسی و تئاتر هستند. این مخاطبین به‌عنوان دانشجویان این دوره موظف به ارائه کار با متد موردنظر مدرس و در زمان مشخص‌شده می باشند.
در این کارگاه دانشجویان طی چهار جلسه با بنیان‌ها و اصول نظری و تکنیکی نمایشنامه‌نویسی آشنا خواهند شد و مدرس مؤلفه‌های موردنظر در راستای نگارش نمایشنامه‌ای استاندارد را به آن‌ها آموزش خواهد داد. سپس در چهار جلسه دوم که به‌صورت غیرحضوری خواهد بود متن‌های نوشته‌شده مخاطبین توسط مدرس مورد ارزیابی واقع‌شده و مشکلات احتمالی و نظرات او توسط مخاطبین درروند کار اعمال خواهد گردید. درنهایت و در دوره سوم دانشجویان اقدام به ارائه کارهای خود در کلاس خواهند نمود و نمایشنامه‌های به نگارش درآمده در طول دوره مورد ارزیابی نهایی واقع می‌گردند.
 علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره باید تا تاریخ 20 خردادماه 1396 رزومه کاری خود را برای بررسی به آدرس ایمیل موسسه «پرسش» porsesh.institute@gmail.com ارسال نمایند. موسسه پرسش با همکاری دکتر نغمه ثمینی از میان رزومه‌های ارسال‌شده اقدام به انتخاب تعداد محدودی دانشجو برای شرکت در این کارگاه خواهد نمود و نتیجه را تا تاریخ 1 تیرماه  1396 به‌صورت عمومی اعلام می‌نماید.
لازم به ذکر است که برخی از متقاضیانی که  به دلیل رزومه‌ی خود امکان شرکت در این کارگاه را به‌صورت هنرجو نمی‌یابند، می‌توانند به‌عنوان ناظر در جلسات شرکت کنند. ناظرین امکان انجام کار عملی و شرکت در برنامه‌های کارگاهی را ندارند ولی می‌توانند در تمام مدت کارگاه حضورداشته باشند و در جریان چگونگی پیشرفت دوره قرار گیرند.

 




نظرات کاربران