در حال بارگذاری ...
گزارش نشست رسانه ای تئاتر مستقل تهران

کوشکی:استیجاری بودن مکان تماشاخانه های خصوصی ، بزرگترین چالش ما است

به گزارش ایران تئاتر نشست رسانه ای تئاترمستقل تهران با حضور مصطفی کوشکی مدیریت تئاتر مستقل تهران ، علی اصغر دشتی مدیریت مرکز مشاوره تئاتر مستقل تهران ، حسن جودکی مشاور مجموعه و روح الله زندی فر مدیرروابط عمومی در محل تئاتر مستقل تهران برگزار شد.

 در ابتدای نشست مصطفی کوشکی به تاریخچه شکل گیری تئاتر مستقل تهران پرداخت و گفت : ایده شکل گیری تئاتر مستقل تهران در سال 93 شکل گرفت و این مکان تبدیل به مرکزی برای تولیدات نمایش های با رویکرد مستقل شد و کار جدیدش را با اجرای نمایش باد شیشه را می لرزاند آغاز کرد . سیستم کاری ما حمایت از نمایش هایی است که با تفکرات ما همسو باشد و رویکد مستقلی دارند و کمک های دولتی دریافت نکرده اند.

کوشکی ضمن اشاره به اجراهایی که تا به حال در تئاتر مستقل روی صحنه رفته است عنوان کرد : دکلره ، دوشش منفی ، رویای نیمه شب تابستان ، رمئو وژولیت ، سوراخ و...  از جمله این نمایش ها اجرا شده هستند .

کوشکی در باره برنامه های تئاتر مستقل در سال 1396 عنوان کرد : اولین اقدام جدی ما اجرای باکس برای جوانان نخبه و شایسته تئاتری است و از این جوانهای برای اجرا بدون دریافت تعرفه حمایت انجام می دهیم  ومسئله دیگر توجه به کشف استعدادهای جدید  با استفاده از راه اندازی جلسات نمایش نامه خوانی است و در این پروژه از هنرمندانی مثل محمد حسن معجونی ، محمد چرم شیر ، حمید اجمد و سایرین استفاده کرده ایم و این اساتید با استفاده از شاگردان جوانشان در نمایش نامه خوانی به بازیابی استعدادهایشان کمک کنند.

کوشکی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره تخصصی تئاتر با مدیریت اصغر دشتی افزود : این مرکز می تواند در حوزه تئاتر مسائل متفاوتی را رقم بزند.

 دستی نیز در ادامه مراسم در باره عملکرد این مرکز عنوان کرد :‌ سال قبل برای فعالت در حوزه آموزش و راه اندازی این مرکز مشواره دعوت به کار شدم و متوجه شدم این مرکز می تواند مشاوره های خوبی به جوان های علاقمند بدهد و اهداف راه اندازی این مرکز به صورت تیتروار این گونه است . ا- رسمیت بخشیدن به امر مشاوره 2- حمایت از اجراهای گروههای جوانی است که به علت کثرت تماشاخانه  خصوصی فرصت اجرا پیدا می کنند و شاید کمیت کارشان افت پیدا می کند و می خواهند از این رویه دور شوند . از طرف دیگر گستره این مشاوره به جوان های شهرستانی هم انجام خواهد شد .

کوشکی با اشاره به ره اندازی کارگروههایی در تئاتر مستقل تهران گفت : در این کارگروهها تلاش کردیم تا زمینه ساز تولیداتی با استاندارد و کیفیت بالایی باشند .

کوشکی در باره اجراهای آینده تئاتر مستقل تهران هم تاکید کرد : در مرداد ماه کیومرث مرادی با نمایش مهاجران و علی شمس نمایش هایی را اجرا خواهند کرد.

کوشکی  در باره کارگاه های مشاوره ایی تئاتر مستقل تهران عنوان کرد : سعید بهنام ،رکسانا مهر افروز ، کوروش نریمانی ، حمید ژور آذری و اصغر دشتی این کارگاهها را برگزار می کنند.

کوشکی در باره پرسش ایران تئاتر در مورد این مسئله که با توجه به استیجاری بودن مکان تئاتر مستقل تهران چقدر به اهداف بلند مدت برنامه ای در حوزه نمایش و مسائل مالی رسیده اند گفت : بزرگترین آفت تئاتر خصوص همین استیجاری بودن مکان سالن هایشان است که اجازه برنامه ریزی بلند مدت و بیش از یک ساله را نمی دهد و دوستان صاحب ملک تماشاخانه های خصوصی صنف خودشان را تشکیل داده اند و راحت می توانند با یک تصمیم گیری حیات تماشاخانه های خصوصی را متوقف کنند و تمام تلاش ما این است که بتوانیم به راهکارهایی برای داشتن مکان های ثابت برای فعالیت هایمان برسیم .

گزارش از احمد محمد اسماعیلی  




نظرات کاربران