در حال بارگذاری ...
نهم تیرماه در تماشاخانه تالار آفتاب سمنان

«پوزه چرمی» با ترجمه علیرضا کوشک جلالی به صحنه می‌رود

«پوزه چرمی»با ترجمه علیرضا کوشک جلالی و کارگردانی بهنام نجم الدین در تماشاخانه تالار آفتاب به صحنه می‌رود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، این اثر نمایشی از 9 تیرماه 96 از ساعت 19 به مدت زمان یک ساعت در تماشاخانه تالار آفتاب، با بازی علیرضا دلارام و مینا حمیدی و دراماتورژی و کارگردانی بهنام نجم الدین، میزبان علاقه‌مندان تئاتر سمنان خواهد بود.
این در حالی است که علیرضا کوشک جلالی مترجم، بهادر نجم الدین مدیر تولید، دریا علیزاده منشی صحنه، افسر خرمیان طراح دکور، امیرحسین دلارام طراح نور، عرفان طوسی مجری نور، مینا حمیدی طراح چهره‌پردازی، غزل شاهی مدیر صحنه، ساخت دکور علیرضا دلارام  و بهنام نجم الدین، روابط عمومی و تبلیغات و طراح پوستر و بروشور توسط گروه تبلیغاتی سیاه‌مشق دیگر عوامل دست اندرکار این اثر نمایشی هستند.
علیرضا کوشک جلالی مترجم نمایشنامه «پوزه چرمی» در توضیحاتی پیرامون ویژگی‌های این اثر نمایشی در مصاحبه قبلی خود گفته است که هلموت کراوزر این نمایشنامه را با الهام از فیلم «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» نوشته که محتوای این فیلم بر اساس یک سری جنایات واقعی بین سال‌های 1968 تا 1973 است که توسط شخصی با لقب پوزه چرمی و خانواده‌اش صورت گرفته است. «پوژه چرمی» یک نمایش سیاه و مدرن است. در این نمایش دنیای خوش گذشته و امید به آینده به چالش کشیده می‌شود. دنیایی که در آن رنج و درد جامعه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که تک‌تک انسان‌هایش در تنهایی جانکاه و روابطی بیمارگونه دست‌وپا می‌زنند.  زبان نمایشنامه بسیار تلخ و پرتنش است که گاه انسان را به‌اشتباه می‌اندازد. نمایش بین دنیای واقعی و دنیای دروغین عشق و خشونت، غریزه، دروغ و واقعیت‌های تلخ بدون آرایش سیر می‌کند. این نمایش یک دیوانگی کاملاً روزمره که پشت ماسک پنهان‌شده است را به تصویر می‌کشد و ما می‌بینیم دو جوان تنها ناراضی و ناامید که بیگانه بانظم موجود هستند باوجود ناملایمات نمی‌خواهند لذت بردن از زندگی را فراموش کنند. آن‌ها در دالان پیچ‌درپیچ و بی و سروته مانند شیطان به دور خود می‌چرخند.
بهنام نجم الدین کارگردان این اثر نمایشی در خصوص  اجرای این اثر یادآور شده است که با کسب اجازه از مترجم، ساختار دراماتیکی این اثر را به حدی که روح و هسته اصلی متن محفوظ بماند مورد تغییراتی قرار داده است.
همچنین کارگردان نمایش «آژیتاسیون، سه مونولوگ از شکسپیر»، تصریح نمود که این اثر می‌تواند یکی از رادیکال‌ترین نمایش آنارشیستی باشد که در شهرستان سمنان به اجرا خواهد رفت.
نمایش «پوزه چرمی» برای اولین بار در سال 1974 در تئاتر تالیای هامبورگ اجراشده است و پس‌ازآن تاکنون بیش از 388 کارگردان در شهرهای مختلف جهان ازجمله بوینوس آیرس، پکن، لندن، لس‌آنجلس و چندین شهر اروپایی به صحنه رفته است.
همچنین این نمایش سال 2003 توسط علیرضا کوشک جلالی در کشور آلمان در شهر کلن و در شهر تهران اجراشده است و این بار توسط بهنام نجم الدین به تاریخ نهم تیرماه در  تماشاخانه تالار آفتاب شهرستان سمنان به اجرا گذاشته خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک
نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک

حمیدرضا کاظمی‌پور*: یک گروه بازیگران تئاتر در حال آماده‌سازی اجرایی برای صحنه هستند و در خلال آماده‌سازی اثر برای اجرا، نقبی بر فرایندهای پیچیده تولید، آماده‌سازی و پشت‌صحنه تئاتر ...

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران (2)