در حال بارگذاری ...
  • بهروز غریب پور درباره انتخاب دبیر جشنواره سی و ششم تئاتر فجر به ایران تئاتر گفت:

    ارزش این دوره از جشنواره با انتخاب آثار مشخص می شود

    مهندس پور با ادامه حرکت های مثبتی که در دو دوره قبل ایجاد شده، می تواند روند صعودی پیشرفت تئاتر در ایران را ادامه داده و به این ترتیب جشنواره موفقی را مدیریت کند.

    بهروز غریب پور مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با ایران تئاتر ضمن بیان این مطلب  و تاکید براین که جشنواره تئاتر فجر تریبون تئاتر ایران است ، درباره انتخاب فرهاد مهندس پور به عنوان دبیر سی‌وششمین دوره این جشنواره گفت: به شخصه ایشان را دوست دارم و شاید این موضوع در داوری من تاثیرگذار باشد، اما به طور کلی درباره فرهاد مهندس پور باید بگویم  نگاهی گذرا به آثارش، گرایش او به تئاتر مدرن و خلاق را مشخص می کند. در نتیجه احتمال می دهم گرایش این دوره از جشنواره به این سو باشد.

    وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن نگرش این دوره از جشنواره درباره موفقیت یا عدم موفقیت آن خاطر نشان کرد: امروز در اکثر مواقع می بینیم که نوع کارگردانی ها در تئاتر به سمتی می رود که تنها با آثار کلاسیک متفاوت باشد، که در این صورت این موضوع به هیچ وجه برای جشنواره ارزش نیست. زمانی می توان مدرنیته و خلاقیت در تئاتر را مثبت دانست، که از آن تعریف درستی صورت گرفته باشد. در واقع انتخاب آثار است، که ارزش یک جشنواره را مشخص می کند. به همین دلیل هنوز برای قضاوت موفقیت یا عدم موفقیت جشنواره زود است و نمی توان در این باره نظر قطعی داد.

    این کارگردان با سابقه تئاتر با اشاره به دوره های سی و چهارم و سی و پنجم جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: در دوسال اخیر به گفته من و خیلی از صاحب نظران جشنواره فجر عمکرد مثبت و موفقی را سپری کرده و تجارب ارزنده ای را پشت سر گذاشته است. از نظر من دکتر اسدی در این موفقیت سهم بسزایی دارد. ایشان برای این کار از دانش کافی برخوردار بود و در تعامل با گروه ها فوق العاده عمل می کرد. ای کاش ابتدا درباره دکتر اسدی صحبت می کردیم، جای ایشان خالیست و شاید بهتر بود که تا چند سال دیگر ایشان را به عنوان دبیر جشنواره می شناختیم.

    غریب پور در بخش پایانی صحبت هایش با بیان اینکه امیدوار است، مهندس پور بعد از مدت ها دوری از کرسی های مدیریتی تئاتر بتواند جشنواره موفقی را مدیریت کند گفت: حال که دکتر اسدی علی الظاهر خسته شده اند، دکتر مهندس پور با ادامه حرکت های مثبتی که در دو دوره قبل ایجاد شده، می تواند روند صعودی پیشرفت تئاتر در ایران را ادامه دهد و به این ترتیب جشنواره موفقی را مدیریت کند.

     

     




    مطالب مرتبط

    بررسی دبیران سی‌وشش دوره جشنواره تئاتر فجر به بهانه انتخاب نادر برهانی مرند در دوره سی وهفتم

اهمیت برنامه ریزی و زمانبندی در برگزاری کیفی جشنواره
    بررسی دبیران سی‌وشش دوره جشنواره تئاتر فجر به بهانه انتخاب نادر برهانی مرند در دوره سی وهفتم

    اهمیت برنامه ریزی و زمانبندی در برگزاری کیفی جشنواره

    ایران تئاتر- حسین سینجلی: انتخاب و معرفی دبیر جشنواره تئاتر فجر بعنوان مهم‌ترین رویداد تئاتر خاورمیانه بقدری حائز اهمیت است که نه تنها توانایی‌های دبیر، بلکه حتی زمان معرفی دبیر جشنواره در روند برگزاری جشنواره هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی تاثیری مستقیم و غیرقابل انکار ...

    |

    تأملی بر دست‌آوردهای بخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

هویت بصری گروه‌های نمایش و ساز و کار ایجاد تئاتر پایدار
    تأملی بر دست‌آوردهای بخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

    هویت بصری گروه‌های نمایش و ساز و کار ایجاد تئاتر پایدار

    ایران تئاتر_بهروز فائقیان: هویت بصری به عنوان مجموعه عناصری که اولین ارتباط مخاطب با ویژگی‌های آثار نمایشی را بر عهده دارند، پیش از دیگر مؤلفه‌های گروه‌های تئاتری چون خط مشی محتوایی و شیوه‌های اجرا، در صف اول ارتباط با مخاطب قرار می‌گیرد و اولین نشانه‌های هویتی آن‌ها ...

    |

    نظرات کاربران