در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های دولتی تئاتر تهران

فصل میزبانی ستاره ها

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اکثر سالن های دولتی تئاتر با نمایش های تازه ای میزبان تئاتر دوستان می شوند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته پایانی خرداد ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر در هفته پیش رو اکثر سالن های دولتی تئاتر تهران با نمایش های تازه ای میزبان مخاطبان می شوند. با توجه به فروش کم نمایش های سالن های دولتی در دو هفته اخیر، آغاز نمایش های همچون«اعتراف»،«آنا کارنینا»، «روال عادی» و ... می تواند روز های پر رونق سالن های دولتی را به همراه آورد. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته پایانی خرداد ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

Sold outشهاب در تئاتر شهر

نمایش «اعتراف» نام اثری است به کارگردانی شهاب حسینی که از روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان تئاتر دوستان می شود.«اعتراف» با بازی علی نصیریان، شهاب حسینی، صالح میرزا آقایی، نیما رئیسی، مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، شهرام ابراهیمی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصراللهی، پرند عین بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت‌جو تا 31 مرداد ماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان به صحنه می رود.بلیط های شش روز نخست این اثر در اقدامی کم سابقه از سوی مخاطبان به شدت مورد استقبال قرار گرفته و در ساعات اولیه کاملا به فروش رسید. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 40 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

نمایش «ترانه اى براى تو» به نویسندگی و کارگردانی امین ابراهیمی از ساعت 19:30 پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه در سالن سایه میزبان تئاتر دوستان شده و تا 2 تیر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. امین ابراهیمی، محمد جابری، مهدی سلطانی، امیرحسین مانی، امیرحسین بصیری، میدیا برنجی، سمانه آقازمانی بازیگرانی هستند که در این اثر 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 20 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «چل گیس» نام اثری است به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی که از 2 خرداد ماه در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه رفته و تا پایان هفته جاری هر شب ساعت 21 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ننه حسن سیب هارو دونه دونه چید تا حسن از خونه بره بیرون و پشت دیوارای باغ آواز چل‌گیس رو بشنوه، حسن عاشق چل گیس شد و برای شکستن طلسم دوری به راه افتاد... . بهناز نادری، فربد فرهنگ، وحید نفر، مسیح کاظمی، یلدا عباسی، مجید رحمتی، آرش غلام آزاد بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به دیدن این نمایش می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

همچنین نمایش «اتاق» به کارگردانی فاطمه علی‌حسینی نام نمایش دیگر مجموعه تئاترشهر در هفته پیش رو بوده که از ساعت 21:15 سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه در سالن قشقایی به صحنه رفته و تا 2 تیر ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. مرتضی اسماعیل کاشی، رویا میرعلمی، رحیم نوروزی، الهه شه پرست، فرشید ترابی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «به طرز غریبی» نوشته شهاب مهربان و سپهر زمانی، اثری است به کارگردانی آوا فیاض که از دوشنبه 29 خرداد ماه به مدت 20 روز هرشب ساعت 18 برای مخاطبان به صحنه می رود. مهدی بوسلیک، مهدی حسینی نیا، اسما رمضانی، سارا شاهرودیان و مریم نقیبی بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط برای این اثر 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرانشهر با نمایش های تازه از راه می رسد

نمایش«آنا کارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از ساعت 19:30 سه‌شنبه 30 خرداد ماه به سالن استاد ناظرزاده کرمانی رفته و تا 27 تیر ماه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مجری معروف تلویزیون در پانصدمین برنامه‌اش مهمان ویژه‌ای دارد؛ همسر سابق اش که هنرپیشه معروفی است مهمان این قسمت برنامه است و آنها باید روبروی همدیگر بنشینند و در کمال آرامش برنامه را اجرا کنند اما سایه همسر جدید مجری، که او هم هنرپیشه معروفی است لحظه‌ای دست از سر آنها برنمی‌دارد. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی نام نمایش دیگر سالن استاد ناظرزاده کرمانی بوده که از یکشنبه 28 اردیبهشت ماه در صحنه این سالن به نمایش گذاشته می شود. این اثر با بازی سوسن پرور، یزدان جیریایی، مهران رنج بر، بهنام شرفی، سمیرا کریمی، محمد نادری، محمد حاتمی تا 31 تیر ماه هرشب ساعت 21:30 برای تئاتر دوستان روی صحنه می رود. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط این نمایش را خریداری کنند.

 

نمایش «بوف نه چندان کور» به نویسندگی و کارگردانی محمد على سجادى از ساعت 19 چهارشنبه 31 خرداد ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان تئاتر دوستان شده و تا 31 تیر ماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. مسعود کرامتى، رحیم نوروزى، نازنین کریمى، الهام نامى بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «روال عادی» به کارگردانی محمد رضا خاکی نام نمایش دیگر سالن استاد سمندریان بوده که از سه شنبه هفته پیش رو در این سالن میزبان مخاطبان می شود. این نمایش با بازی مسعود دلخواه و کورش سلیمانی تا 30 تیرماه هرشب ساعت 21 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

 حافظ میزبان نادری می شود!

نمایش «پچ پچه های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری و به کارگردانی محمدرضا ستاری، نام نمایش تازه تالار حافظ بوده که از ساعت 19 یکشنبه 28 خرداد ماه در این سالن میزبان تئاتر دوستان می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «پچ پچه های پشت خط نبرد» روایت ۸ رزمنده در دهه ۶۰ خط مقدم جبهه که جنگ در آتش بس فرو رفته بود و هریک از سربازان با یک دید از زندگی مورد تهاجم‌های زبانی یکدیگر قرار گرفته اند... . این اثر با بازی رامین پرچمی، توماج دانش بهزادی، حجت غلامی، امیدرضایی، رامین دلفانی، سام قوام، محمدرضاستاری، مسعود عابدى تا 28 تیرماه برای مخاطبان این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

خانه هنرمندان، کم تر از 3 نمایش دارد!

نمایش «خواب طولانی انار آباد» به نویسندگی پریسا کیومرثی و با کارگردانی آلما گشتاسب از سه‌شنبه هفته پیش رو به سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان رفته و تا دوشنبه ۱۹ تیر ماه هرشب ساعت 19 در این سالن به نمایش گذاشته می شود. محمد طیب طاهر، نرگس نیک سیرت، سمیه برجی، شراره سلیم بیات، شبنم فرجیها، فریبا رسولی، جوانه دلشاد بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «آندورا» نام نمایش دیگر سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان بوده که با کارگردانی افشین زمانی آماده اجرا شده است. این نمایش از ساعت 20:30 سه شنبه هفته پیش رو میزیان تئاتر دوستان در خانه هنرمندان شده و تا 15 تیرماه برای مخاطبان این سالن به نمایش گذاشته می شود. محمدرضا خادمی، سهیل ساعی، مونا کرمی، سهیل قنادان، مهدی بزرگزاده، سحر زرین، محمد ابوحمزه، بی آینا محمودی، وحید کلیای، فرزاد جعفریه، مهدی واعظ علایی، نریمان عبدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

وقتی تالار هنر از نمایش های بزرگسال میزبانی می کند!

نمایش «جادوی عروسک» به نویسندگی و کارگردانی امیر محمد انصافی از سه شنبه 16 خرداد ماه در تالار هنر به صحنه رفته و تا 16 تیر هرشب ساعت 18:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. شیرین کاشفی، فهیمه باروتچی، فرشته اعظمی، محسن قصری و ابوالفضل عشرب بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «توفان» به طراحی و کارگردانی مازیار سیدی نام نمایش دیگر تالار هنر بوده که از ساعت 19:30 پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه در این سالن به صحنه رفته است. این اثر که در طول اجرای خود مورد استقبال کم نظیری از سوی مخاطبان قرار گرفته، تا سه شنبه هفته پیش رو برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: پراسپرو برای آموختن دانش جادویی و علوم جدیده، شهریاری را به برادرش آنتونیو می سپارد. برادرش به او خیانت می کند و با همراهی شاه ناپل توطئه ای می سازند، تا پراسپرو را از تمام حقوق به‌عنوان دوک میلان محروم کنند... . محمدرضا آبانگاه، شادی امیری، پویا پورامین، برنا انصاری، نگین بهزاد، حسین دریس، آنیتا رجبی، بهتاش ساکنین، یکتا طبیبی، دریا فلکی، مرضیه فیلی، حمید صدری، عبدالرضا نصاری، مجتبی علیپور، یاسمن وفایی و مازیار سیدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است...

 

مولوی، میزبانی خوب برای دانشجویان

نمایش «همشهری» به نویسندگی و کارگردانی مازیار ملکی از ساعت 18 دوشنبه هفته پیش رو در سالن کوچک تالار مولوی میزبان تئاتر دوستان می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط گشته که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رؤیاهای زیبایی برایش می‌دید پایان دهد، اما در نقطه‌ی پایان، کیمیا نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد می‌گذارد و از او می‌خواهد یک آگهی به‌خصوص در روزنامه همشهری منتشر کند... . این نمایش با بازی و صدای سید پویا بیکی و فرانک کلانتر، حمید نقره دوست، مسعود رهنما، علی فرجام فر، علی رضا کربلایی، سعیده آجرلی، فریده سپاه منصور، بهنام شرفی، وحید نفر تا 20 تیرماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

جنون در 4:48 به اداره تئاتر زندگی می دهد!

نمایش «جنون در ۴:۴۸» اثر علیرضا گرگانی بوده که از ساعت 19 دوشنبه ۰۸ خرداد ماه در خانه نمایش اداره تئاتر میزبان تئاتر دوستان شده است. این اثر با بازی نگار برلیان، شیدا دوپیکر، سهیل میرزاآقایی، پیمان رضایی، مینا همدانی، نازنین نادرپور، علی مسلمی، محمدرضا عباسی، نارسیس پندشنو تا چهارشنبه 7 تیر ماه در این سالن به نمایش خود ادامه می دهد. بهای بلیط این اثر 75 دقیقه ای که کاری از گروه تئاتر پستو بوده، 15 هزار تومان تایین شده است

 

حوزه با دو نمایش هنری اوج می گیرد!

نمایش «o+» نام اثریست به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سید علی موسویان که از ساعت 19 سه‌شنبه ۰۹ خرداد ماه به تماشاخانه مهرحوزه هنری آمده و تا دوشنبه ۰۵ تیر میزبان مخاطبان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مجتبی برای پیوند کلیه خواهرش نیاز به پول زیادی دارد. رحیم همخانه او با کیفی پر از طلا وارد خانه می شود. این آغازی است بر وسوسه ... . هدی آهنگر، مرتضی برزگر زادگان، آرش تبریزی، مهدی رحیمی سده و محمد زوار بی‌ریا بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «مجلس شاه فتاح» با طراحی و کارگردانی مشترک ناصر عاشوری و احمدسرایی از ساعت 18 چهارشنبه 17 خرداد ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه رفته و تا یکشنبه ۰۴ تیر ماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. ناصر عاشوری و امین اکبری نسب بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: فتاح عاشق دختر عمویش است و عمویش برای این وصال شرطی گذاشته که سر حضرت امیر را برایش بیاورد. فتاح عازم سفری می شود و با باغبانی روبه رو می شود که سرنوشتش را تغییر می دهد ... . علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 15 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

3 نمایش در پردیس تئاتر کم نیست؟!  

نمایش «من و در لجباز» نام اثریست به نویسندگی و کارگردانی محمود تیموری که از ساعت 18:30 یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در سالن داوود رشیدی پردیس تئاتر تهران (خاوران) به صحنه رفته و تا چهارشنبه هفته پیش رو میزبان مخاطبان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: و چهل ساله است اما هنوز مانند کودکان رفتار می‌کند و به والدین اش وابسته است تا اینکه درب خانه خراب می‌شود و او برای اولین بار در زندگی‌اش مجبور می‌شود کار بزرگی انجام دهد که در این راه با اتفاقات بسیار بامزه‌ای رو به رو می‌شود... . محمود تیموری، پرویز حاجی زاده، بهروز مهرعلیان، حمیدرضابنده مرادی، محمدرضا ابراهیم پور، حسین صفا، مانی تیموری، علیرضا ابراهیم پور و علی حسن زاده بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می‌پردازند. بهای بلیط این نمایش که مخاطب کودک و نوجوان را مورد هدف خود قرار داده، 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «سامانه وقایع اتفاقیه مفقود الپدر» به کارگردانی مریم جلالی از سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران (خاوران) میزبان تئاتر دوستان شده است. این نمایش با بازی مهری زندی، سپیده دستینه، سپهر سلیمی، هیراد محمدی، داوود پژمان فر، الهام معارفی و محمد علی میر قربانی تا 16 تیرماه هرشب ساعت 21:30 برای مخاطبان این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در بحبوحه مبارزات مشروطه خواهی مردم، نرگسی که خدمتکار خان است، زندگی و عمر خود را صرف بزرگ کردن پسر خان می کند ... .بهای بلیط این نمایش که یک کمدی تاریخی است، 15 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «کله پوک ها»  به کارگردانی نادر نادرپور، نام نمایش دیگریست که این روزها در پردیس تئاتر تهران (خاوران) میزبان مخاطبان شده است. این نمایش با بازی جلیل فرجاد، رضا امامی، علیرضا فرد مقدم، لادن نازی، سمیرا سلیمی، میلاد سلیمانی، نیما سید موسوی، علی قربانخانی،  محمد حسین خادمی، سحر دکمه چین تا 19 تیرماه هرشب ساعت 21:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به مدت 90 دقیقه به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران