در حال بارگذاری ...
در نشست رسانه ای نمایش اعتراف عنوان شد

شهاب حسینی : در تئاتر به اغنای روحی و درونی می رسم

به گزارش ایران تئاتر نشست رسانه ای نمایش اعتراف با حاشیه های که به واسطه دیر آمدن شهاب حسینی به وجود آمد با یک ساعت تاخیر آغاز شد .

شهاب حسینی در شروع جلسه و با توجه به جوی که در باره دیر آمدنش و اعتراض خبرنگاران به وجود آمده گفت : حضور در این جلسه رنگ و بوی دوستانه ای ندارد و من از این جار و جنجالها خوشم نمی آید و البته من قبلاً هم عنوان کرده بودم که حرفمم را در نمایش می زنم و به برگزاری نشست رسانه ای اعتقاد ندارم.

 با شروع جلسه و مطرح شدن سوالات خبرنگاران و آرام شدن شهاب حسینی در ادامه نشست از تاٌخیرش به واسطه درگیر شدن در ترافیک عذر خواهی کرد.

حسینی در ادامه در باره علت حضور مجددش در صحنه تئاتر تاکید کرد : در این سالها با پیشنهادات زیاد و با دستمزدهای بالا در بازی در سینما و تبلیغات روبه رو هستم . اما دوست داشتم در تئاتر نمایشی را بازی و اجرا کنم تا به اغنای روحی و درونی برسم . در سینما و در بازی در فیلم ها کمتر این اغنای روحی وجود دارد . زیرا در سینما روح بیزنس حاکم است .

حسینی در باره رویکردش به اقتباس در تئاتر خاطر نشان کرد : همیشه در سینما و تئاتر دغدغه اصلیم اقتباس بوده است .اقتباس محصول تفکر اندیشه گذشتگان است . آلان تعداد نویسنده – کارگردان ها در سینما زیاد شده است .در حالی که اعتقاد دارم نویسندگی از عهده هر کسی بر نمی آید و در این سالها بیش از چهل فیلم بازی کرده ام که فقط یکیشان اقتباسی بوده است . معتقدم به دلیل سیستم حاکم در تئاتر اقتباس کردن راحت تر است. اعتراف نوشته برد میرمن است که یکباری بر اساس این رمان سریالی با بازی دانالد ساترلند و جان هارت ساخته شده بود که خیلی بازتابی نداشت و سر و صدا به پا نکرد .

بازیگر در باره الی ضمن اشاره به وجوهات یک اثر خوب نمایشی گفت : اثری خوب و اثر گذار است که بتواند مخاطب را با خودش درگیر کند .

حسینی در ادامه سخنانش در باره انتخاب بازیگران عنوان کرد : انتخاب بازیگران و یا سایر عوامل بر اساس نوستالوژی درونی بود و با اغلب بازیگران و عوامل این نمایش دوستی دارم .

حسینی در بخش دیگر سخنانش به نخ تسبیح آثار ش اشاره و گفت : در تمام کارهای من جستجو برای حقیقت یک تم مشترک بوده است .

حسینی در ادامه نشست به مراحل تولید نمایش اعتراف اشاره کرد و متذکر شد : برای تولید این اثر باندازه تولید یک فیلم سینمایی هزینه شده تا کار حرفه ای و استانداردی در پیش روی مخاطب قرار بگیرد. برنامه ریزی داریم بعد از خاتمه اجرا در تهران در تورهایی نمایش را در شهرستان های بزرگ کشور هم اجرا کنیم و در ضمن قرار است نمایش با چند ساعت تاخیر به شیوه اینترنتی برای کشور کانادا و ایرانی های مقیم کشور اجرا شود. چون نمایش بر اساس یک نمایش نامه غربی اجرا می شود. بنابراین نیازی ندید که نمایش را در امریکا و یا اورپا اجرا کنیم. زیرا مخاطب ایرانی مقیم اروپا دوست دارد نمایش ایرانی ببیند .

حسینی در باره تغییراتی که در متن اصلی نمایش برای اجرا داده است گفت : دخل و تصرفی در اصل نمایش نامه برای اجرای عمومی نداده ام و به روح حاکم در نمایش نامه وفادار بودم .

در ادامه نشست احمد ساعتچیان کارگردان دوم نمایش نیز با اشاره به همکاریش در تئاتر با شهاب حسینی افزود : اقتباس از متن برد میرین پیشنهاد من به شهاب حسینی بود و قرار بود قبل از اجرای قبلی شهاب حسینی این کار را روی صحنه ببریم که شرایط فراهم نشد و از اواخر سال قبل دوباره مقدمات این اجرا را فراهم کردیم .

 

گزارش از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد
نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه‌اش که به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد با بیان اینکه هیچ کار دیگری در عمرش به جز بازیگری انجام نداده‌ است، گفت تمام کارهایی که انجام دادم، دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود و ...

|

نظرات کاربران