در حال بارگذاری ...
خسرو شهراز در گفت وگو با ایران خبر داد

نمایش های درخونگاه و چرا ، برای اینکه را درشهریور ماه در حوزه هنری روی صحنه دارم

خسرو شهراز بازیگر با سابقه سینما ، تئاتر وسینما سالها است که در زمینه بازیگری به خصوص در تئاتر و تلویزیون حضور موفقی دارد و درسریال ها و نمایش هایی مثل میلیاردر ، فرات ، پشت بام تهران، فیل، خانه کاغذی ،به مناسبت ورود اشکان ، ماضی استمراری در قالب نقشهای رئالیستی ونمایش های کلاسیک از قبیل هملت و الیور تویست به ایفای نقش پرداخته است.

خسرو شهراز در گفت وگو با ایران تئاتر در باره کارهای جدید بازیگریش در تئاتر عنوان کرد : مدتی است در تمرینات نمایش چرا ، برای اینکه به کارگردانی اردلان شجاع کاوه مشغول تمرین هستم. متن این نمایش را الناز اورامی نوشته است . داستان این نمایش در باره پرستاری است که برای پرستاری از بیمار از کار افتاده ای وارد خانه ای می شود و اتفاقاتی برایش رخ می دهد و در فضای وحشنتاکی محصور می شود . من در این نمایش نقش یک سرهنگ نظامی را بازی می کنم که از کار افتاده و بیمار است و پرستار از او مراقبت می کند .

وی تاکید کرد : تمرینات نمایش مدتی است در اداره تئاترشروع شده است و قرار است شهریور ماه  درحوزه هنری اجرا بشود . الیزا اورامی ، آرزو روح شناس و من بازیگران نمایش هستیم.

خسرو شهراز در بخش دیگر سخنانش به حضورش در نمایش به کارگردانی درخونگاه عبدالرضا اکبری اشاره کرد و گفت : درخونگاه نمایش کاملا ایرانی و بومی است . متن نوشته عبدالرضا اکبری است و داستان نمایش در باره رفاقت دو پهلوان با مرام و با معرفت است . عده ای آدم پلید تلاش می کنند رابطه بین این دو دوست را تیره و تار کنند . در این نمایش غلام بابوته و پندار اکبری بازی دارند.

شهراز با اشاره به ساختار سنتی نمایش درخونگاه تصریح کرد : داستان نمایش راجع به زندگی آدم هایی است که در گذشته ای نه چندان دور در تهران می زیسته اند . داستان نمایش پر از اوج و فرودهای دراماتیک  است . ساختار نمایش بین رئال و سورئال در نوسان است . تمرینات نمایش در حوزه هنری انجام می شود و در شهریور ماه هم روی صحنه می رود . من در این نمایش نقش یکی از دو پهلوان را بازی می کنم .

 

این بازیگر در باره ملاک انتخاب نقش هایی که بازی می کند گفت : اساساً دوست دارم در نقش های متفاوتی بازی کنم . نقش هایی که چند وجهی باشند .هیچ وقت به دنبال بازی در نقش های ساده نبودم .حتی اگردر نقش کوچکی برای بازی پیش رو داشته باشم تلاش می کنم چیزی به آن بیافزایم تا ازسادگی و موتون بودن دور شود .چالش حین ایفای نقش هم برایم لذت بخش است .هر نمایشی که بازی می کنم تا آخر زمان اجرا به دنبال اضافه کردن ریزکاری های به نقشم هستم تا کارم بهتر وکامل تر بشود و یک کلنجار ذهنی هم برایم حین ایفای نقش به وجود می آید.

 

گفتنی است : خسرو شهراز  دوسال قبل به خاطر بازی چندلایه اش در نقش فاگین معروف نمایش الیور تویست در نمایشی به همین نام جایزه بهترین بازیگر جشنواره بین اللملی تئاتر فجر را به دست آورد .این هنرمند ارزنده کرمانشاهی سالها است که با بزرگانی مثل حمید رضا نعیمی ، آرش دادگر، علیرضا امینی و ابراهیم حاتمی کیا در تئاتر ، سینما و تلویزیون همکاری داشته است و این روزها در سریال هایی نظیر نفس و زیر پای مادر و در نمایش هایی نظیر سفر به نهایت دور و لیرشاه به بازی پرداخته است .

 

خبر از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران