در حال بارگذاری ...
حسین مسافرآستانه درباره انتخاب دبیر جشنواره سی‌وششم تئاتر فجر به ایران تئاتر گفت

اقتدار مهندس پور در مدیریت نوید دهنده جشنواره‌ای متفاوت است

حسین مسافرآستانه معتقد است؛ اقتدار در مدیریت و باور به برنامه‌ریزی بلندمدت در تئاتر به عنوان ویژگی‌های بارز فرهاد مهندس‌پور نوید جشنواره‌ای تاثیرگذار و متفاوت را به جامعه‌ای تئاتری می‌دهد.

حسین مسافرآستانه کارگردان تئاتردر گفت و گو با ایران تئاتر ضمن بیان این مطلب به تشریح اهمیت انتخاب فرهاد مهندس پور پرداخت .

این مدیران شناخته حوزه نمایش در کشور که در دهمین، بیست‌وچهارم و بیست‌وهفتمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دبیری این رویداد مهم تئاتری را بر عهده داشته درباره انتخاب فرهاد مهنس‌پور به عنوان دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه از شنیدن خبر انتخاب مهندس پور از صمیم قلب خوشحال شده است، گفت: فرهاد مهندس‌پور فرد بسیار جدی است و به هیچ وجه نگاه مناسبتی و مقطعی به تئاتر ندارد. او همیشه برای تئاتر تئوری و برنامه داشته و از همه مهم‌تر اینکه نگاه و تفکراتش هیچ وقت یک نگاه سطحی و گذرا نبوده و به برنامه‌ریزی بلندمدت و ماندگار باور دارد.

مسافرآستانه در ادامه ضمن اظهار امیدواری نسبت موفقیت مهندس‌پور در جشنواره سی و ششم، افزود: قاعدتا با توجه به تجربیات و همچنین نگاه و برنامه‌ریزی‌های فرهاد مهندس‌پور حتما جشنواره خوب و تاثیرگذاری را پیش‌رو خواهیم داشت.

این مدیر فرهنگی همچنین در ادامه گفت و گو با ایران تئاتر با تاکید بر اینکه در توانایی مهندس‌پور برای دبیری جشنواره تئاتر فجر هیچ تردیدی ندارد، تصریح کرد: فرهاد مهندس‌پور یکی از مقتدرترین هنرمندان حال حاضر تئاتر، هم در زمنیه کارگردانی، هم در زمینه تدریس و هم در مدیریت تئاتر است. در واقع او در هر زمینه که فعالیت کرده با اقتدار کارش را انجام داده منتها اینکه ما توقع داشته باشیم که در این زمان کم جشنواره‌ای داشته باشیم که بتواند آن نگاه مدینه فاضله‌ای ما را تحقق ببخشد قطعا توقع درستی نیست. زیرا در این مدت باقی مانده هیچ کسی چنین نمیتواند جشنواره ای که از همه جهت ایده‌آل باشد را برگزار کند.

مسافرآستانه دراین‌باره اضافه کرد: من همیشه اعتقاددارم کسی که به‌عنوان دبیر جشنواره، به‌ویژه جشنواره تئاتر فجر قرار هست انتخاب شود حتما باید یک برنامه بلندمدت داشته باشد. اما اگر قرار باشد آقای مهندس‌پور فقط بیایند و این جشنواره را برگزار کنند آن‌وقت نباید منتظر اتفاق خاص و تأثیرگذاری هم باشیم. درواقع بهترین حالت این است که از آقای مهندس‌پور یک برنامه بلندمدت بخواهند و ایشان هم در این مدت کم استارت جشنواره را بزنند تا در دوره‌های بعد به‌مرور بتوانند ایده‌آل‌هایشان را تحقق ببخشند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران