در حال بارگذاری ...
  • پایان خرداد

    چاپ شماره جدید مجله «نمایش»

    دویست و سیزدهمین شماره نشریه تخصصی تئاتر «نمایش» ویژه خردادماه با فهرست مطالب مهم و خواندنی از تئاتر ایران و جهان در اختیار مخاطبان این نشریه قرار گرفت.

    به گزارش ایران تئاتر در ورودیه شماره خردادماه مجله «نمایش» و فهرست آن، نصرالله قادری درباره تعریف نقد و جهان پیرامون آن و نگاه منتقد در یادداشت خود به نکات مهمی اشاره داشته.

    بخش گزارش این شماره به واژه اخلاق در بازیگری، مراسم بزرگداشت زنده‌یاد پرویز بشردوست و برپایی سی‌امین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با قلم مرجان سمندری و نگین کهن پرداخته.

    دلیل افتتاح و تعطیلی موزه اپرای عروسکی فردوسی و اجرای اپرای عروسکی مسائلی است که در صحبت‌های بهروز غریب‌پور در قالب گفتگوی خردادماه مجله «نمایش» به چاپ رسیده.

    در بخش نگاه ویژه شماره 213 این مجله پیدایش تئاتر مستند، نشانه و نشانه شدگی در تئاتر مستند، تئاتر مستند در قالب مقاله و گفتگو با دکتر مسعود دلخواه درباره این نوع از تئاتر تهیه و تنظیم‌شده.

    مجله «نمایش» در تازه‌ترین شماره خود به‌نقد تئاترهایی چون «بوف کور»، «نویسنده مرده است»، «خواستگاری»، «... و چند داستان دیگر»، «مسئولیت شکست سکوت مطلق»، «سونات پاییزی»، «صعود مقاومت‌پذیر آرتور و اویی»، «آبی‌ترین آسمانی زمین»، «ناشزه» پرداخته و در نقد تئاتر جهان، نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی ماریوس فون مینبورگ را بررسی کرده.

    فهرست مقاله‌های شماره 213 این مجله در خردادماه به تحلیل جامعه‌شناختی تئاتر و همچنین بازیگر و نمایشنامه‌نویس با ترجمه منار جبیه فرد و مریم منطقی اسلامی اختصاص دارد.

    گستره تئاتر جهان این شماره به تئاتر کشور کرواسی می‌پردازد که نگاهی گذرا به تئاتر این کشور است و به مباحث آموزش تئاتر برای تماشاگر جوان و درام در کرواسی معاصر اشاره دارد.

     




    مطالب مرتبط

    مسعود دلخواه کارگردان مفیستو در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد:

ضعف‌هایی در نمایشنامه‌نویسی ایران است که در رشته های دیگر نیست
    مسعود دلخواه کارگردان مفیستو در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد:

    ضعف‌هایی در نمایشنامه‌نویسی ایران است که در رشته های دیگر نیست

    ایران تئاتر: نمایش «مفیستو» اقتباس تئاتری از یکی از مهمترین رمان های قرن بیستم با همین عنوان است که با الهام از داستان دکتر فاستوس و مفیستوفلس (شیطان در افسانه‌های آلمانی) و در اعتراض به سیاست‌های فرهنگی حزب نازی در آلمان نوشته شده است. «مفیستو» به کارگردانی مسعود دلخواه روز ...

    |

    نقدی بر اجرای مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه

پست شدن ژن برتر
    نقدی بر اجرای مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه

    پست شدن ژن برتر

    ایران تئاتر_رضا آشفته: اگر بپذیریم که مفیستو اثری سیال ذهن و بر پایه ی مکتب اکسپرسیونیستی نوشته و اجرا شده، همان بهتر که نگاه ساختارگرا را بر آن روا دانست و اگر هم آن را اثری چندگانه و برگرفته از تلفیق مکتبها در نظر بگیریم که در پایان نیز به جهانی دیگر و عالم برزخ گره می خورد و ...

    |

    نگاهی به آثار حاضر در بخش مرور سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بخش مرور؛ فرصتِ دوباره تماشاگران و گروه‌های تئاتر
    نگاهی به آثار حاضر در بخش مرور سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

    بخش مرور؛ فرصتِ دوباره تماشاگران و گروه‌های تئاتر

    ایران تئاتر- سروش آناهیتا: با این فرض که آثار حاضر در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر انتخابی از بهترین‌های تئاتر کشور در طول سال است، این بخش را می‌توان فرصتی مناسب برای تماشاگرانی دانست که در زمان اجرای عمومی این آثار نتوانستند به تماشای این نمایش‌ها بنشینند.

    |

    مسعود دلخواه بازیگر نمایش بوی خواب در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد

انسان همیشه به دنبال پیدا کردن آرامش است
    مسعود دلخواه بازیگر نمایش بوی خواب در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد

    انسان همیشه به دنبال پیدا کردن آرامش است

    ایران تئاتر: بعد از خاتمه جنگ جهانی اول یک سری از نویسندگان نظیر ولفکانگ بورشرت وکارل مایر و یا هنرمندانی نظیر رابرت وینه باعث خلق سبک اکسسپرسیونیستی شده اند که فضای سیاهی داشت و تنهایی ، تردید و وحشت انسان معاصر خسته و زخمی از جنگ را نشان می دهد.

    |

    نظرات کاربران