در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های خصوصی تئاتر تهران

نورافشانی ستارگان سینما در تئاتر

با فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نمایش های تازه ای همچون«سیستم گرون هلم»،«خانه‌ی بوشاسپ درازدست»، «بهمن کوچیک» و ...  با ستارگانی از دنیای تئاتر و سینما میزبان مخاطبان در تماشاخانه های خصوصی می شوند.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو با فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نمایش های تازه ای همچون«سیستم گرون هلم»،«خانه‌ی بوشاسپ درازدست»، «بهمن کوچیک» و ...  با ستارگانی از دنیای تئاتر و سینما میزبان مخاطبان در تماشاخانه های خصوصی می شوند. هم چنین در این هفته نسبت به هفته های گذشته تعداد نمایش های سالن های خصوصی همچون تماشاخانه باران، تماشاخانه استاد جمشید مشایخی، تئاتر پایتخت و ... در اقدامی کم سابقه کاهش داشته گه البته باید آن را به فال نیک گرفت چرا که شاید به این ترتیب حتی بر حسب اتفاق به طراحی های هنری از جمله طراحی صحنه در نمایش های سالن های خصوصی توجه بیشتری شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از نمایش های روی صحنه، این طور پیش بینی می شود که در هفته پیش رو با وجود کاهش تعداد نمایش ها، باز هم سالن های خصوصی در امر فروش مورد استقبال مخاطبان قرار گیرند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته اول تیر‌ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

از پایان «سماعی زاده»، تا آغاز «ذهن برفکی»

نمایش «دن کیشوت» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی صحرا رمضانیان که از ساعت 17 دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان در تئاتر باران شده، تا 11 تیر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: دن کیشوت در دنیای امروز انسانی‌ست گرفتار در وهم دنیای مجازی... . امیر اورعی، مهدخت مولایی، ایمان اصفهانى، میلاد کی مرام و صدای شیرین آقاکاشى، مجتبى پیرزاده، آماندا موسوى، ایمان اصفهانى، فرزانه سلحشور، ساغر صباحى، پیمان منفرد بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. تئاتر دوستان با پرداخت 20 هزار تومان می توانند بلیط «دن کیشوت» را خریداری کنند و به تماشای آن بنشینند.

 

نمایش «ذهن برفکی» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین حسینی، نام نمایش دیگری است، که از ساعت 21 یکشنبه هفته پیش رو میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه باران می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: چند نفر به طور قاچاقی از طریق کشتی در حال فرار هستند که کاپیتان این کشتی یک دیوانه است... . این نمایش با بازی مسعود رمضانی، مینا دلشاد، علیرضا عباسی، حسین اثباتی، الهام عصاریان تا 22 تیر به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

پالیز هم چنان میزبان روزهای خوب...

نمایش «ماجرای مترانپاژ» به طراحی و کارگردانی محمد حسن معجونی است از ساعت 19 پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه در تماشاخانه پالیز به صحنه رفته و تا 18 تیر ماه به نمایش خود در سالن 1 این تماشاخانه ادامه می دهد. حسین امیدی، رضا بهبودی، مهتاب ثروتی، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، مژده دایی، امیر قاسمی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «سه خواهر» نام نمایش دیگریست به طراحی و کارگردانی محمد حسن معجونی، که این روزها در تئاتر پالیز میزبان مخاطبان شده است. این نمایش با بازی حسین امیدی، فریبا جدیکار، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام، فراز سرابی، میلاد شجره، آوا شریفی، محمد عاقبتی، به‌آفرید غفاریان، فرزانه میدانی، سیاوش البخشی نائینی و محمدحسن معجونی تا 17 تیر ماه هرشب ساعت 21:30 به مدت 110 دقیقه در سالن 1 این تماشاخانه به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «آسایشگاه» به کارگردانی محمدحسین زیکساری از شنبه 6 خرداد ماه در سالن 2  تماشاخانه پالیز به صحنه رفته و تا 14 تیر ماه هرشب ساعت 21 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. محسن نوری، محمدحسین زیکساری، مهرداد مصطفوی، سروش شاکر، پرهام یدالهی، سمانه اسماعیلی، علی پویا قاسمی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: رییس آسایشگاه از معاونش در خصوص بیمار ۶۴۵۷ توضیح می خواهد، این در حالی است که این بیمار مرده است... . بهای بلیط این اثر گروتسک 30 هزار تومان تایین شده است.

همچنین نمایش «سیستم گرون هلم» به طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالى از ساعت 19 پنجشنبه هفته پیش رو در سالن 2 تماشاخانه پالیز جایگزین نمایش «آرامش، زن زیبایی ست که شوهر دارد» که یکشنبه اجرای خود را به پایان می رساند، می شود. این نمایش با بازی الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، رضا مولایی تا 8 مرداد ماه در این سالن به مدت 80 دقیقه برای تئاتر دوستان به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک کنسرن گردن‌کلفت جهانی چندملیتی هستند یکی از این چهار نفر, کارمند این کنسرن است و وظیفه سه نفر دیگر شناسایی این فرد است و... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 35 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

 

شهرزاد به تاخت می تازد!

نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» به نویسندگی و کارگردانی کیومرث مرادی بالاخره و پس از چند بار تغییر زمان اجرا از یکشنبه 28 خرداد ماه نمایش خود را در سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد. در خلاصه داستان این اثر 85 دقیقه ای آمده است: هملت، تهران ٢٠١٧ داستانی گم شده ایی از رابطه عاشقانه افیلیا و هملت است، داستانی گم شده در میانه سیاست، جنگ و انتقام... . این نمایش با بازی سینا ساعى، زهرا بهروزمنش، آرمیتا فروزنده، محیا صدرزاده، دریا خلیلی، پانته‌آ قدیریان، دلنیا قادرپور، فرهاد رادمان، میلاد معیّری، محمد مسگری، سلمان صالحی، رضا داوودوندی تا چهارشنبه 21 تیرماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 15 ،20 ، 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «خانه‌ی بوشاسپ درازدست» به کارگردانی علی اتحاد، نمایش دیگر سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد است، که از ساعت 19:30 یکشنبه هفته پیش رو از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. این نمایش با بازی رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، مهگل صفدری، اندیشه فولادوند تا جمعه 30 تیرماه هرشب برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «خانه‌ی بوشاسپ درازدست» یک بازی است. بازی‌ای که بر محوریت کابوس‌های معمول ما بنا می‌شود. این اثر با پیش‌فرض ما از یک نمایش در شکل معمول متفاوت است. نمایشی است که در آن امکانات رسانه‌های متنوعی مورداستفاده قرارگرفته است. این اثر چهار اجراگر دارد که بستری برای مشارکت مخاطبان و در عین حال شنیدن و تجربه داستان‌هایی با محوریت کابوس را فراهم می‌کند. «خانه بوشاسپ درازدست» ممکن است هر شب متفاوت باشد. مخاطب با انتخاب خود و ریختن تاس همه را به جهانی یکی از داستان‌ها می‌برد... . بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «بهمن کوچیک» به کارگردانی مهران نائل نمایش دیگریست که از چهارشنبه هفته پیش رو در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد میزبان تئاتر دوستان می شود. محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، مهدی شاهپیری، مهران نائل بازیگرانی هستند که تا 7 مرداد ماه هرشب ساعت 21:15 در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است:‌سیگار، برگ خردکرده‌ی توتون است که در کاغذ نازکی پیچیده می‌شود. برای کشیدن، یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر که معمولاً فیلتر دارد هوا را به درون ریه‌ها می‌کشند که به آن "پُک زدن" می‌گویند. نیکوتین موجود در دود توتون باعث خوشحالی می‌شود. سیگارها اسم‌های مختلفی دارند. یکی‌شان "بهمن" است. وقتی مدل  کوچکش باشد به آن "بهمن کوچیک" می‌گویند. سیگار برای سلامتی خیلی بد است و خیلی هم ضرر دارد. سیگار اعتیادآور است و عامل اصلی سرطان هم شناخته شده است. اگر این چیز خطرناک، نام یک آدم باشد، خیلی بدتر است. بهای بلیط این نمایش که پیش از این در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۵ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته، 30 هزار تومان تایین شده است.

 

پایتخت هم چنان در بن بست!

نمایش «بن بست» به نویسندگی سامان ناصری و با کارگردانی علیرضا مهران که از ساعت 21 یکشنبه ۰۷ خرداد ماه در مجموعه تئاتر پایتخت میزبان تئاتر دوستان شده، چهارشنبه هفته پیش رو به نمایش خود در این سالن پایان می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یک خانواده اصیل در کنار هم زندگی می‌کنند که پسر بزرگ خانواده با سو استفاده از اطمینان پدر مبلغ هنگفتی را برداشته و از کشور خارج‌شده است... .جهانگیر الماسی، رز رضوی، بهار محمدپور، رضا حسینی، علیرضا مهران بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 35 هزار تومان تایین شده است.

 

مشایخی با یک نمایش دوست داشتنی تر است!

نمایش «نمی دونم فردا چی میشه؟» به طراحی و کارگردانی سعید شیشه گر از ساعت 20:45 سه‌شنبه 30 خرداد ماه در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه رفته و تا 15 تیر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. مریم طاهری بن چناری و مهرشاد شهسوار حقیقی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در یادداشت کارگردان این اثر که برای مخاطبان نوشته آمده است: قطعیت در دگرگونی است ؛ زندگی پدیده ای دگرگون شونده است و از تکرار گریزان. پس تنها؛ کسانی نفس نمی‌کشند که تغییر نمی‌کنند. کوشش ما نیز ، برای جریان نفسی تازه؛ در ریه های آجری دیوارهای لرزانی است که همیشه در تکرارند. ما شما رو دعوت می‌کنیم برای حضور در صحنه و هم بازی شدن ؛ولی در نهایت تصمیم اصلی این سرنوشت را شما خواهید گرفت . تکرار یا تغییر؟ . بهای بلیط برای این نمایش 20 هزار تومان تایین شده است.




نظرات کاربران