در حال بارگذاری ...
خداداد خدام رئیس انجمن نمایش استان مرکزی در گفتگو با ایران تئاتر

ارتقاء سطح کیفی آثار یکی از اهداف اصلی ما در سال‌جاری است

رئیس انجمن نمایش استان مرکزی ارتقاء سطح کیفی و حمایت از آثار نمایشی تولید شده برای اجرای عمومی را از مهم‌ترین برنامه‌های این انجمن در سال جاری عنوان کرد.

خداداد خدام رئیس انجمن نمایش استان مرکزی درباره برنامه‌های این انجمن در سال جاری با بیان اینکه حمایت از اجرای عمومی آثار یکی از مهم ترین برنامه های ما در سال جاری است به ایران تئاتر گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های انجمن در سال جاری برنامه‌ریزی کردیم ارتقا کیفی آثار تولید شده برای اجرای عموم و حمایت از آنها در قالب طرحی به نام «استفاده از مشاورین فنی» است.

خدام ادامه داد: در واقع تمام گروه‌های نمایشی در هر ژانر که بخواهند اثری را تولید کنند در صورت درخواست ما به آنها مشاورین متخصص کشوری را معرفی می‌کنیم تا به آنها در افزایش کیفی آثار کمک بکند.

او با بیان اینکه برخورد تخصصی با مقوله تئاتر یکی از راهکارهایی است که ما در سال جاری به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم، افزود: متاسفانه جشنواره‌زدگی به یکی از آسیب‌های تولیدات نمایشی در سال‌های اخیر تبدیل شده و در همین راستا ما در نظر داریم با برگزاری سمینارهای مختلف از جمله سمینار «تئاتر کودک و مخاطب» این روند را تغییر بدهیم. به شکلی که گروه‌های تئاتری تصور نکنند که تنها راه شناخته شدن حضور در جشنواره‌ها است.

رئیس انجمن نمایش استان مرکزی با اشاره به اهمیت تبادل تجربه گروه‌های نمایشی بین استان‌ها مختلف به حضور گروهی از استان خوزستان و اجرای عمومی در شهرستان‌های استان مرکزی و همچنین حضور گروهی از استان مرکزی در استان خوزستان و اجرای عمومی در آن استان اشاره کرده که چندی پیش انجام شده است.  

خدام همچنین درباره چگونگی حمایت از تولیدات نمایش توسط این انجمن اظهار داشت: حمایت ما از گروه‌ها در زمنیه معرفی آثار آنها و همچنین خرید یک روز کامل بلیط نمایش ها برای فعالان تئاتری استان است. علاوه بر این در نظر داریم که هر هفته یک روز در یکی از شهرستانهای استان نشست‌های تخصصی تئاتر به همراه نمایشنامه‌خوانی برگزار کنیم و بدین ترتیب به مرور به شرایطی  خواهیم رسید که هر روز یک برنامه تئاتری در استان خواهیم داشت.

به گفته رئیس انجمن نمایش استان مرکزی تشکلی کانون‌های تخصصی تئاتر در آینده نزدیک از دیگر برنامه‌های پیش روی این انجمن در سال جاری است.

او همچنین درباره تعداد گروه‌های ثبت شده تئاتری در استان مرکزی، گفت: در حال حاضر 20 گروه ثبت شده در استان مرکزی فعال هستند و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به درخواست‌هایی که وجود دارد تعداد این گروه‌ها به 30 گروه در سال جاری افزایش یابد.

خدام همچنین درباره وضعیت پلاتوها و سالن‌های تئاتر در استان مرکزی نیز اظهار داشت: متاسفانه در شهر اراک به عنوان مرکز استان و همچنین شهرشتان‌های فعال تئاتری مثل تفرش، دلیجان، اراک، خمین و ساوه هیچ پلاتو تئاتر وجود ندارد. به همین خاطر ما یکسری رایزنی فشرده را با شورای شهر و استانداری جهت ساخت پلاتو انجام دادیم و امیدوارم با کمک این عزیزان هرچه زودتر شاهد ساخت و راه‌اندازی پلاتو تئاتر در شهرستان‌های استان مرکزی باشیم.




نظرات کاربران