در حال بارگذاری ...
اداره کل سینمایی و تئاتر منتشر کرد

شرح یک سال فعالیت کانون در «کتاب، تئاتر، مدرسه، نسل نو»

کتاب تئاتر، مدرسه، نسل نو عنوان کتابی است که به شرح فعالیت‌های سال گذشته‌ اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری در حوزه‌ی نمایش می‌پردازد.

به گزارش ایران تئاتر سال گذشته فعالیت‌های «تئاتر مدرسه»، «کتاب تئاتر»، «نسل نو» و «تئاتر فراگیر» در حالی به اجرا درآمد که طی دو سال اخیر مرکز تئاتر کانون قدم‌های بلندی را در ترویج هنر نمایش برداشته است.

بر این اساس شرح کامل این فعالیت‌ها هم اکنون در قالب کتابی به نام «کتاب، تئاتر، مدرسه، نسل نو» منتشر شده است.

علاقه‌مندان در بخشی از این کتاب می‌توانند گزارشی از یک میزگرد با عنوان «ضرورت اقتباس نمایشی از ادبیات و فرهنگ ایرانی» را بخوانند.

در این گزارش داوود کیانیان و دکتر محمدحسین ناصربخت با تشریح معنای اقتباس به شیوه‌های بهره‌گیری از آن در هنر نمایش پرداخته‌اند. «تاثیر تئاتر در توسعه رفتارهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص اجتماعی» عنوان مقاله‌ای است که با هدف ترویج تئاتر فراگیر در این کتاب منتشر شده است.

همچنین در این کتاب 10 عنوان از نمایش‌های اجرا شده در طرح «تئاتر مدرسه» و پنج عنوان از نمایش‌های طرح «کتاب تئاتر» به مخاطبان معرفی شده است.

در بخش «نسل نو» نیز که از سال گذشته به اجرا درآمده این امکان برای نسل جوان و استعدادهای نو فراهم آمده تا در دیگر شهرهای ایران آثار خود را به روی صحنه ببرند. با انجام این طرح تئاتر حرفه‌ای کودک به شهرهای دور ایران نیز رسیده است. شرح این اقدام‌ها نیز بخشی از صفحه‌های کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند اقدام‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اجرای دو نمایش فراگیر در سال 95 را در همین کتاب مطالعه کنند.

گفتنی است که این کتاب زیرنظر محمدرضا کریمی‌صارمی تولید شده است. گردآوری اطلاعات برعهده‌ سعید زین‌العابدینی بوده است و کیان زمانی به عنوان همکار تحریریه در تدوین این اثر مشارکت داشته است.




نظرات کاربران