در حال بارگذاری ...
میزبانی خانه نمایش از استندآپ کمدی علی سلیمانی

«مکعب»؛ روایت شکل‌گیری هنری و انسانی یک بازیگر

علی سلیمانی نمایش «مکعب» را روایتی از مجموعه دغدغه‌ها، خاطرات، تجربه‌هایی می‌داند که در نهایت شخصیت انسانی و هنری او را شکل داده است.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «مکعب» نوشته سبا سلیمانی با کارگردانی علی سلیمانی عنوان نمایشی است که از 8 تیرماه اجرای خود با حضور حسین پرستار هنرمند پیشکسوت تئاتر و اولین استاد این هنرمند در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر آغاز کرده است.

در این نمایش که سبا سلیمانی دختر این هنرمند متن ان به رشته تحریر درآورده، علی سیلمانی به همراه همسرش و سهیلا جوادی ایفای نقش می‌کنند و داستان نمایش آن روایت او از زندگی خودش از دوران کودکی تا امروز است.

علی سلیمانی درباره نمایش «مکعب» می‌گوید: مکعب دغدغه‌ها، خاطرات، تفکرات و اندیشه آدم‌های خاص محله ما (جوادیه) است و دوستان هنرمند و فرهیخته‌ای که در شکل‌گیری انسانی و هنری علی سلیمانی دست داشتند.

او همچنین درباره حضورش در تئاتر در مقام کارگردان نیز چنین توضیح می‌دهد: کارگردانی یکی از دغدغه‌های اصلی من است و پس از تجربه‌های متفاوتی که در کنار کارگردان‌های بزرگ داشتم اکنون تصمیم گرفتم تا در این تئاتر تمرکزی بر روی زندگی بازیگرها داشته باشم. چراکه زندگی بازیگرها سرشار از سختی‌ها و حاشیهها و در این نمایش نیز تلاش کردم تا حد ممکن به این ابعاد بپردازم.

او با بیان اینکه نمایش «مکعب» یک استندآپ کمدی از خاطراتش است که آن را روی صحنه اجرا می‌کند، درباره روند نگارش این متن نیز می‌افزاید: در این کار خاطرات زندگی‌ام را از زمان تولد تا زمان فوت مادرم و رسیدن به شهرت برای دخترم بازگو کردم. او هم این خاطرات را همانند یک نخ تسبیح کنار هم قرار داد و با ایجاد یک فضای دراماتیک شروع به نوشتن نمایشنامه کرد.

استندآپ کمدی «مکعب» تا روز 27 تیرماه هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 20 به مدت 40 دقیقه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر روی صحنه است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران