در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های دولتی تئاتر تهران

آغاز فصل پر جنب و جوش تئاتر

با پایان ماه مبارک رمضان روزهای پر جنب و جوش تئاتر در سالن های دولتی آغاز شده است. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم تیرماه از تئاتر دوستان در این سالن ها میزبانی می کنند، را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، با پایان ماه مبارک رمضان روزهای پر جنب و جوش تئاتر آغاز شده است. از اخبار مهم تئاتر در این روزها می توان به اعلام خبر تعطیلی یک هفته ای اپرا تئاتر« شاخ نبات» توسط سارا خوئینی ها، آغاز اجرای نمایش هایی همچون «مفیستو»، «مده آ ، فصل دوم»، «بنگاه تئاترال»، جان گرفتن دوباره تماشاخانه ایرانشهر در گیشه، هفته پایانی نمایش های تالار هنر و خانه هنرمندان و اعلام نشدن نمایش های تازه حوزه هنری اشاره کرد. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم تیر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

از اعتراف حسینی تا مده آ مدرن نیک آبادی!

نمایش «اعتراف» نام اثری است به کارگردانی شهاب حسینی که از روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان تئاتر دوستان شده است.«اعتراف» با بازی علی نصیریان، شهاب حسینی، صالح میرزا آقایی، نیما رئیسی، مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، شهرام ابراهیمی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصراللهی، پرند عین بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت‌جو تا 31 مرداد ماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان به صحنه می رود.بلیط های روزهای نخست این اثر در اقدامی کم سابقه از سوی مخاطبان به شدت مورد استقبال قرار گرفته و در ساعات اولیه کاملا به فروش رسید. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 40 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «اخککندو» نمایشی است به نویسندگی محمد مساوات که از سه‌شنبه 6 تیرماه با طراحی و کارگردانی هادی عامل در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان تئاتر دوستان شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یک جن وارد خانه شده و با جابه جا کردن وسایل باعث دردسر اهالی خانه می‌شود. اهالی منزل با کمک نوکر خانه سعی می کنند تا جن را فراری دهند... . «اخککندو» با بازی لبخند بدیعی، حمید رحیمی، شهرام مسعودی، محمدرضا ایمانیان، مریم سالمی، فاطمه عباسی، مرضیه موسوی، امیر اورعی و میثم یوسفی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 19:30 به مدت یک ساعت برای مخاطبان در این سالن به اجرا گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «صبحانه در غروب» به نویسندگی و کارگردانی گلچهره دامغانی از ساعت 21:15 دوشنبه هفته گذشته در سالن قشقایی به صحنه رفته و تا 28 تیرماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: روزی از روزهای سال ۷۵ دو سرباز و یک افسر  منزل مادر... اتفاقی که هر سه مرد را به هم پیوند داده و باید گفته شود... و عشقی دور که ندا می دهد. مجتبی پیرزاده، علی‌رضا ثانی فر، شمسی‌صادقی، حسین‌فرضی‌زاد، سلما کریم عمری بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شد است.

 

نمایش «مده آ ، فصل دوم» نام نمایشی است به طراحی و کارگردانی میلاد نیک آبادی که از ساعت 20 سه شنبه 6 تیرماه در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان شده است. این نمایش با بازی مهتاب پرنیان، ساغر تاجیک، مهدی حسینی نیا، حمید رضا محمدی، مهرنوش معصومی، بیتا معیریان، مجید نوروزی و پریسا هاشم پور تا 6 مرداد ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «چمدان و سگ ملوس» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آلبرت بیگ جانی از ساعت 19 امروز در سالن سایه به صحنه رفته و تا پایان ماه جاری میزبان مخاطبان خود در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: زنی روس ومردی ایتالیایی در کافه ایستگاه قطار پاریس آشنا می‌شوند. به رغم تفاوت زبان و حوادث ناخوشایندی که اتفاق میفتد به همدیگر دل می‌بندند ... . امین میرزاباقری تنها بازیگری است که در این اثر 40 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازد. بهای بلیط این نمایش 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «به طرز غریبی» نوشته شهاب مهربان و سپهر زمانی، اثری است به کارگردانی آوا فیاض که از دوشنبه 29 خرداد ماه به مدت 20 روز هرشب ساعت 18 برای مخاطبان به صحنه می رود. مهدی بوسلیک، مهدی حسینی نیا، اسما رمضانی، سارا شاهرودیان و مریم نقیبی بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط برای این اثر 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

 ایرانشهر جانی دوباره می گیرد!

نمایش«آنا کارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از ساعت 19:30 سه‌شنبه 30 خرداد ماه به سالن استاد ناظرزاده کرمانی رفته و تا 27 تیر ماه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. معصومه رحمانی و بهنام شرفی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مجری معروف تلویزیون در پانصدمین برنامه‌اش مهمان ویژه‌ای دارد؛ همسر سابق اش که هنرپیشه معروفی است مهمان این قسمت برنامه است و آنها باید روبروی همدیگر بنشینند و در کمال آرامش برنامه را اجرا کنند اما سایه همسر جدید مجری، که او هم هنرپیشه معروفی است لحظه‌ای دست از سر آنها برنمی‌دارد. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی نام نمایش دیگر سالن استاد ناظرزاده کرمانی بوده که از یکشنبه 28 اردیبهشت ماه نمایش خود در صحنه این سالن را آغاز کرده است . این اثر با بازی سوسن پرور، یزدان جیریایی، مهران رنج بر، بهنام شرفی، سمیرا کریمی، محمد نادری، محمد حاتمی تا 31 تیر ماه هرشب ساعت 21:30 برای مخاطبان تئاتر به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای «پالت» می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «بوف نه چندان کور» به نویسندگی و کارگردانی محمد على سجادى از ساعت 19 چهارشنبه 31 خرداد ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان تئاتر دوستان شده و تا 31 تیر ماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. مسعود کرامتى، رحیم نوروزى، نازنین کریمى، الهام نامى بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «روال عادی» به کارگردانی محمد رضا خاکی نام نمایش دیگر سالن استاد سمندریان بوده که این روزها از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. این نمایش با بازی مسعود دلخواه و کورش سلیمانی تا 30 تیرماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان سالن ناظر زاده کرمانی به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 35 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

حافظ هم چنان میزبان متنی از نادری

نمایش «پچ پچه های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری و به کارگردانی محمدرضا ستاری، نام نمایش تازه تالار حافظ بوده که از ساعت 19 یکشنبه 28 خرداد ماه در این سالن میزبان تئاتر دوستان شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «پچ پچه های پشت خط نبرد» روایت ۸ رزمنده در دهه ۶۰ خط مقدم جبهه که جنگ در آتش بس فرو رفته بود و هریک از سربازان با یک دید از زندگی مورد تهاجم‌های زبانی یکدیگر قرار گرفته اند... . این اثر با بازی رامین پرچمی، توماج دانش بهزادی، حجت غلامی، امیدرضایی، رامین دلفانی، سام قوام، محمدرضاستاری، مسعود عابدى تا 28 تیرماه برای مخاطبان سالن حافظ به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

 

هفته پایانی نمایش ها در خانه هنرمندان!

نمایش «خواب طولانی انار آباد» به نویسندگی پریسا کیومرثی و با کارگردانی آلما گشتاسب، نمایشی است، که این روزها در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته و تا دوشنبه ۱۹ تیر ماه هرشب ساعت 19 برای تئاتر دوستان این سالن به نمایش گذاشته می شود. محمد طیب طاهر، نرگس نیک سیرت، سمیه برجی، شراره سلیم بیات، شبنم فرجیها، فریبا رسولی، جوانه دلشاد بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «آندورا» نام نمایش دیگر سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان بوده که با کارگردانی افشین زمانی آماده اجرا شده است. این نمایش از ساعت 20:30 سه شنبه 30 خرداد میزیان تئاتر دوستان در خانه هنرمندان شده و تا 15 تیرماه برای مخاطبان این سالن به نمایش گذاشته می شود. محمدرضا خادمی، سهیل ساعی، مونا کرمی، سهیل قنادان، مهدی بزرگزاده، سحر زرین، محمد ابوحمزه، بی آینا محمودی، وحید کلیای، فرزاد جعفریه، مهدی واعظ علایی، نریمان عبدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

سنگلچ میزبان مرزبان بدون رادی!

نمایش «بنگاه تئاترال» نام نمایش تازه هادی مرزبان بوده که از دوشنبه هفته گذشته به تماشاخانه سنگلج رفته است. این نمایش با بازی ایرج راد، سعید امیر سلیمانی، فرزانه کابلی، امین زندگانی، میر طاهر مظلومی، محمود بصیری، داود فتحعلی بیگی، علی فتحعلی، سامان تیرانداز، آیه قبادیان، مجید غفاری، فائقه شلال وند، باقر مرادی، حاتم میرزایی، فواد منیرزاده، محمد کمانی، پریسا ذوالفقاری، شاهین علیپور، نوشین نامی، سجاد احمدنیا، ثمینه حسینی، الهه نورمحمدیان، مسعود مرادیان، علی یارلو، کامران طاهری، سید شهاب حسینی، محمدامین پازوکی، کیمیا نوری، فائزه راد، سایه شیرزاد، الهه اخوان، محمد محمدی‌نیا، پرستو فوقی، رویا علیزاده، شقایق جلینی، غزاله آبی، نگار مقدسی و نوشین اسدزاده تا 5 مرداد ماه هرشب ساعت 20 به مدت ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بر اساس توضیحات داده شده پیرامون این اثر، «بنگاه تئاترال» برای افراد زیر ۱۶ سال توصیه نمی شود. همچنین بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 25 و 30 هزار تومان تایین شده است.

 

هفته پایانی نمایش ها در تالار هنر

نمایش «ماجرای ساحل سنگی» نام نمایشی است به کارگردانی حسین فدایی حسین که از ساعت 18 سه شنبه 16 خرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در تالار هنر شده است. این اثر با بازی علی اصغر تقی پور،حسن نوری، علیرضا اسماعیلی،فاطمه زارعی،مریم هادی اطهر،علیرضا نامدار،محمد سمنانی و محمد یاری منش تا 20 تیرماه هرشب به مدت 60 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شوند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: آلودگی ساحل سنگی، موجودات ساحلی را تهدید می‌کند، در همین زمان، خبر می‌رسد که بر اثر برخورد دو کشتی حامل زباله های انسان، دریا آلوده شده و این آلودگی سمت ساحل می‌آید. موجودات ساحل تصمیم به مبارزه با آلودگی می‌گیرند و در این راه تماشاگران نیز به کمک آن‌ها می‌آیند... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 15 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

 

نمایش «جادوی عروسک» به نویسندگی و کارگردانی امیر محمد انصافی از سه شنبه 16 خرداد ماه در تالار هنر به صحنه رفته و تا 16 تیر هرشب ساعت 18:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. شیرین کاشفی، فهیمه باروتچی، فرشته اعظمی، محسن قصری و ابوالفضل عشرب بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مفیستو بالاخره در مولوی به صحنه رسید!

نمایش «مفیستو» اثریست به کارگردانی دکتر مسعود دلخواه که قرار بود چند ماه قبل به نمایش گذاشته شود، اما به دلیل مشکلات مالی این پروژه در آن زمان متوقف شد. این نمایش با حل مشکلات درونی خود از ساعت 19:30 پنجشنبه هفته گذشته به سالن اصلی تالار مولوی رفته و تا 13 مرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: نمایش «مفیستو» اقتباس تئاتری از یکی از مهمترین رمان های قرن بیستم با همین عنوان است. این رمان با الهام از داستان دکتر فاستوس و مفیستوفلس (شیطان در افسانه‌های آلمانی) و در اعتراض به سیاست‌های فرهنگی حزب نازی در آلمان نوشته شده است. کلاوس مان در این کتاب ماجرای یک بازیگر تئاتر را روایت می‌کند که برای پیشرفت شغلی‌اش با شیطان یا همان دولت نازی‌ها پیمان می‌بندد و در نتیجه باعث از دست دادن دوستان انقلابی و همکاران هنرمندش می شود... . مرتضی اسماعیل‌کاشی، محمدرضا علی‌اکبری، پریسا رضایی، ژیلا آل رشاد، پوریا سلطان‌زاده، امیرحسین سرداریان، هادی آقابزرگی، افسون دلخواه، فطیما یثربی، محبوبه تفضلی، راحیل روحانی زاده، فرزانه زینتی، معصومه بیگی، محمدمهدی شاهی، عبدالرضا نصاری، ایران مسعودی، محمد صادقی، مصطفی مقیمی، مرتضی کوهی، سمانه آقازمانی، فرزین حاجیلو، محمد علی شهیدی، رضا موسوی، منا رستگار، امیرحسین قنبری، مهرنوش حاجی‌خانی، احسان کاکاوند، فرهاد حاجیلو، حسین یوسفی، میلاد افواج بازیگرانی هستند که در این نمایش 2 ساعت و 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «همشهری» به نویسندگی و کارگردانی مازیار ملکی هم چنان به اجرا های خود در سالن کوچک تالار مولوی ادامه داده و هرشب ساعت 18 به مدت 60 دقیقه از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط گشته که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رؤیاهای زیبایی برایش می‌دید پایان دهد، اما در نقطه‌ی پایان، کیمیا نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد می‌گذارد و از او می‌خواهد یک آگهی به‌خصوص در روزنامه همشهری منتشر کند... . این نمایش با بازی سید پویا بیکی و صدای فرانک کلانتر، حمید نقره دوست، مسعود رهنما، علی فرجام فر، علی رضا کربلایی، سعیده آجرلی، فریده سپاه منصور، بهنام شرفی، وحید نفر تا 20 تیرماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

2 نمایش تازه در اداره تئاتر!

نمایش «مکعب» به نویسندگی صبا سلیمانی و با کارگردانی علی سلیمانی از ساعت 20 چهارشنبه هفته گذشته در خانه نمایش اداره تئاتر میزبان مخاطبان شده و تا سه شنبه هفته پیش رو به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. علی سلیمانی و سهیلا جوادی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «همسر چینی» نام نمایشی است به نویسندگی رحمت امینی و با کارگردانی مرجان قمری که از ساعت 19 پنج شنبه 8 تیرماه در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفته است. در خلاصه داستان این اثر 45 دقیقه ای آمده است: «همسر چینی» راجع به یک اجرای نه چندان موفقِ یک جفت بازیگر دوره گرد ایرانی است که این بار می خواهند راجع به خیانت زن ها و شوهر ها قصه ی چینی ای را روایت کنند . اما هر کدام سنگ خود را به سینه زده و در نهایت .... این نمایش با بازی محمد خوشبختیان و مینو نوبهاری تا سه شنبه 27 تیرماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

بالاخره پای فراهانی هم به پردیس تئاتر باز شد!

نمایش «سامانه وقایع اتفاقیه مفقود الپدر» به کارگردانی مریم جلالی از سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران (خاوران) میزبان تئاتر دوستان شده است. این نمایش با بازی مهری زندی، سپیده دستینه، سپهر سلیمی، هیراد محمدی، داوود پژمان فر، الهام معارفی و محمد علی میر قربانی تا 16 تیرماه هرشب ساعت 21:30 برای مخاطبان این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در بحبوحه مبارزات مشروطه خواهی مردم، نرگسی که خدمتکار خان است، زندگی و عمر خود را صرف بزرگ کردن پسر خان می کند ... .بهای بلیط این نمایش که یک کمدی تاریخی است، 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «کله پوک ها»  به کارگردانی نادر نادرپور، نام نمایش دیگریست که این روزها در پردیس تئاتر تهران (خاوران) میزبان مخاطبان شده است. این نمایش با بازی جلیل فرجاد، رضا امامی، علیرضا فرد مقدم، لادن نازی، سمیرا سلیمی، میلاد سلیمانی، نیما سید موسوی، علی قربانخانی،  محمد حسین خادمی، سحر دکمه چین تا 19 تیرماه هرشب ساعت 21:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به مدت 90 دقیقه به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «مطرب» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی که پیش ازین در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته بود، از سه شنبه هفته گذشته برای بار دوم و این بار در سالن استاد داوود رشیدی پردیس تئاتر تهران (خاوران) میزبان تئاتر دوستان شده است. این نمایش با بازی شقایق فراهانی، سانیا سالاری، وحید دهشکار، مسعود رحیم پور، فهیمه رحیم نیا، ابوالفضل شاه کرم، حمید صفایی، علی طاهری، نگین ابدالی، زهرا روشن ضمیر، علی بی غم، بهزاد فراهانی، مهسا اقبالی، سیاوش خادم حسینی، حسن یارلو، انسی رمضانی، حمید یعقوبیان، ملیکا رضی، محمد آقا محمدی و عبداِله احسانی هرشب ساعت 19:30 برای دوستدارن تئاتر به مدت یک ساعت و پنجاه دقیقه به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر تا 6 مرداد ماه فرصت دارند که با پرداخت 15 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

 




نظرات کاربران