در حال بارگذاری ...
با نگاهی متفاوت به تئاتر فیزیکال

نمایش «ما هیچ، ما نگاه» روی صحنه رفت

نمایش «ما هیچ، ما نگاه» به کارگردانی منصوره علی‌مددی با تمرکز بر تئاتر فیزیکال و بر اساس نمایشنامه‌هایی از «ساموئل بکت» در تئاتر آفتاب روی صحنه رفت.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «ما هیچ، ما نگاه» متشکل از بخش‌های پنج نمایشنامه ساموئل بکت شامل «صدای پا»،«آمد و رفت»،«آخرین نوار کراپ»،«آخر بازی» و «چهار» با طراحی حرکت و کارگردانی منصوره علی‌مددی در سالن تئاتر آفتاب به اجرا درآمد.

کارگردان و طراح حرکت این نمایش، ضمن ادغام نگاه فلسفی بکت با تکنیک حرکت و طراحی‌هایی مبتنی بر تئاتر فیزیکال، اجرایی متفاوت از نمایشنامه‌های این نمایشنامه‌نویس مشهور ایرلندی روی صحنه برده است.

هدیه بهادری، احمد بهاروند، آرتا جوادی‌اقدم، ریحانه جمشیدیان، بشرا خادملو، ملیکا رشیدزاده، هخا زیبایی، سارا زینالی، امیر سلمانی، سحر شکوهی، رادین فخاریه، آیدا کایینی، مهسا لطیفی، مطهره مشهدی،گلناز مظهری، الدوز نژادی تیم بازیگران این نمایش هستند و دراماتورژی آن را آزاده تفضلی بر عهده دارد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: فرزانه سرلک (مدیر اجرایی)، آزاده تفضلی(دستیار کارگردان)، مریم کاتوزیان(مدیر صحنه)، مونا عباسی(منشی صحنه)، هخا زیبایی(مشاور موسیقی)، مرتضی میر، سارا شیری، مریم میرآبادی، سیمین‌دخت بجنوردی(گروه موسیقی)، علی کوزه‌گر(طراح نور)، هما شهبازی(طراح لباس)، فتانه باغستانی (اجرای لباس)، محمد علیزاده (طراح صحنه)، مارال ارحمی(طراح گرافیک و عکاس)، پویا اشتهاردی(ویدیو).

در «ما هیچ، ما نگاه» نیز مانند دیگر آثار علی‌مددی، تمرکز اصلی بر تئاتر فیزیکال است؛ سبکی که برخلاف تاثیرپذیری بالایی که می‌تواند بر مخاطب داشته باشد، در ایران کم‌تر به آن پرداخته شده و در این نمایش اجرایی خلاقانه توسط تیمی از بازیگران جوان با این سبک دیده می‌شود. محوریت اصلی «ما هیچ، ما نگاه» چنان که از عنوان نمایش پیداست، بر پایه انتظار و برداشتی از نگاه بکت به زندگی و هستی و از ترکیب این نمایشنامه‌ها با هم خلق شده است.

منصوره علی‌مددی برای دومین‌بار یک تئاتر فیزیکال را با متنی از بکت اجرا می‌کند.

این نمایش تا چهاردهم تیرماه در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر، برای خرید و رزرو بلیت می‌توانند به سایت تیوال یا نشانی خیابان آفریقا، پیش از چهارراه جهان کودک، ابتدای کوچه کمان، پلاک۲۶ مراجعه بفرمایند.




نظرات کاربران