در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه نمایش هفت روز از تیر شصت

مستندسازی تاریخ معاصر با بهره گیری از توان تئاتر یک ضرورت است

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی دیشب به تماشای نمایش هفت روز از تیر شصت نشست.

به گزارش ایران تئاتر نمایش هفت روز از تیر شصت  شب گذشته با حضورمهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ،ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی، ارمغان بهداروند مدیر انجمن نمایش ایران ،حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند عضو شورای  ارزشیابی و نظارت اداره کل و مرجانه گلچین بازیگر تئاتر،تلوزیون وسینما به روی صحنه رفت.

در پایان این نمایش مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در سخنانی با تشکر از گروه اجرایی این نمایش گفت: خیلی ضرورت دارد که هنر ما به تاریخ معاصر بپردازد کما آنکه در سالهای اخیر هنرمندان ما به این سمت رفته اند.

وی با اشاره به اینکه مستندسازی وظیفه هنرهایی مثل تئاتر، سینما، موسیقی و ... است، تصریح کرد: تئاتر اگرچه ماندگاری ندارد ولی پرداختن آن به این موضوعات به نوعی نسل جوان را با تاریخ معاصر آشنا می کند و شرایط تحلیل را برای جامعه مهیا می سازد.

شفیعی اضافه کرد: پرداختن به اینگونه نمایش ها ضرورت جامعه ماست. آشنای نمودن نسل جدید با بزرگان انقلاب، دفاع مقدس و حتی انقلاب مشروطه از وظایف هنر است و امیدوارم فرصت اجرا در این خصوص برای دیگر گروهها نیز ایجاد شود.

لازم به ذکز است نمایش«هفت روز از تیر شصت» نوشته کامران شهلایی و با کارگردانی محمد لارتی و کامران شهلایی از روز چهارشنبه ۷ تیر ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته است.

در این نمایش امین سیار دشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی ، فرهاد تفرشی ، احمد جعفری ، هدیه رضایی  و مرضیه بدرقه ایفای نقش می کنند.

 




نظرات کاربران