در حال بارگذاری ...
علی استادی داور جشنواره تئاتر بهارستان :

عملکرد مطلوب در گرو همزمانی آموزش و تولید

علی استادی داور نخستین جشنواره تئاتر بهارستان که سال‌ها در حوزه بازیگری تئاتر فعالیت کرده و چندی است که در انجمن نمایش استان تهران همکاری دارد دست‌یابی به عملکرد مطلوب را در گرو همزمانی آموزش و تولید تئاتر دانست.

به گزارش ایران تئاتر علی استادی داور نخستین جشنواره تئاتر بهارستان در گفت‌وگو با تئاتر تهران گفت: این جشنواره اولین جشنواره‌ای است که به همت هنرمندان شهرستان بهارستان و با حمایت‌های معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد بهارستان و انجمن نمایشی استان تهران برگزار شده است.
ایشان در خصوص عملکرد شش ماهه انجمن نمایش گفت:انجمن نمایش شهرستان بهارستان تاکنون عملکر بسیار خوبی داشته است و خروجی فعالیت‌های آن بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی اظهار کرد: اگرچه همواره با کاستی‌هایی برای حمایت از گروه‌ها مواجه هستیم اما در این میان عملکرد انجمن نمایش شهرستان بهارستان که این روزها نیز با همت هنرمندان برگزار کننده جشنواره تئاتر بهارستان است بسیار خوب بوده است.
استادی اضافه نمود : ارائه آثار با کیفیت هنرمندان در قالب این جشنواره را از فعالیت‌های نوظهور دانست.
استادی تاکید کرد: انجمن نمایش شهرستان بهارستان سعی دارد به هر نحو که شده چراغ نمایش را با اجرای عمومی آثار روشن نگه دارد.
همچنین در ادامه ضمن اشاره به اهمیت آموزش تئاتر توأم با تولید نمایش، تصریح کرد: اگر آموزش با تولید نمایش همزمانی داشته باشد و رویکردها شکل بهتری به خود گیرد قطعا به خروجی مطلوب‌تری نیز دست می‌یابیم.
وی ادامه داد: با  توجه به  اولین رویکرد فرهنگی که باعنوان جشنواره تئاتر شهرستان بهارستان اتفاق افتاده، به لحاظ کمی با آثار قابل توجهی  روبه‌رو  بوده‌ایم که البته در این میان آثار از تنوع اجرا نیز برخوردار بوده‌اند.
 داور جشنواره تئاتر بهارستان عنوان کرد: در این جشنواره از میان 15 نمایش، 5 اثر انتخاب شد که با گونه‌های مختلف اجرایی و  نوع نگاه کارگردانان و نویسندگان همراه بوده است.
  استادی در ادامه سخنانش تاکید کرد: با توجه به همت دوستان و مسئول انجمن نمایش شهرستان بهارستان ارائه آثار با کیفیت در قالب این جشنواره از فعالیت‌های نوظهوری محسوب می‌شود که در حال شکل‌گیری است.
استادی ضمن اشاره به اهمیت شناخت افراد نسبت به تئاتر اظهار کرد: در شهرستان بهارستان باید به این نکته توجه بیشتری داشت  چراکه ما در این شهرستان هنرمندانی داریم که سرشار از انرژی هستند ولی به لحاظ آموزش با کاستی‌ها و مشکلاتی مواجه هستند.

گفت‌و‌گو: ناهید منصوری




نظرات کاربران