در حال بارگذاری ...
گزارشی ایران تئاتر از برنامه سالن های خصوصی تئاتر

فصل تازه ای از نمایش ها

در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «داستان خرس های پاندا»، «لامبورگینی»،«نوای اسرار آمیز» و ... میزبان تئاتر دوستان در سالن های خصوصی شده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته سوم تیر‌ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «داستان خرس های پاندا»، «لامبورگینی»، «نوای اسرار آمیز» و ... با ستارگانی از دنیای تئاتر و سینما میزبان مخاطبان در تماشاخانه های خصوصی می شوند. هم چنین در این هفته همچنان تعداد نمایش های سالن های خصوصی همچون تماشاخانه باران، تماشاخانه استاد جمشید مشایخی، تئاتر پایتخت و ... در اقدامی کم سابقه تغییری نکرده و کماکان با دو اجرا به کار خود ادامه می دهند، که البته باید آن را به فال نیک گرفت چرا که شاید به این ترتیب حتی بر حسب اتفاق به طراحی های هنری از جمله طراحی صحنه در تئاتر های سالن های خصوصی توجه بیشتری شود.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از نمایش های روی صحنه، این طور پیش بینی می شود که در هفته پیش رو باز هم سالن های خصوصی در امر فروش مورد استقبال تئاتر دوستان قرار گیرند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته سوم تیر‌ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

نمایش های باران تازه می شوند!

نمایش «از پشت پلک‌های نیمه‌باز» به نویسندگی و کارگردانی سلیم با شکوه از ساعت 17 یکشنبه هجدهم تیرماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه باران آغاز می کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «از پشت پلک‌های نیمه‌باز» معمای خاموش انسان معاصر است که در تنهایی ناخواسته خود غرق شده و این سرگشتگی گزاره‌هایی را در ذهن او پدید آورده که سودمندی، حرکت و آرامش را از او گرفته است تا نتواند به سازوکاری درست برای حیات خود دست یابد. این نمایش با بازی کیانوش خان‌محمدی، سوده ازقندی، ساناز نام دوست، محمد طایفه، حامد نوبخت، رضا برزن، مائده قدیری و احسان امیری تا شش مرداد هرشب به مدت یک ساعت و ده دقیقه برای مخاطبان خود در سالن باران به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط «از پشت پلک‌های نیمه‌باز» را خریداری کنند.

 

همچنین نمایش «ذهن برفکی» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین حسینی از یکشنبه هفته گذشته به سالن باران آمده و تا 22 تیرماه هرشب ساعت 21 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: چند نفر به طور قاچاقی از طریق کشتی در حال فرار هستند که کاپیتان این کشتی یک دیوانه است... . مسعود رمضانی، مینا دلشاد، علیرضا عباسی، حسین اثباتی و الهام عصاریان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

امتداد موفقیت در پالیز!

نمایش «ماجرای مترانپاژ» به طراحی و کارگردانی محمد حسن معجونی است از ساعت 19 پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه در تماشاخانه پالیز به صحنه رفته و تا 1مرداد ماه به نمایش خود در سالن 1 این تماشاخانه ادامه می دهد. حسین امیدی، رضا بهبودی، مهتاب ثروتی، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، مژده دایی، امیر قاسمی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «سه خواهر» نام نمایش دیگریست به طراحی و کارگردانی محمد حسن معجونی، که این روزها در تئاتر پالیز میزبان مخاطبان شده است. این نمایش با بازی حسین امیدی، فریبا جدیکار، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام، فراز سرابی، میلاد شجره، آوا شریفی، محمد عاقبتی، به‌آفرید غفاریان، فرزانه میدانی، سیاوش البخشی نائینی و محمدحسن معجونی تا 2مرداد ماه هرشب ساعت 21:30 به مدت 110 دقیقه در سالن 1 این تماشاخانه به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

همچنین نمایش «سیستم گرون هلم» به طراحی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالى از ساعت 19 پنجشنبه هفته پیش رو در سالن 2 تماشاخانه پالیز جایگزین نمایش «آرامش، زن زیبایی ست که شوهر دارد» شده است. این نمایش با بازی الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، رضا مولایی تا 8 مرداد ماه در این سالن به مدت 80 دقیقه برای تئاتر دوستان به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک کنسرن گردن‌کلفت جهانی چندملیتی هستند یکی از این چهار نفر, کارمند این کنسرن است و وظیفه سه نفر دیگر شناسایی این فرد است و... . علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 35 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

 

نمایش «داستان خرس های پاندا» نام نمایش دیگر سالن 2 تئاتر پالیز بوده که توسط شیوا اردوئی کارگردانی شده است. این اثر از ساعت 19:30 جمعه گذشته، میزبان تئاتر دوستان شده و تا 16 مرداد ماه به نمایش خود در سالن پالیز ادامه می دهد. رضا مولائی، سهیلا گلستانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط «داستان خرس های پاندا» 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مستقل با کوهستانی خالی نمی ماند!

نمایش «در میان ابرها» اثری از امیررضا کوهستانی است که ابتدا قرار بود تا 31 خرداد ماه در صحنه باقی بماند، اما با استقبالی کم نظیر از سوی تئاتر دوستان این اثر به اجرای خود ادامه داده و تا 23 تیرماه هرشب ساعت 19 میزبان مخاطبان خود در این سالن است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده ایمور از قشقایی‌هایی بودند که بعد از تولد او، تصمیم می‌گیرند دیگر کوچ نکنند و یکجا نشین شوند. حالا که ایمور در میانسالی است، تصمیم گرفته به صورت غیرقانونی از راه کوه و دشت و دریا خودش را به انگلستان برساند، که سنت اجدادش را به یاد می‌آورد. محمد حسن معجونی، باران کوثری و شیوا فلاحی بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. البته باید گفت که باران کوثری و شیوا فلاحی بازیگر یک نقش هستند و باران کوثری تنها ۱۰ شب نخست اجرا در این اثر به ایفای نقش پرداخت. بهای بلیط این نمایش اجتماعی 35 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «شنیدن» نیز اثر دیگری از امیررضا کوهستانی بوده که آن هم با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. این نمایش نیز تا 23 تیرماه هرشب ساعت 21 برای نمایش دوستان در تئاتر مستقل به نمایش گذاشته می شود. الهام کردا، مهین صدری، مونا احمدی، آیناز آذرهوش بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: کسی در خوابگاه دخترانه، صدای خنده پسری را می‌شنود. این موضوع دهان به دهان می‌چرخد تا به گوش کمیته انضباطی دانشگاه می‌رسد. حالا دخترها پیش از آنکه به کمیته احضار بشوند باید راه چاره‌ای پیدا کنند. علاقمندان با پرداخت 35 هزار تومان می توانند بلیط این نمایش اجتماعی را خریداری کرده و به تماشای آن بنشینند.

 

شهرزاد با 5 نمایش اوج می گیرد!

نمایش «ماه پیشونی» به نویسندگی ایوب آقاخانی و با کارگردانی آزاده انصاری از ساعت 18:30 یکشنبه 11 تیرماه در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته و تا پایان ماه جاری برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش گذاشته می شود. مینووش رحیمیان، مرضیه ایمانخانی، ندا کوهی، نسترن نظری، طناز جلوسی و ساحل شفیعی بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «بیست و یک» نام اثریست به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهادر مالکی که از پنج شنبه 8 تیر ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد شده و تا پایان هفته جاری برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهادر مالکی خود به تنهایی تنها بازیگری است که هرشب ساعت 20 در «بیست و یک» به ایفای نقش می پردازد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: هر جوجه برای آزاد شدن از تخم ، باید "بیست و یک" روز در آن تنها بماند این یک قانون بدیهی ست... . بهای بلیط این اثر 30 دقیقه ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

همچنین نمایش «بهمن کوچیک» به کارگردانی مهران نائل نمایش دیگر سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد است که تا 7 مرداد ماه هرشب ساعت 21:15 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، مهدی شاهپیری، مهران نائل بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است:‌سیگار، برگ خردکرده‌ی توتون است که در کاغذ نازکی پیچیده می‌شود. برای کشیدن، یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر که معمولاً فیلتر دارد هوا را به درون ریه‌ها می‌کشند که به آن "پُک زدن" می‌گویند. نیکوتین موجود در دود توتون باعث خوشحالی می‌شود. سیگارها اسم‌های مختلفی دارند. یکی‌شان "بهمن" است. وقتی مدل  کوچکش باشد به آن "بهمن کوچیک" می‌گویند. سیگار برای سلامتی خیلی بد است و خیلی هم ضرر دارد. سیگار اعتیادآور است و عامل اصلی سرطان هم شناخته شده است. اگر این چیز خطرناک، نام یک آدم باشد، خیلی بدتر است... . بهای بلیط «بهمن کوچیک» که پیش از این در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۵ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته، 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «هملت، تهران ۲۰۱۷» به نویسندگی و کارگردانی کیومرث مرادی، که پس از چند بار تغییر زمان اجرا از یکشنبه 28 خرداد ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد شده بود، چهارشنبه این هفته از این سالن خداحافظی می کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: هملت، تهران ٢٠١٧ داستانی گم شده ایی از رابطه عاشقانه افیلیا و هملت است، داستانی گم شده در میانه سیاست، جنگ و انتقام... .سینا ساعى، زهرا بهروزمنش، آرمیتا فروزنده، محیا صدرزاده، دریا خلیلی، پانته‌آ قدیریان، دلنیا قادرپور، فرهاد رادمان، میلاد معیّری، محمد مسگری، سلمان صالحی، رضا داوودوندی بازیگرانی هستند که در این نمایش 85 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 15 ،20 ، 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «لامبورگینی» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری، نمایش تازه پردیس تئاتر شهرزاد بوده که از پنج شنبه هفته پیش رو در سالن 2 این مجموعه اجرای عمومی خود را آغاز می کند. «لامبورگینی» با بازی سیامک صفرى، اشکان خطیبى و حمید صفت تا دوشنبه 2 مرداد ماه هرشب ساعت 21:30 برای نمایش دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این نمایش یک ساعته 35 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش های پایتخت تازه می شوند!

نمایش «نوای اسرار آمیز» به طراحی و کارگردانی ساقی عطایی از ساعت 19 یکشنبه 11 تیرماه در تماشاخانه پایتخت به صحنه رفته و تا پایان ماه جاری میزبان مخاطبان در این سالن است. هومن کیایى و وحید آقاپور بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «نوای اسرار آمیز» نگاه متفاوت دو مرد به مقوله عشق است... . بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش«تماشاچی محکوم به اعدام» به نویسندگی و کارگردانی مقداد اسلامی از دوشنبه 12 تیرماه ماه میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه پایتخت شده است. این نمایش با بازی مقداد اسلامی، مسعود شاکرمی، ‌ شیرین صفایی، میرنادر مظلومی، الهه پور جمشید، حمید فتوحی، حمیدرضا زغم، یاسمن مهرابی و شروین برکت تا 12 مرداد ماه هرشب ساعت 21 برای مخاطبان تئاتر پایتخت به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر 20 و 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مشایخی فعلا به دو نمایش رضایت داده است!

نمایش «تلخی های شیرین» نوشته آتوسا قاضی، نمایشی است که کارگردانی آن به صورت گروهی انجام شده است. این نمایش از ساعت 17:30 پنج شنبه 15 تیرماه به تماشاخانه استاد جمشید مشایخی رفته و تا یکشنبه 25 تیر به نمایش خود ر این سالن ادامه می دهد. معصومه شکراللهی، میثم صابری فرد، حبیبه بهرامی، ابراهیم علی یاری، زهرا علومی، مهشید ذاکری، تقی علی ابادی و نرگس قدیر نژاد بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یکی بود که همیشه بود، بالا رفتیم ، شاید راست بود و پیدا ... یایین اومدیم شاید دروغ بود و پنهان . نمایش دریچه ای از هستی است که ما می نوازیم ، میخوانیم ، می گرییم و می خندیم... . بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «اگر یک روز دیگر زنده بودم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی راستی از یکشنبه 11 تیرماه میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی شده و تا 15 مرداد ماه هرشب ساعت 19 برای مخاطبان خود به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: روایت گورکنی در میان قبرستان که درفرانسه با ارواح در ارتباط است... . ساغر عزیزی، منصور نوبخت، ارمین اسحق محمدی، ندا فرج پور، حنانه محمودی، مهتاب امیرکافی، الهام میر دیلمی، بهراد رفیعی، پرنیا بارزدید، امید کاظم خواه، فرناز خرمی، محسن برغمدی، مهشید خدادی، علیرضا عرب، ارمین دخت کسرایی، آیناز کردبچه و مهدی راستی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط «اگر یک روز دیگر زنده بودم» را خریداری کنند.

 

 دا میزبانی خوب برای جوانان!

نمایش «هرمز» به نویسندگی و کارگردانی سورنا زاهدی از ساعت 18:30 یکشنبه 11 تیرماه به خانه نمایش دا رفته و تا دوشنبه 26 تیرماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. سورنا زاهدی و منا رشیدیان بازیگرانی هستند که در این نمایش 20 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش« مثبت هجده» نام نمایش دیگر خانه نمایش دا به نویسندگی آیدین آقازاده و کارگردانی تیما قاسمیان است، که از چهارشنبه 7 تیرماه نمایش خود در این سالن را آغاز کرده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: داستان از این قرار است که هریک از شخصیت ها هدفی را پیش خواهند برد و پایانی که نه تنها شما، بلکه بعد از هر اجرا خود ما را هم غافلگیر می کند... .این نمایش با بازی محمدرضا صفوی، مریم طاهری، بهزاد اطاعتی، سارا شاهد و تیما قاسمیان تا جمعه 23 تیرماه هرشب ساعت 20:15 دقیقه پذیرای نمایش دوستان در این سالن است. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 




نظرات کاربران