در حال بارگذاری ...
عباس سروری از جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره گفت:

جشنواره موجب بالا بردن سطح هنرهای نمایشی استان‌ها می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با تاکید بر جایگاه مهم جشنواره تئاتر سوره در دنیای تئاتر ایران گفت: برگزاری جشنواره تئاتر سوره موجب بالا بردن سطح دانش هنرهای نمایشی هنرمندان استان‌ها می‌شود

به گزارش ایران تئاتر عباس سروری رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با ذکر مطالب فوق افزود: تئاتر سوره همچنین استعدادهای این هنر در استان‌ها را کشف و به جامعه تئاتر حرفه‌ای کشور معرفی خواهد کرد.
 سروری در مورد برنامه‌های جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره گفت: با توجه به زمانبندی پیش‌بینی‌شده برای برگزاری جشنواره منطقه‌ای در کرمانشاه فرصت برگزاری برنامه‌های جنبی و کلاس‌های آموزشی برای گروه‌های شرکت‌کننده نداریم. زمان کم برگزاری جشنواره، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار را هم تحت‌الشعاع قرار داده است. نقد و بررسی نمایش‌های اجراشده می‌تواند به‌نوعی کارگاه آموزشی برای گروه‌های تئاتر استان‌های حاضر در جشنواره باشد؛ اما در این دوره این امر محقق نشده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه برای برگزاری جشنواره‌های هنری گفت: کرمانشاه سوابق خوبی در برگزاری جشنواره‌های تئاتر و امکانات مناسب آن در اختیار دارد. همین ویژگی افتخار میزبانی پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره را به کرمانشاه داده است.
وی در ادامه گفت: رقابت میان هنرمندان استان‌های مختلف کشور در تمامی زمینه‌های فنی اجرای یک تئاتر، خلاقیت و نوآوری آن‌ها را به همراه خواهد داشت. همچنین سابقه این جشنواره در معرفی هنرمندان تئاتر استانی به تئاتر سطح کشوری انگیزه‌ای دوچندان برای حضور هرچه بهتر آن‌ها را رقم خواهد زد.
سروری در پیشنهادی به مسئولین مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: جشنواره تئاتر سوره قابلیت بین‌المللی شدن را دارد؛ اما برای شکوفایی این ویژگی باید ابتدا جشنواره در سطح بین‌المللی معرفی شود. پیشنهاد من به مسئولین جشنواره در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای دست‌یابی به سطح بین‌المللی، اجرای نمایش‌های برگزیده و فاخر در کشورهای مختلف است. چراکه ابتدا باید تئاتر ما و جشنواره تئاتر سوره به هنرمندان و مردم عام کشورهای دنیا معرفی شود. سپس به جذب گروه‌های تئاتر کشورهای دیگر برای شرکت در جشنواره تئاتر سوره بپردازیم. با این کار می‌توانیم هم به رشد و کیفیت تئاتر کشور کمک کرده باشیم و هم پیام انقلاب و اخلاق‌مداری ایران اسلامی را به سراسر دنیا با زبان هنر به‌عنوان یک‌زبان بین‌المللی صادر کنیم.
وی در مورد شعار جشنواره با عنوان «اخلاق برای همه» گفت: پیام اخلاقی انتخاب درست و شایسته‌ای است که از سوی مسئولین برنامه‌ریز جشنواره شکل‌گرفته است. «اخلاق برای همه» و فرهنگ‌سازی آن در جامعه با زبان هنر، همان دغدغه مقام معظم رهبری است. ایشان به فرهنگ‌سازی در امر اخلاق‌مداری مردم با زبان هنر بارها تاکید داشته‌اند. تئاتر به‌عنوان هنری که بی‌واسطه با مردم ارتباط برقرار می‌کند می‌تواند مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی و انسانی را که برگرفته از فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اخلاقی است به مخاطبان خود منتقل کند.
سروری در پایان گفت: ضمن تشکر از همه مسئولین اداره کل هنرهای نمایشی از انتخاب حوزه هنری کرمانشاه به‌عنوان میزبان برگزاری منطقه یک «پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره»، خواهشمندم به بخش «کودک و نوجوان» جشنواره توجه بیشتری شود. چراکه کودکان پایه‌های مستحکم آینده مردم و کشور را می‌سازند. پس بهتر است هم به هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان بیشتر پرداخت و هم به موضوعات فرهنگ‌سازی و اخلاق‌مداری این قشر جامعه اهمیت بیشتری داد.

 




نظرات کاربران