در حال بارگذاری ...
به همت گروه تئاتر زندگی

هنرجویان ایرانی برای تولید یک اثر مشترک به فرانسه می‌روند

کارگاه ‌آموزشی تئاتر ویژه هنرجویان ایرانی در فرانسه به همت گروه تئاتر زندگی از ۱۲ تا ۳۱ جولای (۲۱ تیرماه تا ۹ مردادماه) در شهر سن اتین، فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر جعفر مهیاری کارگردان و سرپرست گروه تئاتر «زندگی» با بیان توضیحاتی در مورد تازه‌ترین فعالیت‌های اجرایی این گروه گفت: طبق توافق صورت گرفته میان گروه تئاتر «زندگی» و کمپانی فرانسوی «لیتو کاکس»، کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان ایران و فرانسه در این کشور برگزار خواهد شد.
سرپرست گروه تئاتر «زندگی» با تأکید بر تحکیم و ایجاد تعاملات فرهنگی در عرصه تئاتر بیان کرد: طبق فراخوانی که از سوی گروه، اواخر سال گذشته منتشر شد، کارگاه‌های متفاوتی در زمینه بازیگری، حرکت، طراحی صدا و ویدیو آرت، به مدت 20 روز در شهر سن اتین فرانسه برگزار خواهد شد.
وی افزود: ماحصل این کارگاه‌ها، تولید اثری مشترک و اجرای عمومی آن در فرانسه خواهد بود. همچنین قصد داریم این اثر نمایشی را در ایران هم اجرا کنیم.
مهیاری در رابطه با انتخاب افراد متقاضی برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: این انتخاب بر اساس تجربه و تخصص افراد به‌خصوص رشته تحصیلی آن‌ها صورت گرفت؛ اولویت ما با دانشجویانی بود که از تجربه اجرایی برخوردار بودند. البته ممانعتی برای حضور سایر علاقه‌مندان وجود نداشت اما اولویت ما با این افراد هم اشخاصی هستند که از تجربه اجرا برخوردارند.
این کارگردان تئاتر در رابطه با این اجرای مشترک بیان کرد: در حال حاضر کلیتی برای این اجرا در نظر داریم؛ اما با توجه به اینکه فعالیت ما به‌صورت کارگاهی است، طبیعتا متود و روش‌هایی که برای کارگاه در نظر می‌گیریم بر اثر تولیدی تأثیرگذار خواهد بود.
سرپرست گروه تئاتر «زندگی» گفت: 10 هنرجو از ایران 20 تیرماه عازم فرانسه خواهند شد تا با حضور 10 هنرجوی فرانسوی در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.
لازم به یادآوری است، گروه تئاتر زندگی از سال 92 اقدام به برگزاری ورکشاپ‌های مختلفی با حضور هنرمندانی از کشورهای کانادا، آلمان، بلژیک و فرانسه در ایران کرده است که حاصل این کارگاه‌های آموزشی اجراهای مشترکی همچون نمایش "شکسپیر " به کارگردانی رابرت گرین‌وود در تئاترشهر،"وقتی بدن‌ها حرف می زنند " به کارگردانی ترسا هافمن در تالا مولوی و جشنواره تئاتر دانشگاهی، "فراتر از کلمات " دیزی فل در تماشاخانه ارغنون و جشنواره تئاتر فجر، "ویترین " به کارگردانی ساندرا هامل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "ناگهان " به کارگردانی لتی سیا و "سنگ‌های نامرئی " به کارگردانی الکساندرا اسکچل در تماشاخانه بازیگاه و "مرز " به کارگردانی جعفر مهیاری در فرهنگسرای اندیشه بوده است. این آثار نمایشی در شهرهای مختلف آلمان و بلژیک و فرانسه نیز اجرا شده‌اند.

 




نظرات کاربران