در حال بارگذاری ...
گزارش نشست رسانه ای نمایش خسیس به کارگردانی مریم کاظمی

نمایش هایم را برای مردم کوچه و بازار اجرا می کنم

مریم کاظمی کارگردان – بازیگر با سابقه سینما ، تلویزیون وتئاتر چندی است تمرینات نمایش خسیس را در پردیس تئاتر تهران آغاز کرده است . رام زن سرکش ، ماه پیشونی ، شاهزاده خانم بدترکیب ، کلوچه دارچینی و غول بزرگ مهربان از جمله اجراهای کاظمی در عرصه تئاتر است .

به گزارش ایران تئاتر نشست رسانه ای نمایش خسیس در مجموعه تئاتر شهر و سالن مشاهیر با حضورمریم کاظمی ، ساقی زینتی و هومن رهنمون کارگردان و بازیگران نمایش برگزار شد .

مریم کاظمی در ابتدای جلسه ضمن اشاره به شیوه کاریش عنوان کرد : همیشه این دغدغه را دارم نمایشهای را روی صحنه اجرا کنم که مردم عادی و کوچه و بازار بیایند و آنها را ببینند و بر همین اساس نمایش نامه هایی متناسب و سرگرم کننده را انتخاب می کنم. شیوه اجرایم خاص است و ماحصل تجربیات چهار دهه ایم در گروه تئاتری مستقل است .

این کارگردان در ادامه نشست ضمن اشاره به علاقه اش به اجرای نمایش های کمدی کلاسیک خاطر نشان کرد : در کارهای اخیرم منجمله رام کردن زن سرکش و همین نمایش خسیس ژانر اثر کمدی کلاسیک است. کمدی کلاسیکی که شامل کمدی و تراژدی است . هر دوی این نمایش ها برگرفته از داستان های کهن هستند .

کاظمی با تاکید بر اعتقادش به قصه گویی در اجرای نمایش هایش عنوان کرد :تمرکز گروه ما روی قصه گویی به سبک ساده و قابل فهم با استفاده از حرکات نمایشی طراحی شده بر اساس الگوهای ایرانی مثل سیاه بازی ، تخته روحوضی و غیره است .کاری که مناسب دیدن همه اعضا یک خانواده باشد .

در ادامه نشست ساقی زینتی در باره نقشش در نمایش خسیس گفت :‌18 سال بود به واسطه حضور در سینما و تلویزیون از تئاتر دور بودم و از مریم کاظمی خواستم که در نمایشش بازی کنم و ایشان هم موافقت کرد . من در نمایش خسیس نقش فروزین را بازی می کنم که مثل خودم شخصیت شلوغ و پر تحرکی دارد .

هومن رهنمون بازیگر دیگر نمایش در باره حضورش در خسیس متذکر شد : من در نمایش خسیس نقش کلانت را بازی می کنم .نقشی که به لحاظ سن و سالی بیست سالی از من کوچکتر است و برایم ایفایش چالش زا بود و چون از سایر بازیگران دیرتر به گروه پیوستم برای آماده شدن مراحل سختی را تجربه کردم و سال هایی که به ایران برگشته ام کمتر مجال بازیگری را داشته ام .

در بخش پایانی نشست نمایش خسیس مریم کاظمی در باره روند تمرینات عنوان کرد : تمرینات از 27 فروردین ماه در پردیس تئاتر تهران شروع شده و اجرای عمومی نمایش ازسی تیرماه آغاز و اجرای ژنرال نمایش 27 تیرماه خواهد بود .

 

گزارش از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران