در حال بارگذاری ...
با اقتباسی از خسرو و شیرین نظامی

دا میزبان "عاشقانه فرهاد" می شود

نمایش "عاشقانه فرهاد" با اقتباس از خسرو و شیرین نظامی از ۲۵ تیر در خانه نمایش دا به روی صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش موزیکال و فیزیکال "عاشقانه ی فرهاد" به کارگردانی کیا ثلاثی از 25 تیر در خانه نمایش دا(آو سابق) به روی صحنه می رود.

در "عاشقانه فرهاد" بدن انسان به مثابه عروسک عمل می کند و فانتزی و متریال عروسک به بدن بازیگر اضافه می شود. شخصیت ها همچون عروسک هستند که توسط هدایتگران و گاهی توسط عروسک گردان نامرئی گردانده می شوند. کلام شکل آوازی دارد و روایت بر همین اساس شکل می گیرد. هم چنین صحنه پردازی خالی نمایش اقتباسی از فضای نمایش ژاپنی است.
در این نمایش، پردیس زارع، دنیا روحانی، سعید وفایی و کیا ثلاثی به ایفای نقش می پردازند.

"عاشقانه فرهاد" آخرین اثر از سه گانه اقتباسی داستان های کهن ایرانی است که براساس خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی نوشته شده.

کیا ثلالی پیش از این "عاشقانه زال" را براساس داستان زال و رودابه و  "عاشقانه فریدون" را براساس شاهنامه کارگردانی کرده بود که هدف هر سه نمایش، تمرکز بر بیان و بدن بازیگر به عنوان مبنای روایت است.
 از دیگر عوامل این نمایش می توان به قاسم زارع(مشاور کارگردان)، حسین زنگنه(نویسنده و ترانه سرا)، رضا فانید(آهنگساز)، آرش رضایی،کیاثلاثی(طراحان حرکت)، عادله لطفی،نگین سمایی،فرزام زمانی، رضا فانید(نوازندگان)، یاسمن طاهری خسروشاهی(تبلیغات مجازی) و حمیدرضا آگاهی(عکاس) اشاره کرد.


"عاشقانه فرهاد" از 25 تیر، هر شب به جز شنبه ها ساعت 21 در خانه نمایش دا(آو سابق) واقع در میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام (به سمت میدان گلها) خیابان جهانمهر، پلاک 26 به روی صحنه می رود.

 

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران