در حال بارگذاری ...
به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان انجام می شود

تخفیف 50 درصدی «ماه‌پیشونی» به مدت یک هفته

نمایش «ماه‌پیشونی» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان با کارت ویژه مهدکودک‌ها‌ پنجاه‌ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

به گزارش ایران تئاتر گروه نمایشی «ماه‌پیشونی» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، مصادف با درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده شهیر ایرانی و خالق «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به مدت یک هفته برای مهدکودک‌ها تخفیف ویژه پنجاه درصد در نظر گرفته است.

آنچه کودکان را در بزرگسالی به مخاطبان تئاتر و ادبیات تبدیل می‌کند، آشنایی آن‌ها از کودکی با نمایش و ادبیات است. دیدن نمایش‌های عروسکی و تئاتر کودکان فرصتی برای آشنایی بیشتر آن‌ها با تئاتر و شکل گرفتن سلیقه هنری شان در بزرگسالی است. این نمایش نیز فرصتی است برای آشنایی کودکان با یک هنر تاثیرگذار. 

نمایش عروسکی «ماه‌پیشونی»‌ نوشته ایوب آقاخانی نمایش برگزیده دهمین دوره جشنواره بین‌المللی تهران-مبارک است که سال 1384در تالار کوچک مجموعه تاترشهر به روی صحنه رفت. «ماه پیشونی» تولید کارگاه عروسکی گروه تاتر معاصر است.

در خلاصه قصه این نمایش عروسکی آمده: «قصه‌گو قصه میگه، قصه شاهزاده‌ای که توی خواب، دخترکی رو می‌بینه که ماه رو پیشونیش داره،  شاهزاده جوان یک دل نه صد دل عاشقش میشه. از سوی دیگه توی یه شهر کوچیک با دختر مهربونی آشنا می‌شیم که‌ با نامادری و ناخواهری زندگی می‌کنه و باتموم سختی‌ها با همه مهربونی می‌کنه. یه روز دخترک وقتی داشته پنبه‌ها رو می‌ریسیده باد پنبه‌هاش رو می‌ندازه تو چاه، دخترک از ترس نامادریش می‌ره تو چاه تا پنبه‌هاش رو برداره. که متوجه می‌شه ناخواسته وارد خونه یه غول بامزه شده .غول درمقابل سه تا شرط پنبه‌های دخترک رو حاضره برگردونه، دخترک مهربانانه شرط‌های غول بامزه رو به‌جا می‌آره و غول بامزه هم پنبه‌هاش رو برمی‌گردونه و روی پیشونیش یه ماه زیبا می‌کاره، ماه پیشونی زیباتر میشه، ناخواهریش حسادت می‌کنه و سراغ غول میاد وازش به زور ماه رو می‌خواد و حاضر نمیشه شرط‌های غول رو که شستن  ظرف‌ها، شونه‌کردن موها وجاروکردن خونه غول هست انجام بده، غول عصبانی میشه و رو پیشونی ناخواهری به جای ماه شاخ می‌کاره و...»

آزاده انصاری پیش‌تر نمایش‌های «تنهاترین زیبای مرده»، «ماکوندو»، «برای سایه نوشتن‌ها»، «بی‌بی بیدل»، «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن»و... را به صحنه برده است.

نمایش «ماه‌پیشونی» از 11 تیرماه هر شب ساعت 18:30 در پردیس تاتر تازه تاسیس شهرزاد واقع در خیابان نوفل لوشاتو تقاطع رازی به روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نظرات کاربران