در حال بارگذاری ...
فرزند شهید بهشتی در دیدار خانواده شهدا از نمایش «هفت روز از تیر شصت» :

تلاشی موفق برای بازسازی حادثه هفتم تیر

مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه تعدادی از اعضای خانواده آیت الله شهید بهشتی با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش «هفت روز از تیرشصت» دیدن کردند.

به گزارش ایران تئاتر محمدرضا بهشتی فرزند آیت الله شهید بهشتی بعد از پایان اجرای نمایش با تقدیر از گروه نمایشی بیان کرد: به هر حال اجرای چنین آثار نمایشی یادآور خاطراتی است که از زمان وقوع آن نزدیک به 40 سال است که می گذرد و به نظر من تولید چنین آثاری باعث می شود که نسل جوان چهره های تاثیرگذار انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسند. نمایش «هفت روز از تیر شصت» تلاشی برای بازسازی حادثه هفتم تیر بود که به نظر من در بعضی نقاط بسیار موفق عمل کرده بود و در برخی نقاط برخی از صحنه ها با فاصله نسبت به اصل واقعه روایت شده بود.
وی ادامه داد: قدرمسلم واکاوی این حادثه نه فقط برای یادمان شهادت افرادی که با گذشت زمان تاریخی شدند، بلکه به عنوان یک واقعه مهم که فکر می کنم آموزش های زیادی را در بر می گیرد، اهمیت دارد. به هر ترتیب این اثر نمایشی با قدرتی که در نحوه شخصیت سازی و ایفای نقش بازیگران دارا بود از جهت اجرا کار بسیار موفقی بود که حتی در برخی از صحنه ها نیز تماشاگر را تحت تاثیر قرار می داد و من امیدوارم همان گونه که دوستان از درون یک زحمت فراوان کار نسبتا خوبی را روی صحنه بردند در تاثیرگذاری محتوایی آن نیز موفق باشند.
انصاری قائم مقام بنیاد شهیدو امورایثارگران نیز هم بیان کرد: حادثه هفتم تیر یکی از فرازهای حساس بزرگ و غم بار دهه شصت نظام جمهوری اسلامی ایران بود و واقعا پیچیدگی های زیادی دارد که در این نمایش فقط گوشه ای از اتفاقات که قادر نیستیم آنها را به زبان بیاوریم برای مخاطبان روی صحنه رفت. از نظر من کلیات نمایشنامه با کلیات حادثه کاملا منطبق بود که می تواند برای هر بیننده ای موضوع قابل توجهی باشد.
وی عنوان کرد: مشارکت در تولید نمایش «هفت روز ازتیر شصت» بنابر توصیه مقام معظم رهبری صورت گرفته که علیرغم گذشت سه دهه هنوز از کار اساسی و مهمی برای نشان دادن ابعاد مختلف حادثه هفتم تیر برای ثبت در تاریخ انجام نگرفته و ما تلاش کردیم این کار مشترک بین بنیاد شهید و مجموعه تئاتر شهر گام موثری در جهت تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد. ما در حوزه سینما نیز مشغول تولید اثری هستیم که فیلمنامه آن توسط آقای فرهاد توحیدی به اتمام رسیده و ما طی روزهای آینده وارد مرحله تولید فیلم خواهیم شد.
قائم مقام بنیاد شهیدو امورایثارگران گفت: به طور حتم با تولید این دو کار آنچه در حق حادثه هفتم تیر است اتفاق
نمی افتد، ما معتقدیم قطعا باید کارهای بیشتری در این زمینه تولید شود چرا که بر این باوریم این روند تولید مطلوب زوایا و درس های مختلفی از حادثه را به مردم عزیزمان می آموزد.
سید حسین موذنی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، صباغ از بازماندگان حادثه هفتم تیر، شهبازی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، لوریس چکناوریان، خسرو شهراز، رحمت امینی، فرهاد توحیدی، مهرداد کورش نیا، جلال تجنگی، سیروس همتی، علی شمس، محمدرضا الوند، آریان رضایی، حمیرا ریاضی از جمله مهمانان ویژه اجرای نمایش «هفت روز از تیر شصت» بودند.
 

 




نظرات کاربران