در حال بارگذاری ...
25 تیرماه در فرهنگ سرای اندیشه انجام می شود

رونمایی کتاب " سه سه " نوشته سیروس همتی با حضور صادقی و امینی

سیروس همتی کارگردان بازیگر تئاتر سالها است که در حوزه بازیگری و تدریس فعالیت می کند . صبح به خیر ، مرز ، به کارگر ساده نیازمندیم ، خوب بد زشت ، مومیا ، ماجرای نیمه شب ، خاک سرخ ،اسب و حریم از جمله کارهای مهم کارنامه کاری همتی محسوب می شوند.

سیروس همتی در گفت گو با ایران در باره فعالیت های جدید کاریش عنوان کرد : بیست و پنج تیر ماه مراسم رونمایی ونقد و بررسی کتابم سه سه خواهد بود و ناشر کتاب نشر نیستان است. مراسم در ساعت 17 در فرهنگ سرای اندیشه با حضور دکتر قطب الدین صادقی و دکتر رحمت امینی انجام خواهد شد . این کتاب شامل شش نمایش نامه است و در شمارگان 1400 نسخه چاپ شده است . در کتاب سه سه ، سه نمایش بلند با نام های صبح به خیر ، فیش آباد ، مهندس و سه نمایش نامه کوتاه درمان ، راه و برزخ وجود دارد. این نمایش نامه های کوتاه هرکدامشان پنج صفحه است .

سیروس همتی در باره مضامین متفاوت نمایش نامه های کتابش افزود : نمایش نامه فیش آباد که مضمونی اجتماعی  و طنز دارد و در باره فیش های حقوقی نجومی برخی از مدیران دولتی است . صبح به خیر هم در باره عشق ، وفاداری و جنگ است. مهندس هم در باره عشق یک کارگر به یک خانم مهندس در محل کارش است .

همتی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به برنامه ریزی برای نمایش نامه خوانی  این متون عنوان کرد: در هفته آخر تیر ماه در تئاتر شهر سه شب نمایش نامه خوانی هم داشت و نمایش نامه فیش آباد اولین نمایشی که در این برنامه نمایش نامه خوانی می شود . این نمایش نامه خوانی با مشارکت نشر نیستان انجام خواهد شد . در ادامه هم در مرداد ماه نمایش نامه خوانی خواهم داشت و بیشتر در این مقطع زمانی تمرکزم در تئاتر نوشتن متن و نمایش نامه خوانی است .

این کارگردان با اشاره به حضورش در جشنواره تئاتر فجر افزود : متن فیش آباد را برای ارائه به دبیر خانه فجر آماده کرده ام . که بتوانم در جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه اجرایش کنم .

 

 

 




مطالب مرتبط

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه‌سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران