در حال بارگذاری ...
25 تیرماه در فرهنگ سرای اندیشه انجام می شود

رونمایی کتاب " سه سه " نوشته سیروس همتی با حضور صادقی و امینی

سیروس همتی کارگردان بازیگر تئاتر سالها است که در حوزه بازیگری و تدریس فعالیت می کند . صبح به خیر ، مرز ، به کارگر ساده نیازمندیم ، خوب بد زشت ، مومیا ، ماجرای نیمه شب ، خاک سرخ ،اسب و حریم از جمله کارهای مهم کارنامه کاری همتی محسوب می شوند.

سیروس همتی در گفت گو با ایران در باره فعالیت های جدید کاریش عنوان کرد : بیست و پنج تیر ماه مراسم رونمایی ونقد و بررسی کتابم سه سه خواهد بود و ناشر کتاب نشر نیستان است. مراسم در ساعت 17 در فرهنگ سرای اندیشه با حضور دکتر قطب الدین صادقی و دکتر رحمت امینی انجام خواهد شد . این کتاب شامل شش نمایش نامه است و در شمارگان 1400 نسخه چاپ شده است . در کتاب سه سه ، سه نمایش بلند با نام های صبح به خیر ، فیش آباد ، مهندس و سه نمایش نامه کوتاه درمان ، راه و برزخ وجود دارد. این نمایش نامه های کوتاه هرکدامشان پنج صفحه است .

سیروس همتی در باره مضامین متفاوت نمایش نامه های کتابش افزود : نمایش نامه فیش آباد که مضمونی اجتماعی  و طنز دارد و در باره فیش های حقوقی نجومی برخی از مدیران دولتی است . صبح به خیر هم در باره عشق ، وفاداری و جنگ است. مهندس هم در باره عشق یک کارگر به یک خانم مهندس در محل کارش است .

همتی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به برنامه ریزی برای نمایش نامه خوانی  این متون عنوان کرد: در هفته آخر تیر ماه در تئاتر شهر سه شب نمایش نامه خوانی هم داشت و نمایش نامه فیش آباد اولین نمایشی که در این برنامه نمایش نامه خوانی می شود . این نمایش نامه خوانی با مشارکت نشر نیستان انجام خواهد شد . در ادامه هم در مرداد ماه نمایش نامه خوانی خواهم داشت و بیشتر در این مقطع زمانی تمرکزم در تئاتر نوشتن متن و نمایش نامه خوانی است .

این کارگردان با اشاره به حضورش در جشنواره تئاتر فجر افزود : متن فیش آباد را برای ارائه به دبیر خانه فجر آماده کرده ام . که بتوانم در جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه اجرایش کنم .

 

 

 




نظرات کاربران