در حال بارگذاری ...

این نمایش پیش از این در بیست و پنجمین جشنواره بین‌امللی تئاترفجر در تالار مولوی به روی صحنه رفت که با استقبال علاقه‌مندان تئاتر نیز قرار گرفت.

این نمایش پیش از این در بیست و پنجمین جشنواره بین‌امللی تئاترفجر در تالار مولوی به روی صحنه رفت که با استقبال علاقه‌مندان تئاتر نیز قرار گرفت.

نمایش"کالون و قیام کاستلیون" نوشته اشتفان تسوایک با بازخوانی حمیدرضا نعیمی و به کارگردانی آرش دادگر از پنجشنبه 17 خردادماه در تالار چهارسو به روی صحنه رفت.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاتر، این نمایش پیش از این در بیست و پنجمین جشنواره بین‌امللی تئاترفجر در تالار مولوی به روی صحنه رفت که با استقبال علاقه‌مندان تئاتر نیز قرار گرفت.
داستان نمایش درباره ژان کالون - رهبر مذهبی فرقه پورتستان‌های ژنو- است که میشل سروه را به خاطر داشتن اختلاف نظر مذهبی، دستگیر و محاکمه می‌کند.
میشل از سباستین کاستلیون(یکی دیگر از اندیشمندان آزاده‌ای که از سوی ژان‌کالون از تدریس در دانشگاه و نوشتن کتاب منع شده) می‌خواهد در دادگاه وکالت او را بپذیرد. سباستین از پذیرفتن وکالت او امتناع می‌کند. میشل در دادگاه تمام اتهام را رد کرده و هرگونه شک و شبهه و اشکالاتی را که به نظرات و کتاب‌هایش وارد می‌کند، پاسخ می‌دهد. با این حال، انجمن کشیشان ژنو تحت تأثیر و نفوذ ژان کالون دستور اعدام میشل را صادر می‌کند. اعدام میشل به عنوان یک قتل مذهبی سرآغاز قیام کاستلیون علیه نظام خشک و استبدادی ژان کالون است.
آرش دادگر در یادداشتی می‌گوید:«گروه ما به دنبال این بود که چگونه می‌توانیم از قضاوت دوری کنیم، شعار ندهیم و طوفان به پا کنیم؛ طوفانی که در هیچ، ایجاد شود؛ در لابیرنتی که دیواری ندارد، فضایی باز ولی بسته و خفه، با این حال لجام گسیخته.»
نمایش کالون و قیام کاستلیون از تاریخ یاد شده با بازی کامبیز امینی، فرید قبادی، خسرو شهراد، حمیدرضا نعیمی، یعقوب صباحی، بهناز نازی، مسعود رحیم‌پور، افشین ارجمند، بهروز کاظمی، عمار آشوری، سهراب رستمی و آرش دادگر ساعت 45/19 در تالار چهارسو پذیرای علاقه‌مندان تئاتر است.