در حال بارگذاری ...
با حضور سیده راحله رودکی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه تشریح شد

«چشم انداز تئاتر استان ها» و بودجه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

سیده راحله رودکی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه در نشست «چشم‌انداز تئاتر استان‌ها»، از مشارکت دولت در پروژه های مردمی گفت و درباره تخصیص اعتبار استان توضیح داد.

به گزارش ایران تئاتر مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ضمن اعتبارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بخش غیردولتی مواردی در نظر گرفته شده که یکی از آنها در خصوص مشارکت دولت با پروژه‌هایی است که 40 درصدشان از طریق مشارکت‌های مردمی انجام شده است. چون ما اعتبارات محدودی داریم که برای تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی می‌خواهیم با خیران و افرادی که در این خصوص سرمایه‌گذاری می‌کنند همکاری داشته باشیم.
رودکی ادامه داد: موضوع کمک‌های فنی و اعتباری هنوز به طور مشخص بررسی نشده که سال 96 به چه شکل قرار است هزینه‌کرد داشته باشیم اما در سال 95 قرار بر این شده که برای طرح‌های نیمه دولتی، بخشی را به صورت کمک بلاعوض یا با سود کارمزد پرداخت کنیم. این می‌تواند کمک دولتی به مراکز فرهنگی از جمله تئاتر باشد.
او همچنین با اشاره به موضوع نظارت بر تفاهم‌نامه‌های مرکز هنرهای نمایشی گفت: امسال به نتیجه رسیدیم که ناظر مرکز هنرهای نمایشی خود آقای شفیعی باشد و ایشان بر مجموعه اعتبارات ابلاغی استان‌ها نظارت داشته باشد. یعنی شما تفاهم‌نامه‌ها را تبادل می‌کنید و مدیرکل استان مجری و آقای شفیعی ناظر مرکز هنرهای نمایشی خواهد بود. قرار است امسال به این صورت پیش برود تا بر روند فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان نظارت کنیم که اعتبارات ابلاغ شده در جای خودش هزینه شود و برای مصارف دیگری جز آنچه در تفاهم نامه تصویب شده مصرف نشود.
رودکی همچنین در پاسخ به ابهام‌هایی در خصوص واگذاری مدیریت سالن‌ها و اختصاص درآمد آنها به استان و ذکر در موافقت‌نامه‌های سال بعد و اضافه شدن به سرجمع اعتبارها گفت: هم اینک خیلی از استان‌ها هستند که درآمدشان وصول و به خزانه واریز می‌شود و موافقت‌نامه مبادله شده و به استان برمی‌گردد اما به نظرم برخی دوستان راه را اشتباه رفتند. باید حتما از طریق دستگاه‌های ملی این اتفاق بیفتد یعنی باید اطلاعات به دفتر بودجه ارائه شود و ما از سازمان برنامه درخواست کنیم که جزو درآمدهای استان قلمداد شود و بعد از اینکه واریزی‌ها قطعا اعلام شد و ما اعلامیه‌اش را دریافت کردیم موافقت‌نامه مربوطه همزمان با ابلاغ اعتبار به ستاد وزارتخانه نهایی شود و حدود 90 درصد اعتبار واریز شده به خزانه به استان‌ها برگردانده شود.
او خاطرنشان کرد: این درآمدها را دولت درآمد-هزینه قلمداد می‌کند. اما حتما استان‌ها باید اطلاعاتش را به دفتر بودجه وزارتخانه بدهند؛ ضمن قانون بودجه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و بسترش فراهم شده است موافقت نامه مربوطه توسط ستاد وزارتخانه مبادله می‌شود و مبالغی که مربوط به هر استان است از طریق ابلاغ اعتبار به ذی حسابی اداره‌کل خواهد شد و در فصولی که قبلا صحبت کردیم قابل مصرف است.

 




نظرات کاربران