در حال بارگذاری ...
قطب‌الدین صادقى پس از تماشای «بوف نه‌چندان کور»

در مورد صادق هدایت باید بی‌پرده‌تر صحبت کرد

قطب‌الدین صادقى بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر پس از دیدن «بوف نه‌چندان کور» گفت: مسئله‌ی اصلى هدایت علاوه بر عوامى گوى بودن فرهنگ معاصر دوران خودش، مهم‌ترین مسئله روانشناسی فردی خودش است

به گزارش ایران تئاتر این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش درباره آثار صادق هدایت گفت: مسئله‌ی اصلى هدایت علاوه بر عوامى گوى بودن فرهنگ معاصر دوران خودش، مهم‌ترین مسئله روانشناسی فردی خودش است؛ که برآمده از برخى از ناهنجاری‌های طبیعى است.
هدایت در همه‌ی عمرش، هیچ ارتباط عاشقانه‌ی عمیقى نداشته، ناتوانى جنسى و جسمی، ضربه‌ی بزرگى به او زد که تبدیل‌شده به موجود ناتوان خنزرپنزری‌ای که زن اساطیرى را می‌کشد.
وى در ادامه اذعان داشت: «در بوف نه‌چندان کور» قصه‌ها قاطی دیگری شده‌اند و یکی در پرتو دیگرى است به نظر من این اثر ساختار بازی دارد، که قرار است مخاطب از طریق هدایت این اثر را بفهمد و از طریق این اثر هدایت را، به نظرم ای‌کاش این اثر فقط بر هدایت متمرکز می‌شد بادانش و دانایى ما بیشتر منطبق می‌شد، به‌هرحال با این ساختار تقریباً سیال و پیوندى فضاهایی را آفریده که با بازى خوب بازیگران، اثر خوبی است هرچند انتقادم بر آنکه فهم و دانش ما از هدایت در این اثر افزون نشده پابرجاست.

نمایش بوف نه‌چندان کور به نویسندگى و کارگردانى محمدعلی سجادى و به تهیه‌کنندگی حمید عرب در تماشاخانه ایرانشهر تا ٣٠ تیرماه به روى صحنه می‌رود.

در این نمایش بازیگرانى چون مسعود کرامتى، رحیم نوروزى، الهام نامى و نازنین کریمى به ایفاى نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به نازنین کریمی (مجری طرح)، ایمان توکلی (برنامه‌ریز)، سید مسعود صمدی (مدیر تولید)، باران سیبی (یار کارگردان و منشی صحنه)، احسان آنالویی (موسیقى ساز)، الهام شعبانى (طراح لباس)، سعید یزدانى (طراح صحنه)، نیلوفر رهبری (طراح صورتگرى)، سید مجید سیادت (طراح نور)، سارا حدادی (مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومی- مکث)، آرین امیرخان – فیلم نیوز -(حامى مجازى)، بهزاد خورشیدی (گرافیست)، محمد صادق زرجویان (عکاس و سازنده نمونه فیلم)، نوژان مقدس (تصویر بردار پشت صحنه)، علی اصغر ایزی (مدیر صحنه) اشاره کرد.

 




مطالب مرتبط

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نظرات کاربران