در حال بارگذاری ...
سه زن معاصر در نمایش جدید محسن حسینی

«فروغ ساراپینا» در ایرانشهر به صحنه می رود

«فروغِ ساراپینا» به کارگردانی محسن حسینی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «فروغِ ساراپینا» به نویسندگی و کارگردانی محسن حسینی شهریور ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

محسن حسینی کارگردان، بازیگر، طراح حرکات موزون، مدرس و پژوهشگر تئاتر است، که در نمایش هایی چون مسخ، ‏من از کجا عشق از کجا، ‏من آنتونن آرتو و ‏ویتسک  بازی کرده.

«فروغ ساراپینا» یک تئاتر پرفورمنس است، در ستایش عشق و هنر و برگرفته از آثار فروغ فرخزاد، سارا کین و پینا باوش است؛ اما بیوگرافی هنرمندان مدنظر نیست و به دلیل اشتراک این 3 بانوی هنرمند که در زمان خود اسطوره بودند و آثارشان شاعرانه و زنانه است؛ انتخاب شده اند. اما نقل قول های مستقیم و غیر مستقیم از آثار بانوان هنرمند دیگر نیز در این نمایش وجود دارد.

در این نمایش روجا جعفریان، سپیده صیفوری، روزبه مهر،‌ الهه مونسی، آزاده به منش و محسن حسینی به ایفای نقش می پردازند؛ روجا جعفریان از بازیگران ایرانی تئاتر آلمان است که برای اولین بار در ایران به صحنه می رود.

جلال تهرانی طراحی صحنه و نور «فروغ ساراپینا» را بر عهده دارد.

«فروغ ساراپینا» از شهریور در سالن ناظرزداه کرمانی تماشاخانه ایرانشهر واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان به صحنه می رود.

 

 




نظرات کاربران