در حال بارگذاری ...
در پردیس تئاتر تهران اتفاق افتاد

نخستین کارگاه تخصصی حرکت افتتاح شد

نخستین کارگاه تخصصی و دائمی حرکت معاصر عصر دیروز با حضور هنرمندان وتعدادی از مسئولین شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نخستین کارگاه تخصصی و دائمی حرکت معاصر عصر دیروز با حضور هنرمندان وتعدادی از مسئولین شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مراسم که عصر شنبه 31 تیرماه در سالن اجتماعات پردیس تئاتر تهران  با حضور شهردار ناحیه و معاونین منطقه و همچنین تعدادی از هنرمندان هنر حرکت برگزار شد، حسین مسافرآستانه ضمن خیرمقدم به حاضرین افتتاح چنین فضایی را سرآغاز شکل گیری مدرسه تئاتر تهران تحت نظر دکتر محمود عزیزی دانست.

مدیر پردیس تئاتر تهران در ابتدای این برنامه گفت: در تئاتر امروز جهان نمی توان نقش حرکت را نادیده گرفت. در این زمینه در تئاتر ایران هم کارهای  ویژه ای به دنیا عرضه شده است ولی تا به حال مکانی مختص به این شاخه هنری درنظر گرفته نشده و همه چیز معطوف به کارگاه های کوتاه مدت بوده است.

وی افزود: پردیس تئاتر هم در اولین حرکت جدی در راستای شکل دهی به مدرسه تئاتر تهران این فرصت را به عنوان اولین کارگاه تخصصی و دایمی هنر حرکت فراهم آورده است.

مسافرآستانه در ادامه با تشریح موقعیت پردیس تئاتر تهران بر همکاری شهرداری و دیگر نهادها جهت شناخت و دسترسی عموم مردم به این فضای هنری تاکید کرد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز «محمود رضا رحیمی» و «محسن حسینی» هر کدام در صحبت هایی جداگانه بر اهمیت نگاه آکادمیک و دقیق به هنر حرکت تاکید کردند.

 محسن حسینی در بخشی از صحبت های خود گفت: اساس علم بر جزئی نگری است  و واژه حرکت یک واژه کلی است. در یک فضای تخصصی نیاز است دقیق تر و روش مند با این هنر برخورد کرد.

وی ضمن استقبال از تدریس در این فضای تخصصی اظهار امیدواری کرد که در فضای تمرین و سالن های حرفه ای پردیس تئاتر تهران چنین حرکت هایی بتواند به سرانجام برسد. 

محمودرضا رحیمی دیگر هنرمند فعال این شاخه از هنر تئاتر گفت: ایجاد چنین فضایی می تواند آغازگر یک حرکت گسترده در سطح کشور باشد و می تواند زمینه ای را فراهم آورد تا حرکت و شناخت بدن در ایران مورد شناخت دقیق قرار بگیرد. نیاز است هم شهرداری و هم هنرمندان برای ثبات چنین موقعیتی تلاش کنند.

وی در بخشی از صحبت هایش با تشکر از یاسر خاسب وی را نماینده واقعی این هنر در سطح بین الملل دانست.

در ادامه یاسر خاسب نیز طی صحبتی با یادی از بهرام ریحانی و مجید بهرامی اعلام کرد: به زودی فراخوان نخستین فستیوال حرکت که با هم فکری هنرمند این رشته شکل گرفته است ارائه می شود که بتوانیم نگاه جدی به این مقوله را در همه جای ایران گسترش دهیم.

این کارگردان و مسئول گروه «بدن دیوانه» همچنین از شهرام کرمی و حسین مسافرآستانه  به جهت تلاشی که برای اختصاص این مکان انجام دادند تشکر کرد.

در پایان این برنامه با پخش کلیپی به یاد «بهرام ریحانی» سالن تمرین کارگاه اختصاصی و دائمی حرکت که به نام این هنرمند فقید نامگذاری شده توسط خواهر او و شرکت کنندگان در مراسم افتتاح شد.




مطالب مرتبط

تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد
تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد

جلیل اکبری‌صحت با اشاره به اینکه نمایش «رستاخیز عشق» به زندگی مولانا می‌پردازد، تأکید کرد «رستاخیز عشق» در 14 پرده، مقاطع مهم زندگی مولانا را دنبال می‌کند. او همچنین درباره نقش تبلیغات در دیدن شدن آثار نمایشی گفت ما در تئاتر با بستر مشخص و تعیین‌شده‌ای برای تبلیغات مواجه ...

|

گفت‌وگو با حسین مسافرآستانه

«رستاخیز عشق» محدود به زمان و مکان خاصی نیست
گفت‌وگو با حسین مسافرآستانه

«رستاخیز عشق» محدود به زمان و مکان خاصی نیست

حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق» می‌گوید این نمایش با توجه به محتوا و ساختار، محدود به زمان و مکان خاصی نیست و باید در نظر داشته باشیم که ضرورت دارد زمان و هزینه بیشتری برای پرداختن به وجوه متفاوت تمدنی خودمان صرف کنیم.

|

حسین مسافرآستانه مطرح کرد

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان مسیر محتوایی و عملکرد موفقی داشته است
حسین مسافرآستانه مطرح کرد

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان مسیر محتوایی و عملکرد موفقی داشته است

حسین مسافرآستانه عضو هیئت داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره توانسته در مسیری که به لحاظ محتوایی برای خود انتخاب کرده عملکرد موفقی داشته باشد.

|

نظرات کاربران