در حال بارگذاری ...
مسعود موسوی در رابطه با سه پروژه جدید با ایران تئاتر مطرح کرد

«من اعتراف نمی‌کنم» ادغامی از هنرمندان حرفه‌ای و دانشجو است

مسعود موسوی در ماه‌های آینده با سه نمایش «من اعتراف نمی‌کنم» ، «آدم، آدم است ۲» و «به پرواز تهران-فرانکفورت خوش‌آمدید » چراغ سالن‌های نمایش را روشن خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر مسعود موسوی کارگردان ، مدرس و منتقد تئاتر در رابطه با آغاز سه پروژه جدید خبر داد .از میان این نمایش‌ها یکی برای شهریور و دو نمایش دیگر در نیمه دوم سال مدنظر قرارگرفته است.

موسوی طی مذاکره‌ای با امیرحسین حریری رئیس تالار مولوی ، برای اجرای نمایش «آدم آدم است 2» اعلام آمادگی کرده است .

«آدم آدم است 2» نوشته برتولت برشت و متشکل از گروه دانشجویان است .این نمایش در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در بخش اساتید شرکت کرده بود و هم‌اکنون برای اجرای عموم آماده است. وی در رابطه با این نمایش گفت:«ما بایستی دانشجویان بااستعداد را شناسایی کرده و از آن‌ها در اجراهای عموم استفاده کنیم تا به‌عنوان مدرس آن‌ها وظیفه خود را انجام داده باشیم.»

دو نمایش دیگر با عنوان «من اعتراف نمی‌کنم» به نویسندگی مسعود موسوی و نمایش «به پرواز تهران-فرانکفورت خوش‌آمدید » نوشته کامران شهلایی نیز از دیگر پروژه‌های مدنظر موسوی برای نیمه دوم سال 96 است .

مسعود موسوی در رابطه با نمایش «من اعتراف نمی‌کنم» که برای سالن مستقل آماده‌شده است گفت:« این نمایش اولین کاری است که متن آن را خودم نوشته و کارگردانی می‌کنم . موضوع آن در رابطه با روز آخر حکومت یک رئیس‌جمهور است.درواقع من هرسال دو نمایش به روی صحنه می‌برم که یکی از آن‌ها گروه حرفه‌ای تئاتری‌ها و دیگری همکاری با دانشجویان است. «من اعتراف نمی‌کنم» ادغامی از دانشجویان و حرفه‌ای‌های تئاتر است ، از میان بیست بازیگر این نمایش شش بازیگر حرفه‌ای و چهارده دانشجو حضور دارند .»

موسوی سومین نمایش خود را  با عنوان « به پرواز تهران-فرانکفورت خوش‌آمدید» معرفی کرد.وی اجرای این نمایش را برای دی‌ماه ، سالن خصوصی تئاتر باران مدنظر دارد . « به پرواز تهران-فرانکفورت خوش‌آمدید» درام خانوادگی با حضور چهار بازیگر زن و مرد است که از هنرمندان حرفه‌ای استفاده خواهد شد.

مسعود موسوی در پایان صحبت‌های خود در رابطه با شیوه بازبینی و اجرای تئاترها افزود:« امیدوارم نظارت کیفی بر نمایش‌های اجراشده ، بیشتر شود. در حقیقت این روزها بیشترین نظارت بر مسائل دیگر است تا موارد کیفی ! قطعاً نظارت کیفی باید توسط هنرمندان و پیشکسوتان هنری انجام گیرد.»




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است
داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز می‌گویند اهمیتی که امسال به اجراهای خیابانی در جشنواره‌های منطقه‌ای داده شده، قطعا نویدبخش گروه‌های هنری خواهد بود.

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران