در حال بارگذاری ...
قطب‌الدین صادقی:

«یک دقیقه و سیزده ثانیه» تلنگری بر وجدان عمومی جامعه است

قطب‌الدین صادقی نویسنده، مدرس دانشگاه، شب گذشته به تماشای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نشست و این اثر را تلنگری بر وجدان عمومی جامعه خواند.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی که از یکم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر آغاز نموده؛ میزبان قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان تئاتر بود. وی پس از تماشای نمایش عنوان کرد:
به نظر من اجرای جذابی بود که توسط سه بازیگر حرفه‌ای و توانا، سه قصه به‌موازات هم که عامل وحدت‌بخش آن‌ها مکانی است که این کارتن‌خواب‌ها به‌عنوان زائده‌های اجتماعی جمع شده‌اند و انگار یک‌جور تفاله جامعه هستند؛ پیش می‌رود. یک‌جور سقوط اخلاقی، جسمی، روحی و فکری؛ که از این افراد، انسان‌های بدون فضیلت ساخته. نحوه بیان بسیار مبتنی بر یک ارتباط مستقیم روایی با مخاطب است؛ که بازیگران از شور و انرژی درونی خود برای بیان لحظات، تصاویر یا موقعیت‌های گوناگون استفاده می‌کنند. این چهار تصویر را که کنار هم می‌گذاریم، درواقع پرده‌ای را کنار زده‌ایم به‌عنوان یک پستوی تاریک و هولناک از جامعه ایرانی؛ که در آنجا بخشی از هم‌وطنان ما قربانیانی هستند که هیچ‌گاه میدان سخن نیافتند و براثر حوادث سال گذشته، یک‌بار دیگر به این افراد توجه شده.
صادقی افزود: «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در دایره تئاتر مستند می‌گنجد؛ تئاتری مبتنی بر روایت مستقیم و بدون عبور از فیلتر شکلی میزانسن های تصویری تئاتر. «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در ترکیب، یک نوع بازتاب خشن و هشداردهنده از تئاتر معاصر ما را یادآوری می‌کند؛ که می‌تواند با تلنگری که بر وجدان عمومی جامعه می‌زند، بخشی از شهروندان خودآگاه را متوجه احساس مسئولیتی بکند که در‌ قبال این افراد دارد. به‌عنوان بخشی از تئاتر که از انسان ایران، زندگی ایران، بحران ایران و جامعه ایرانی سخن در میان می‌آورد؛ من اجرا را دارای یک حسن نیت شرافتمندانه می‌دانم.
در این نمایش ۸۰ دقیقه‌ای که نگاهی به معضلات اجتماعی زنان به‌ویژه وضعیت زنان کارتن‌خواب دارد، سیما تیرانداز، پانته‌آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی ایفای نقش می‌کنند. همچنین از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به هانیه جوادی منش (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، قربان نجفی (مشاور کارگردان)، بهمن عباسپور و علی پالیزدار (تهیه‌کنندگان)، محمد قدس (مجری طرح و مدیر تولید)، ندا نصر (طراح لباس)، فریدون محرابی (طراح صحنه و نور)، سمانه گلکار (موسیقی)، احسان رافتی و آرزو آزادپور (عکاسان)، مهدی گودرزی (تصویربردار)، محمدصادق زرجویان (طراح گرافیک)، صادق داوری فر (طراح صدا)، فضل ا...تاری (ساخت تیزر)، آرزو آزاد پور (مدیر بین‌الملل)، امیر پارسائیان مهر (مدیر ارتباطات و روابط عمومی)، میثم تحریری و شمیس پورشاه‌رضایی (همکاران روابط عمومی)، گروه جارچی، گروه پژواک و گروه تئاتر مارکت (تبلیغات مجازی) اشاره کرد.
«یک دقیقه و سیزده ثانیه» ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر میزبان مخاطبان خواهد بود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به تیوال مراجعه فرمایند.

 




مطالب مرتبط

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نظرات کاربران