در حال بارگذاری ...
پس از برگزاری سه جشنواره منطقه‌ای

راه‌یافتگان به جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی شدند

بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با برگزاری سه منطقه استانی در قالب اجراهای صحنه‌ای، بازبینی نمایش‌های صحنه‌ای استان تهران و اجراهای خیابانی این جشنواره و بازبینی‌ آن‌ها در تهران گرو‌ه‌های شرکت‌کننده خود را شناخت.

به گزارش ایران تئاتر جشنواره سراسری تئاتر سوره که بیست و پنجمین دوره خود را سپری می‌کند، سه جشنواره منطقه‌ای در قالب اجراهای صحنه‌ای برگزار که از آن 11 اثر به مرحله پایانی راه یافتند. همچنین در بخش بازبینی نمایش‌های صحنه‌ای استان تهران یازده اثر برای شرکت در این جشنواره معرفی شدند. در بخش خیابانی این جشنواره که بازبینی‌ آن‌ها در تهران انجام شد، 13 اثر برای حضور در جشنواره سراسری معرفی شدند.
در ادامه به گزارشی از عملکرد بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با تفکیک هر بخش و منطقه خواهیم پرداخت.


نمایش‌های صحنه‌ای تهرانی
پس از بازبینی بیش از 25 اثر از آثار تهرانی حاضر در جشنواره سراسری تئاتر سوره تعداد 9 اثر به‌صورت قطعی و تعداد 2 اثر هم به‌صورت مشروط  به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه یافتند. بازبینی نمایش‌ها از 17 تا 19 تیرماه توسط نصرالله قادری، حسین پاکدل و مهرداد رایانی مخصوص در تماشاخانه ماه و پلاتو حوزه هنری انجام شد.
نمایش‌های راه‌یافته به‌صورت قطعی بدین شرح است:
زنان بالکان به کارگردانی حسین شهبازی
«عاشقانه‌های دو بازمانده» به کارگردانی «محمود ساعی»
«مصیبت» به کارگردانی علی نخعی
«دارگاه» به کارگردانی میثم بایرامی
«آوازه‌های دیوار بی در» به کارگردانی محمد قاسمی
«نذار این خواب تعبیر بشه» به کارگردانی کیانوش احمدی
«من آنجا نیستم» به کارگردانی مهدی نعمتی خانکندی
«جنگل» به کارگردانی رضا جوشنی – شهروز آقای پور
«مثل پروانه» به کارگردانی محمد آهنگر


نمایش‌های مشروط:
«چه زود زمستون میشه» به کارگردانی بهار کریم زاده/  «فانوس‌های تاریک» به کارگردانی هادی حوری

 

بخش نمایش‌های خیابانی
سامان خلیلیان، امیر نصیربیگی و محمدعلی صادق حسنی بازبینان بخش تئاتر خیابانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره بعد از بازبینی بیش از 40 نمایش خیابانی از تهران و شهرستان‌ها، تعداد 13 اثر را برای حضور در این بخش معرفی کردند.


نمایش‌های راه‌یافته به این شرح است:
«حکایت خنده‌دار خنده‌ای که نبود» به کارگردانی مسعود براهیمی از اصفهان
«صددرصد خارجی» به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام
«فرکانس» به کارگردانی میثم سرآبادانی از استان مرکزی
«زیرخاکی» به کارگردانی محمد جواد پیروزی از قم
«هشت پله تا خورشید» به کارگردانی آرزو علیپور از گیلان
«شانس منو نگاه کن» به کارگردانی نازیلا امینی از کردستان
«گزارش یک تابوت» به کارگردانی مهدی صالحیار از آذربایجان شرقی
«مثبت در منفی» به کارگردانی مالک آب سالان از تهران
«سیاه ورآرود» به کارگردانی پژمان شاهوردی از استان لرستان، برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی
«ردپایی در آسمان» به کارگردانی کژال راستین از استان کردستان، برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی
«گمشدگان» به کارگردانی علی چناری از استان کرمانشاه، برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی
«شور سما» به کارگردانی ارسلان مهدوی از استان مازندران، برگزیده جشنواره تئاتر بومی تیرنگ
«مجلس‌نامه امیر‌کبیر» به کارگردانی مهدی دریایی از استان مرکزی، برگزیده جشنواره تئاتر بومی تیرنگ

 

بخش نمایش‌های صحنه‌ای مناطق
جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر سوره با شعار «اخلاق برای همه» در بیست و پنجمین دوره سراسری خود با سه منطقه استانی کار خود را آغاز کرد. 9 گروه نمایشی در هر یک از مناطق با شرکت چند استان از سراسر کشور به رقابت پرداختند.


منطقه یک با معرفی سه اثر به جشنواره سراسری
منطقه یک به میزبانی کرمانشاه برگزار و استان‌های کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و زنجان از 16 تا 18 تیرماه برگزار شد.
نمایش‌های «غل غل قلیان قجری» به کارگردانی «سعید نوروزی» از استان کرمانشاه، نمایش «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی «سیروس مصطفی» از استان آذربایجان شرقی، نمایش «ترنم» به کارگردانی «مصطفی دهشت» از استان کرمانشاه، نمایش «به آب میسپارمت» به کارگردانی «پریا دوستی» از استان زنجان، نمایش «معصومبت‌های پنهان» به کارگردانی «محمد پور جعفری» از استان گیلان، نمایش «حیاط خلوت» به کارگردانی «میثم ملازینل» از استان قزوین، نمایش «از پشت روزنه‌ها» به کارگردانی «مرتضی نجفی» از استان قزوین، نمایش «دایرگی» به کارگردانی «کریم علی‌خواه» از استان آذربایجان غربی و نمایش «بینایی» به کارگردانی «مجید کاظم‌زاده مژدهی» از استان گیلان در این منطقه به رقابت پرداختند.
هیات داوران با ارزیابی آثار جشنواره در این منطقه بدون اولویت نمایش‌ «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی «سیروس مصطفی» از آذربایجان شرقی و نمایش «از پشت روزنه‌ها» به کارگردانی «مرتضی نجفی» از قزوین و نمایش «بینایی» به کارگردانی «مجید کاظم‌زاده‌مژدهی» از گیلان را برای حضور در بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی کردند.
اتابک نادری، سعید اسدی و سروش طاهری داوری نمایش‌های این منطقه را به عهده داشتند.

 

جشنواره منطقه‌ی دو تئاتر سوره با معرفی سه اثر به جشنواره سراسری
جشنواره منطقه‌ی دو تئاتر سوره از 30 تیر تا اول مردادماه به میزبانی حوزه هنری خراسان شمالی با حضور 9 گروه نمایشی در بجنورد با حضور هنرمندانی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و سمنان در قالب نمایش‌های صحنه‌ای در مجموعه تئاتر شهر بجنورد برگزار شد.
نمایش‌های «دشمن خدا» به کارگردانی عمادالدین رجبلو از استان «گلستان»، «پروانه و ناقوس» به کارگردانی سینا دلشادی از استان «مازنداران»، «پیچ تند» به کارگردانی غلامرضا یوسفی از استان «خراسان شمالی»، «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی سید امیرحسین جان‌نثار از استان «خراسان شمالی»، «اتاق 1216» به کارگردانی کیوان صباغ از استان «خراسان رضوی»، «رؤیایی خیس حوالی پلک‌هایت» به کارگردانی احسان روحی از استان «خراسان رضوی»، «جوجه اردک زشت» به کارگردانی فرزاد صبوری از استان «سمنان»، «ترانه» به کارگردانی ندا قربانیان از استان «البرز» و «پلاس پلاس به توان دو» به کارگردانی محمدرضا مرتضوی از استان «البرز» در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.
هیات داوران با ارزیابی آثار جشنواره بدون اولویت، سه اثر بدون اولویت به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی کردند. به این ترتیب نمایش «دشمن خدا به کارگردانی عمادالدین رجبلو از استان گلستان»، نمایش «اتاق 1216 به کارگردانی کیوان صباغ از استان خراسان رضوی» و نمایش «خنکای ختم خاطره به کارگردانی امیرحسین جان­نثار از استان خراسان شمالی» برای حضور در بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی شدند.
آرش عباسی، سیاوش طهمورث و مهدی حاجیان داوری نمایش‌های این منطقه را به عهده داشتند.

 

جشنواره منطقه‌ی سه تئاتر سوره با راه‌یابی پنج اثر به جشنواره سراسری
9 نمایش از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی، هرمزگان، مازندران، یزد و اصفهان از 24 تا 26 تیرماه در اصفهان در قالب جشنواره‌ی منطقه‌ی دو از بیست و پنجمین جشنواره‌ی سراسری تئاتر «سوره» به صحنه رفتند.
نمایش‌های «پیرمرد بقچه دوچرخه» به کارگردانی «پیمان کرمی» از استان اصفهان، نمایش «هفت بچه یهودی» به کارگردانی «حسین میرعلایی» از استان قم، نمایش «بی در زمان» به کارگردانی «احسان جانمی» از استان اصفهان، نمایش «نون واو الف» به کارگردانی «حسین گلچین‌زاده» از استان خوزستان، نمایش «سنگ‌ها به ستون ایستاده‌اند» به کارگردانی «ریحانه بارانی» از استان کهگیلویه و بویر احمد، نمایش «رنج قالی» به کارگردانی «ایمان ملکی‌پور» از استان مرکزی، نمایش «چادری برای نجیمه» به کارگردانی «حسن سبحانی‌مینابی» از استان هرمزگان، نمایش «سرخ او» به کارگردانی «مهیار هزار جریبی» از استان مازندران و نمایش «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی «حسام افروز» از استان یزد در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.
نمایش‌های «ﭼﺎدری ﺑﺮای ﻧﺠﯿﻤﻪ» به کارگردانی حسن سبحانی از هرمزگان، ﻧﻤﺎﯾﺶ «ﺳﺮخ او» به کارگردانی مهیار هزارجریبی از استان مازندارن، ﻧﻤﺎﯾﺶ «ﻗﺼﻪ ﻇﻬﺮ ﺟﻤﻌﻪ» به کارگردانی حسام افروز از استان یزد، ﻧﻤﺎﯾﺶ «ﭘﯿﺮﻣﺮد ﺑﻘﭽﻪ دوﭼﺮﺧﻪ» به کارگردان پیمان کریمی از استان اصفهان و ﻧﻤﺎﯾﺶ «ﺑﯽ در زﻣﺎن» به کارگردانی احسان جانمی از استان اصفهان به بیست‌و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه یافتند.
اعظم بروجردی، شیرین بینا و مونا فرجاد داوری نمایش‌های این منطقه را به عهده داشتند.
در بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره اثر به مرحله سراسری این جشنواره راه یافتند.
یادآور می شود بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره 15 الی 20 مرداد در حوزه هنری تهران به رقابت خواهند پرداخت.

 




نظرات کاربران