در حال بارگذاری ...
نهم مرداد در سالن انتظامی اتفاق افتاد

افتتاح نمایش مهاجران

با حضور پررنگ معلمین و فرهنگیان نمایش «مهاجران» به کارگردانی مهرداد خامنه‌ایدر سالن انتظامی خانه هنرمندان  افتتاح شد .

به گزارش ایران تئاتر شامگاه نهم مردادماه زنگ افتتاحیه نمایش مهاجران در خانه موزه استاد انتظامى توسط بانو عصمت مقیمیان از دبیران باسابقه دبیرستان‌های تهران به صدا درآمد. در این شب در کنار جمع هنرمندان و دوستداران تئاتر اگزیت جمعى از معلمین و فرهنگیان منطقه یک آموزش‌وپرورش تهران  و معاونت هنرى این منطقه خانم  شاه‌محمدی مهمان ویژه این شب بودند.

در ابتداى مراسم آقاى منصور میرزا بابایی بازیگردان تئاتر اگزیت و از بازیگران پیشکسوت تئاتر به مهمانان خیرمقدم گفت و سپس لیلى شجاعى یکى از بازیگران این گروه یادداشت خود را به مناسبت اقتباس گروه تئاتر اگزیت از نمایش مهاجران اسلاومیر مروژک براى حاضرین خواند. در ادامه مهرداد خامنه‌ای مترجم و کارگردان نمایش به مهمانان خیرمقدم گفت و جزوه " بازهم متن و بستر آن" به قلم سوزان کوستانزو را که به تاریخ اجراى نمایش مهاجران در مسکو براى اولین بار در سال ١٩٨٤ می‌پردازد به‌عنوان هدیه این شب به آن‌ها تقدیم نمود. این جزوه توسط خانم شیرین میرزا نژاد براى اجراى نمایش مهاجران اگزیت به فارسى ترجمه‌شده است. در ادامه زنگ افتتاح نمایش توسط خانم مقیمیان به صدا درآمد و حاضرین به تماشاى نمایش با نقش‌آفرینی خانم‌ها آویشن بیکائى و غزاله کنعان پناه  پرداختند.

لازم به ذکر است که در میان مهمانان از منتقدین تئاتر نیز دعوت به‌عمل‌آمده بود که ازجمله می‌توان از حضور دکتر شهرام خرازی‌ها عضو انجمن  منتقدین تئاتر، مهدى ارجمند، حمید کاکا سلطانی و منتقد سایت تئاتر فستیوال نام برد.

غزاله کنعان‌پناه، آویشن بیکایی از بازیگران این نمایش هستند .

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مهرداد خامنه‌ای (مترجم، طراح و کارگردان) ، شیرین میرزا نژاد(دستیار کارگردان و طراح صحنه و لباس) ،  منصور میرزا بابایی(بازیگردان) ،مریم جعفری (عکاس) اشاره کرد.

 

نمایش مهاجران اثر اسلاومیر مروژک تا پایان مردادماه ٩٦ همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها در خانه موزه استاد انتظامى ساعت هفت شب به روى صحنه خواهد رفت.

 

 

 

 

 




نظرات کاربران